[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

شیراز و بم تاریخی و فرهنگی هستند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در دیدار مشترک مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز و بم در شیراز، به اشتراکات و شباهت‌های ‌زیاد این دو شهر از نظر فرهنگی، مذهبی، باستانی و تاریخی پرداخت. به گفته او، مدیریت شهری برای کسب تجربه می‌تواند بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کند؛ چراکه در کلان‌شهرهای ایران نمونه‌های فراوانی از تجارب عینی و فرصت‌های بی‌بدیلی برای کسب تجربه وجود دارد.
شهردار شیراز بر خواهرخواندگی با شهر بم تأکید و بر نام‌گذاری خیابان‌هایی به نام آن تأکید کرد. علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با تصریح بر مبحث گردشگری به‌عنوان فصل مشترک شیراز و بم، بر تعامل ظرفیت‌ها به‌ویژه از نظر معماری پرداخت.
مصطفی کیانی رحیمی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار بر قرابت شیراز و بم تأکید و بر تفاهم و خواهرخواندگی این دو شهر تصریح کرد: باید هم‌افزایی‌هایی با هم داشته باشیم. او به تبادل تجربه در بحث اقلیم بومی پرداخت و گفت: هر دو شهر تجارب موفقی در زمینه اقلیم بومی در مباحث گردشگری و صنعتی دارند که با تبادل آن‌ها به‌عنوان یک نمونه بسیار موفق، اتفاق بزرگی خواهد افتاد. مصطفی مشفقیان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با تصریح بر مباحث و تبادل تجارب فرهنگی گردشگری ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های جامعی در بحث خواهرخواندگی ایجاد شود. منصور عزیزآبادی رئیس شورای اسلامی شهر بم نیز در این دیدار با تسلیت شهادت هم‌وطنانمان در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، سلام گرم مردم بم را به مدیریت شهری و شهروندان شیرازی ابلاغ کرد و از هیئت مدیریت شهری شیراز برای حضور در این شهر دعوت کرد. او با برشمردن ویژگی‌های شهر تاریخی بم تصریح کرد: مردم بم هیچ‌گاه حضور مسئولان و مردم شیراز را در کنار خود در حادثه زلزله بم فراموش نمی‌کنند. 
رئیس شورای اسلامی شهر بم با بیان اینکه بهترین بلواری که در بم خواهیم ساخت به نام شیراز نام‌گذاری می‌کنیم، گفت: این‌ها بهانه‌ای برای پیوستگی دو شهر خواهد بود.عزیزآبادی تصریح کرد: باید رقابت‌های گردشگری را تبدیل به رفاقت کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی