[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیکرتراشی بدن به قیمت جان ، روزنامه شیراز نوین


 مریم کشاورز
یک متخصص پوست و مو در بیمارستان ایران، طی گفت‌وگوی اختصاصی با شیرازنوین، خطاب به متقاضیان اصلاح فرم بدن و پیکرتراشی هشدار داد: گاهی تبلیغات اینستاگرامی سودجویان موجب ازدست‌رفتن جان متقاضیان این‌گونه عمل‌های زیبایی شده است. 
دکتر زهرا کشاورز، روز شنبه به خبرنگار ما گفت: به صرف تماشای کلیپ‌هایی از نمونه کارهای زیبایی و فرایند جراحی اشتراک‌گذاری‌شده در فضاهای مجازی و نیز تبلیغات خیابانی، برای پیکرتراشی و چربی‌سوزی تصمیم‌گیری نکنید. اعتماد نابجا به افرادی که از تخصص کافی برخوردار نیستند، می‌تواند موجب مرگ بیماران و متقاضیان گردد. 
وی با ذکر این حقیقت تلخ که برخی می‌خواهند راه چندین‌ساله را یک‌شبه طی کنند و بدون زحمت و مشقت، ثروت هنگفتی به دست آورند، افزود: برخی افراد سودجو از ماهیت بی‌حدومرز فضای مجازی، ساده‌لوحی افراد و غفلت خانواده‌ها سوء‌استفاده می‌کنند و با ویرایش تصاویر از طریق فتوشاپ یا بهره‌گیری از سایر شیوه‌های هنری، نسبت به ساخت کلیپ‌های غیرواقعی در زمینه انجام عمل‌های زیبایی و جلب مشتری اقدام می‌نمایند. دسته دیگری از این افراد که بعضاً از دانش تخصصی در زمینه مراقبت‌های پوست و درمان‌های زیبایی برخوردار نمی‌باشند نیز با راه‌اندازی کلینیک زیبایی در نقاط پرتردد شهر یا محله‌های مرفه‌نشین، به جلب مشتری می‌پردازند؛ مشتریانی که به دست این‌گونه افراد به قربانگاه برده می‌شوند و خود را با خطر مرگ روبه‌رو می‌سازند. 
به گفته این پزشک، بالابودن خطر مرگ، تنها یکی از عوارض پیکرتراشی و چربی‌سوزی توسط افراد غیرمتخصص است؛ به نحوی که بهره‌گیری از لیزر برای سوزاندن چربی‌های اضافی می‌تواند موجب بروز عفونت و سوختگی بدن بیمار گردد. استفاده از بالن یا انجام تزریقات نیز می‌تواند موجب ازکارافتادن اعضای داخلی بدن فرد متقاضی گردد. 
دکتر کشاورز برخورد شدید مسئولان مربوطه با این قبیل افراد که با تأسیس کلینیک‌های فوق‌مدرن به فریب‌کاری و بازی با سلامت انسان‌ها مشغول‌اند را خواستار شد و از مردم درخواست نمود که فریب هر تبلیغی را نخورند و قبل از مبادرت به پیکرتراشی یا چربی‌سوزی، تحقیقات دامنه‌دار و تکمیلی را انجام دهند تا مطمئن گردند که این‌گونه عمل‌های زیبایی به دست جراحان پلاستیک یا پزشکان متخصص پوست ‌و مو صورت می‌پذیرد و خطری آنها را تهدید نمی‌کند. 
وی هشدار داد: وجود پاراکلینیک‌ها و کلینیک‌های زیبایی مدرن و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، ملاک عملکرد خوب و ایمن افراد نمی‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی