[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آب میوه‌ای که ۵برابر قوی‌تر از شربت سرفه است، روزنامه شیراز نوین

آناناس یک میوه بسیار پرخاصیت و با ارزش غذایی بالاست و آب‌آناناس هم سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد، آب‌آناناس برای سلامت بدن هم بسیار مفید است و به درمان برخی بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند.
به گزارش بهداشت نیوز، آناناس یک میوه بسیار پرخاصیت با ارزش غذایی بالاست و آب‌آناناس هم سرشار از آنتی‌اکسیدان می باشد، آب‌آناناس برای سلامت بدن هم بسیار مفید است و به درمان برخی بیماری‌ها کمک شایانی می کند.
آناناس‌ها میوه‌های مشهور نواحی استوایی هستند و این یک حقیقت کمتر شناخته‌شده است که آناناس، دومین میوه محبوب استوایی می‌باشد. آناناس، متنوع‌ترین میوه‌ای است که می‌توان آن را پخت، به‌صورت نارس خورد یا اینکه آن را به میوه‌های دیگر افزود یا از آن آب‌میوه گرفت. این میوه، همچنین کاربردهایی برای هنر دارد، همچنان که برگ‌های آناناس برای درست کردن چندین نوع هنر استفاده می‌شود.
سرشار از آنتی‌اکسیدان:
آب‌آناناس حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است و به‌علت از بین بردن رادیکال‌های آزاد سبب جلوگیری از پیری و سرطان می‌شود. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها حمله می‌کنند و موجب تخریب بیرونی سلول‌ها یا تخریب DNA داخل سلول می شوند، به همین علت افراد زیادی به سرطان مبتلا می‌شوند.
حاوی مواد مغذی:
ویتامین C موجود در آناناس به تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کند. آناناس حاوی ویتامین B1 است که این ویتامین، قند را به انرژی تبدیل می‌کند و مصرف آن سبب می‌شود انرژی بیشتری در طی روز داشته باشید. آب‌آناناس دارای منیزیم و کلسیم (مفید برای استخوان‌ها) زیادی است که هرکدام در بدن نقش اساسی دارند.
بهبود گوارش و سلامتی روده:
گوارش آناناس‌ها آسان است و ازاین‌رو از ریسک نفخ و تولید گاز جلوگیری می‌کند. این میوه، همچنین سرشار از فیبر است که یک گوارش مناسب را تضمین می‌کند. با توجه به وجود آنزیم بروملاین، گوارش بسیار آسان می‌شود و به روند تجزیه پروتئین کمک می‌کند.
آب‌آناناس نیز یک روند راحت گوارش را تضمین می‌کند؛ تجزیه پروتئین به مواد کوچکتر توسط بروملاین اتفاق می‌افتد و از‌این‌رو روند گوارش در سرعت بالاتری ارتقا می‌یابد. ترشحات پانکراسی نیز با مصرف آب‌آناناس تنظیم می‌شود که این موضوع به بهبود بیشتر گوارش کمک می‌کند.
آب‌آناناس در کاهش التهاب روده مؤثر بوده و از اسهال جلوگیری می‌کند. آب‌آناناس همچنین به گوارش بعد از مصرف خوراکی‌های سنگین مانند استیک نیز کمک می‌کند.
تضمین سلامتی استخوان:
این باور محکمی است که فقط کلسیم به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند، اما این نیز باید به اطلاعات شما اضافه گردد که منگنز نیز شراکت مساوی در ساخت و حفظ سلامتی استخوان‌ها دارد.
یک لیوان آب‌آناناس، حدود 73 درصد منگنز مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؛ منگنز استخوان‌ها را تقویت می‌کند به‌طوری که از بروز بسیاری از مشکلات استخوانی در سنین پیری، جلوگیری می‌کند. منگنز موجود در آب‌آناناس علاوه بر آن، به رشد سالم ساختار استخوان و شکل آن در سنین بزرگسالی نیز کمک می‌کند.
سلامت دهان:
یکی از بهترین فواید آب‌میوه آناناس این است که سرشار از ویتامین ث می‌باشد که به حل تمامی مشکلات مرتبط با لثه کمک می‌کند و همچنین به تثبیت و حفظ سلامت مناسب دندان نیز کمک می‌نماید. این ویتامین، رشد باکتری‌هایی که در دهان جرم و رسوب ایجاد می‌کنند را نیز مهار می‌کند. کاهش باکتری‌ها به کاهش بیماری‌های دهان و لثه منجر می‌شود. محتوای ویتامین ث موجود در آب‌میوه آناناس، استحکام دندان‌ها را افزایش می‌دهد و دندان‌پزشکان هم نوشیدن آب‌میوه آناناس را به‌علت مفید و سالم بودن آن برای لثه‌ها و دندان‌ها، توصیه می‌کنند. این آب‌میوه، ریسک بسیاری از مشکلات مرتبط با دندان و لثه را کاهش می‌دهد.
محتوای ویتامین ث موجود در آب‌میوه آناناس به کاهش مشکلات لثه کمک می‌کند و ویتامین ث به التیام و ترمیم بافت پیوندی که بیشترین جزء تشکیل‌دهنده سلامت دهان شما را تشکیل داده است هم کمک می‌کند. لثه‌های سالم برای تأمین و تثبیت سلامت و بهداشت دهان ضروری می‌باشند و فقدان آن منجر به مشکلات جدی مرتبط با سلامت دهان می‌شود.
فشار خون:
آب‌میوه آناناس بسیار برای افرادی که از فشار خون رنج می‌برند توصیه شده است. آب‌میوه آناناس به تنظیم سطح قند خون نیز کمک می‌کند.
محتوای پتاسیم بالای آن به کاهش فشار خون و کاهش سطح سدیم بدن کمک می‌کند؛ کاهش سدیم به وسیله پتاسیم یک راه‌حل ایده‌آل در برخورد با فشار خون بالاست.
محافظت در مقابل آب‌مروارید:
همان طور که قبلاً گفتیم، آب‌میوه آناناس به تثبیت سلامتی مناسب کمک می‌کند و همچنین این آب‌میوه برای مقابله با آب‌مروارید نیز مؤثر است. ویتامین ث به تثبیت جریان مواد در چشم شما کمک می‌کند که این مسئله به کاهش ریسک ابتلا به آب‌مروارید منجر می‌شود.
ابتلا به آب‌مروارید حالتی است که عدسی چشم، مه‌آلود و تار می‌شود اما ویتامین ث موجود در آب‌آناناس با این شرایط مقابله می‌کند.
تثبیت سلامت کامل چشم:
آناناس، سرشار از محتوای آنتی‌اکسیدانی مشابهی است که در هویج یافت می‌شود که این آنتی‌اکسیدان‌ها به تثبیت بینایی کمک می‌کنند. آناناس، بینایی را ارتقا بخشیده و مانع مشکلات مرتبط با پیری و انحطاط لکه زرد می شود. آناناس، سرشار از بتاکاروتن و ویتامین آ است که به ارتقای سلامت بینایی کمک می‌کند.
ارتقای سیستم ایمنی:
آناناس، سرشار از ویتامین ث است که به عنوان بهترین منبع برای ارتقای سیستم ایمنی شما شناخته شده است. محتوای آنتی‌اکسیدانی آب‌میوه آناناس نیز به جلوگیری از آسیب‌های رادیکال آزاد کمک می‌کند؛ رادیکال‌های آزاد منجر به افزایش سرعت پیری، آسیب سلول‌ها و حتی منجر به بیماری‌های مختلف و خطرناک می‌شوند.
التیام آرتروز:
آرتروز یا درد مفاصل یک مشکل رایج و به‌خصوص در دوران پیری است. مصرف آب‌میوه آناناس به خلاص شدن از علائم آرتروز اگر در مراحل اولیه آن مصرف شده باشد، کمک می‌کند. فواید آب‌میوه آناناس همچنین شامل جلوگیری یا التیام درد مفاصل و درد ماهیچه حتی در سنین پیری نیز می‌شود.
وجود بروملاین، التهاب و ورم را کاهش می‌دهد و از‌این‌رو، نوشیدن یک فنجان آب‌میوه آناناس به‌صورت منظم می‌تواند به کاهش علائم آرتروز کمک کند.
سلامت قلب:
آب‌میوه آناناس برای قلب بسیار مفید است، این آب‌میوه موجب گردش خون بهتر شده و به جریان خون اجازه می‌دهد تا در سیستم گردش به چرخش در‌آید. محتوای بروملاین آب‌میوه آناناس، خون را رقیق‌تر می‌کند. این کار، ریسک بیماری‌های قلبی مانند سکته و دیگر مشکلات مرتبط به قلب را کاهش می‌دهد.
کاهش وزن:
آب‌میوه آناناس به‌مانند یک جزء ایده‌آل در کاهش وزن عمل می‌کند زیرا سرشار از محتوای مغذی است و حاوی هیچ‌گونه قند مصنوعی و چربی‌های ناسالم نیست.
آناناس، کالری کم و محتوای آب زیادی دارد، بنابراین انرژی شما را در طی روز تأمین می‌کند و مانند میوه‌های دیگر، آناناس نیز نقش قابل‌توجهی در تقویت کاهش وزن ایفا می‌کند.
تثبیت کلیه‌های سالم:
آناناس به‌عنوان یک ادرارآور طبیعی شناخته می‌شود و این میوه به پاکسازی بدن شما و حفظ سلامتی کلیه‌های شما به‌عنوان اندام‌هایی که در دفع سموم بدن شما مؤثرند، کمک می‌کند.
بهبود آسم:
به‌دلیل وجود بتاکاروتن در آب‌میوه آناناس در کاهش شدت آسم هم مؤثر است و مخصوصاً این اثر در زنان بیشتر از مردان است؛ به‌طور مشابهی، بروملاین نیز به کاهش شدت آسم کمک می‌کند.
مؤثر در درمان زخم:
آناناس، حاوی منگنز نیز هست که به تولید پرولین از آنزیم پرولیداز کمک می‌کند؛ پرولین به تشکیل کلاژن کمک می‌کند که این ماده نیز در ترمیم زخم‌ها مؤثر است.
افزایش انرژی:
برای پُرانرژی ماندن، بدن شما نیاز به مواد غذایی دارد تا فعال و هوشیار بماند. نوشیدن آب‌میوه آناناس شما را پُرانرژی کرده و آماده فعالیت‌های روزانه با مواد مغذی که بدن شما به آن اشتیاق دارد، می‌کند. مقدار زیادی ویتامین ث در آب‌میوه آناناس موجود است که وقتی با ویتامین B1 این آب‌میوه ترکیب می‌شود، سوخت و ساز و انرژی شما را ارتقا می‌دهد.
تسکین سینوزیت و سرماخوردگی:
گزارش‌هایی وجود دارند که مدعی هستند آب‌میوه آناناس در درمان سرفه کردن، بیش از پنج برابر بیشتر از شربت‌های ضد سرفه، مؤثرترند. بروملاین، خلط‌ها را شُل‌تر کرده و کاری می‌کند که به‌راحتی دفع شوند و سینوزیت را هم التیام می‌دهد.
کاهش ریسک ابتلا به سرطان:
آب‌میوه آناناس حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند. طبق مطالعات اخیر، بروملاین موجود در آناناس می‌تواند با رادیکال‌های آزاد و سلول‌های سرطانی مقابله کند؛ این آنزیم ظرفیت کاهش یا توقف رشد سلول‌های سرطانی را نیز دارد. آب‌میوه آناناس، می‌تواند سیستم ایمنی شما را ارتقا دهد، همچنین با سرطان قبل از زمان رشدش مقابله کند.
درمان کولیت:
یک مشکل روده‌ای مانند کولیت، می‌تواند شکست داده شود، مخصوصاً زمانی که گرفتگی‌های ماهیچه‌های شکمی شما را از شدت درد به غلت خوردن بر روی زمین مجبور کند. نوشیدن یک لیوان آب‌میوه آناناس تازه، می‌تواند کولیت را با کاهش دادن تورم و التهاب روده، کاهش داده و آن را طی روز تسهیل کند.
تنظیم نوسانات اخلاقی:
ویتامین ب6 در کاهش علائم افسردگی مفید است که این ویتامین به مقادیر زیاد در آب‌میوه آناناس یافت می‌شود و این ویتامین به تنظیم فعالیت‌های هورمونی و بهبود خلق‌وخو در بدن شناخته می‌شود. این موضوع، می‌تواند به مسائل اضطرابی و همچنین به افرادی که به افسردگی و تغییرات هورمونی دچار شده‌اند، کمک کند.
جلوگیری از کم‌خونی:
اگر حس می‌کنید که نیاز به اضافه کردن مقدار بسیار کمی آهن به رژیم غذایی خود دارید، یک کاسه آناناس خُرد‌شده را برای خوردن در کنار آب‌میوه خود آماده کنید.
مراقبت از پوست:
آب‌میوه آناناس سرشار از بتاکاروتن و ویتامین ث است که هر دو در سالم و درخشان نگه داشتن پوست مؤثرند. این دو به‌مانند آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند و ظاهر چین و چروکی و آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه فرابنفش و آلودگی را کاهش می‌دهند.
بهبود عملکرد ماهیچه:
تحقیقات منتشرشده حاکی از آن است که پتاسیم موجود در آناناس، تعادل مایعات در بدن را تثبیت کرده و ضربه‌های عصبی را فعال می‌سازد و انقباض ماهیچه را هم تنظیم می‌نماید. اگر تمرین می‌کنید یا شخصی فعال هستید، مقدار زیادی از پتاسیم را برای عملکرد خوب ماهیچه ها نیاز دارید که آب‌میوه آناناس، می‌تواند آن را فراهم کند.
مؤثر برای رفع سرفه:
سرفه‌های مدام، فرد را کلافه می‌کند و زندگی را مختل می‌سازد؛ برای رفع سرفه‌های مداوم یا سرفه‌های شبانه بهتر است آب‌آناناس مصرف کنید.
هضم بهتر غذا:
آناناس به‌دلیل وجود آنزیم بروملین در بهبود سیستم گوارش و هضم غذا مؤثر است زیرا این آنزیم، پروتئین‌ها را که به‌سختی تجزیه و هضم می‌شوند را تجزیه می‌کند. اگر هنگام مصرف آب‌آناناس به آن زردچوبه بیافزایید، روند تجزیه پروتئین سریع‌تر خواهد شد.
تقویت‌کننده و انرژی‌زا:
آب‌آناناس، نوشیدنی بسیار انرژی‌زایی است که برای ورزشکاران بسیار مفید است، این نوشیدنی دارای پتاسیم فراوانی است که سبب حفظ تعادل الکترولیتی می شود.
تسکین کبودی و بهبود زخم:
برای بهبود سریع زخم و کبودی، می‌توانید آب‌آناناس مصرف نمایید و یا آب‌آناناس را روی کبودی بمالید تا زخم و کبودی زودتر بهبود یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی