[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

شوراها تجلی اراده مردم باشند، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مجلس شورای اسلامی باید به داد قانون یکپارچه مدیریت شهری برسد و این یکپارچگی ایجاد شود. به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، مهدی طاهری در ویژه‌برنامه روز شوراها که با حضور نمایندگان ادوار شوراهای اسلامی این کلان‌شهر و نمایندگانی از دولت و مجلس برگزار شد، با قدردانی از نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: قدر مسلم فرمایشات رهبر معظم انقلاب که طی سال‌های گذشته در خصوص موضوع شوراها مطرح شده، بسیار مفصل است و به ‌نظر می‌رسد خلاصه آنها تنها در عبارت «صحنه واقعی مشارکت مردم در شوراها تجلی می‌کند» است. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این نقد به جامعیت شوراهای سراسر کشور وارد است که نتوانستیم به معنای واقعی کلمه فرمایش رهبر معظم انقلاب را در خصوص این نقش را به اثبات برسانیم، تصریح کرد: بی‌شک اگر این نقش محقق شود، بسیاری از موضوعات مطرح در صحنه‌های اجتماعی کاهش می‌یابد. به اعتقاد او، نقش واقعی شوراها باید در تجلی اراده مردم باشد و این موضوع باید به اثبات برسد. 
رئیس پارلمان محلی شیراز اظهار کرد: این جایگاه به‌لحاظ قانونی آن رشدی که باید داشته باشد را پیدا نکرده و نیاز است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را با نگاهی ویژه دنبال کنند.
طاهری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به داد قانون یکپارچه مدیریت شهری برسد و این یکپارچگی شهری ایجاد شود. 
او با بیان اینکه این موضوع حقی است که مربوط به مردم شهر شیراز است، یادآور شد: با این اقدام شورا به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر خواهد شد و به‌عنوان یک پارلمان محلی مسائلی که فی‌مابین مردم و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، به‌شدت کاهش می‌یابد و شورای شهر عملاً شورای شهر خواهد شد و از تعبیر رایج عوامانه شورای شهرداری نجات 
خواهد یافت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی