[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زیرساخت های بهداشت و درمان فسا برمدار سازندگی، روزنامه شیراز نوین

سفر وزیر بهداشت به شهرستان فسا برای مردم شریف این منطقه پرخیر و برکت بود

وزیر بهداشت با اعلام خبری خوش از ریشه‌کنی سرخک و سرخجه در ایران خبر داد

قدردانی از  تلاش‌های مدافعان سلامت

سفر وزیر بهداشت به شهرستان فسا برای مردم شریف این منطقه پرخیر و برکت بود. این برنامه با ادای احترام وزیر بهداشت به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه آغاز شد و در ادامه، شال مزین به نام گروه جهادی شهید سلیمانی دانشگاه به دکتر عین‌اللهی، وزیر بهداشت اهدا گردید. حضور در بخش اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، عیادت و دل‌جویی از بیماران و قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت در شهرستان فسا بود. همچنین وزیر بهداشت با حضور در اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ضمن بررسی ارائه خدمات و عیادت از بیماران این بخش، از زحمات مدافعان سلامت قدردانی کرد. در ادامه مروری گذرا بر برنامه های وزیر بهداشت در شهرستان فسا داریم.

بازدید وزیر بهداشت از ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال

در ادامه حضور وزیر بهداشت در شهرستان فسا، دکتر عین‌اللهی از ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه بازدید کرد. ستاد معاونت بهداشت، شامل بخش‌های ساختمان اداری، مرکز آموزش بهورزی، آزمایشگاه تخصصی بهداشت و سردخانه زنجیره سرما دارو واکسیناسیون است که 4300 متر مربع زیر بنا و ارزش فعلی این پروژه 600 میلیارد ریال می‌باشد.

ریشه‌کنی سرخک و سرخجه در ایران

در ادامه، وزیر بهداشت در سفر به فسا از تأیید سازمان بهداشت جهانی بر ریشه‌کنی سرخک و سرخجه در ایران خبر داد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت کشور در کنترل و ریشه‌کنی بسیاری از بیماری‌ها، از نامه تأیید و قدردانی سازمان جهانی بهداشت به‌مناسبت ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در ایران خبر داد. دکتر بهرام عین‌اللهی در سفر به شهرستان فسا با اعلام این خبر، اظهار داشت: خبر خوب ریشه کن شدن سرخک و سرخجه در ایران  را به مردم ایران، دانشمندان و همه خادمان سلامت تبریک می‌گوییم. وی افزود: این موفقیت در شرایطی برای کشور حاصل شد که هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی، تأییدیه سازمان جهانی بهداشت در خصوص ریشه‌کنی سرخک و سرخجه را دریافت نکرده اند، اما جمهوری اسلامی ایران موفق به ریشه‌کنی این دو بیماری شده است. وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و نظام سلامت، بتوان بسیاری دیگر از  بیماری‌های واگیردار را نیز کنترل و مهار کرد. 

آغاز عملیات ساخت خوابگاه متأهلی دانشگاه علوم پزشکی فسا

با حضور وزیر بهداشت در فسا، عملیات ساخت خوابگاه متأهلی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا با ظرفیت ۲۴ واحد در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۲ بلوک ۳ طبقه‌ای از محل درآمدهای اختصاصی و تکلیف قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، آغاز شد.

افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) فسا در آینده نزدیک

وزیر بهداشت در بازدید از پروژه بیمارستان امام حسین(ع) فسا، وعده افتتاح این پروژه را در آینده نزدیک داد.دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است که ظرفیت آن ۱۸۴ تخت بوده و در زیربنای ۱۵ هزار متر مربع در ۴ طبقه احداث شده و همه امکانات مورد نیاز یک بیمارستان عمومی با تمامی رشته‌های مورد نیاز را دارد. وی افزود: بخش عمده تجهیزات مورد نیاز این پروژه بیمارستانی هم تأمین شده و ظرف دو تا سه هفته آینده، سایر تجهیزات ضروری نیز تأمین و نصب می‌شود تا خدمات درمانی مورد نیاز را به مردم فسا و سایر شهرها ارائه کند. وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که این پروژه مهم بیمارستانی در فسا پس از تکمیل و تجهیز، در آینده‌ای نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

افتتاح آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا

یکی از دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به شهرستان فسا، افتتاح آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا بود که با تقدیر دکتر عین‌اللهی از جامعه آزمایشگاهی کشور همراه شد. بخش آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده با حضور وزیر بهداشت افتتاح گردید. دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این بخش، اظهار داشت: در روزهای بزرگداشت خدمات جامعه علوم آزمایشگاهی قرار داریم و این روز را به فعالان این حوزه که در دید عموم مردم نیستند و زحمات زیادی می‌کشند، تبریک می‌گوییم. وی افزود: در پزشکی و نوع درمان بیماران، تشخیص و کارکرد آزمایشگاه‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. ایران در حوزه علوم آزمایشگاهی، یکی از کشورهای سرآمد منطقه و جهان است و پیشرفت‌های زیادی در این حوزه حاصل شده است و در دوران پاندمی کرونا، تست‌های تشخیصی به‌خوبی توسط همکاران ما در بخش‌های آزمایشگاهی انجام شد.

افتتاح پروژه‌های استخر ورزشی، زمین چمن مصنوعی و خوابگاه الحاقی زینبیه

بهره‌برداری از استخر ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع ساخته و تجهیز شده است، از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به شهرستان فسا بود. همچنین خوابگاه الحاقی دخترانه زینبیه2 با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال با ظرفیت 70 نفر از دیگر پروژه‌هایی بود که افتتاح گردید. زمین ورزشی چمن مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز دیگر پروژه دانشجویی بود که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. برای ساخت این زمین ورزشی در زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است. دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی فسا یکی از استخرهای پیشرفته و با امکانات بالا در فسا افتتاح شد. وی با اشاره به تکمیل نبودن سالن ورزشی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و افتتاح این مجموعه، حمایت‌های لازم خواهد شد اما از مدیران دانشگاه علوم پزشکی خواسته‌ایم که تا دهه مبارک فجر امسال، سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا، تکمیل، تجهیز و افتتاح و زمینه نشاط و سلامتی جوانان و دانشجویان دانشگاه فراهم شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی