[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس خبر داد: امدادرسانی در مأموریت‌های بین‌المللی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ازاعزام به مأموریت‌های بین‌المللی برای امدادرسانی خبر داد.
حسین درویشی در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال‌احمر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر و قدردانی به پاس خدمات و تلاش شایسته و ارزنده و فداکاری و مجاهدت‌های بی‌وقفه امدادگران، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر فارس در عملیات‌های امدادی و دیگر عرصه‌ها، رتبه برتر در کشور دارد و در مولدسازی نیز و آموزش‌های تخصصی ویژه امدادگران پیشرو هستیم. او از ارائه کمک‌های حمایتی و درمانی با اعتبار ۲۱۴میلیارد ریال به بیش از ۸۰هزار نفر خبر داد.
وی با بیان اینکه 166هزار نفر از مردم استان در سال گذشته تحت آموزش‌های امدادی قرار گرفتند، گفت: سال گذشته این جمعیت در 2017 مورد عملیات امدادی شرکت کرده است که این حوادث شامل جاده، کوهستان، حوادث طبیعی همانند سیل می‌شود. درویشی ضمن تشریح برنامه‌های هفته هلال که از 16 تا 22 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: اعلام فراخوان عمومی برای عضوگیری داوطلبان، برگزاری مراسم بزرگداشت تجلیل از اعضای داوطلب شاخص، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبارروبی قبور شهدا، برگزاری مانور سراسری در کشور و مشارکت فارس در این مانور و اجتماع بزرگ اعضای داوطلب هلال‌احمر در فارس همزمان با سراسر کشور از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس به آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه که به‌صورت رایگان انجام می‌شود، اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند به شعب هلال‌احمر هر شهرستان مراجعه و گواهی‌نامه الکترونیکی دریافت کنند. درویشی در خصوص حضور هلال‌احمر در حوادث طبیعی همانند آتش‌سوزی، عنوان کرد: هلال‌احمر مسئول آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی نیست و تنها وظیفه پشتیبانی داریم و وظیفه‌ای در قبال مهار حریق نداریم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس مجدداً تأکید کرد که ما نه تجهیزات و نه امکانات داریم و تنها از عملیات‌های اطفای حریق پشتیبانی می‌کنیم.درویشی همچنین با بیان اینکه تعداد بالگرد‌های جمعیت هلال‌احمر بالگرد محدود است و هر استان تنها یک بالگرد دارد، افزود: بالگرد فارس در شیراز مستقر است و برای عملیات‌های مرتبط از هلال‌احمر اعزام می‌شود؛ این بالگرد هم امکان ترابری و جابه‌جایی اقلام امدادی و هم تسریع در ارسال خدمات دارد. او ادامه داد: 14 خودرو عملیاتی سال گذشته خریداری شد و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت. در اکثر عملیات‌های کشور حتی ترکیه هم تیم هلال‌احمر فارس با خودرو عملیاتی شرکت می‌کنند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس با بیان اینکه امسال ششمین مرحله نذر آب اجرایی خواهد شد و منتظر ابلاغ هستیم، عنوان کرد: در سال گذشته توانستیم به 11 روستای هرمزگان با کمک خیران فارس آب‌رسانی کنیم. درویشی ادامه داد: در فارس روستای ایل سالار در جنوب فراشبند که 250 خانوار دارد، با پیشنهاد استاندار نیز جمعیت هلال‌احمر استان با 8هزار کیلومتر لوله‌گذاری نسبت به آب‌رسانی به روستا اقدام شد و 4 کیلومتر دیگر باید کار انجام شود تا آب‌رسانی به همه خانه‌ها انجام و سپس به صورت رسمی 
افتتاح شود.
وی در خصوص معاینه حجاج فارس برای اعزام در سال جاری، بیان کرد: 3285 نفر حجاج استان فارس تاکنون معاینه شده‌اند و 42 نفر دیگر در حال انجام است. هم‌اکنون هم درخواست واکسن مننژیت برای حجاج داده‌ایم تا واکسیناسیون کامل آنها انجام شود؛ فارس در بحث معاینات حجاج نیز بین 4 استان برتر کشور بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس با بیان اینکه 16میلیارد و 700میلیون تومان بودجه ملی برای مباحث عمرانی در اسفندماه 1401 دریافت کردیم و در استان هم 42میلیارد تومان مصوب شده که در حال تخصیص است، گفت: 21 پروژه امسال در دست اقدام داریم که در هفته هلال‌احمر یک پایگاه کوهستانی در داراب را افتتاح خواهیم کرد. درویشی افزود: سال گذشته هم یک پایگاه در پاسارگاد افتتاح کردیم و امسال پایگاه امداد شهری کازرون و 21 پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی