[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

هنرمند هایپررئال کیمیاگر است، روزنامه شیراز نوین

 معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز به‌کار نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» گفت: در تاریخ هنر، گفته می‌شود که هایپررئالیسم مانند عکاسی است و هنرمند در آن نقشی ندارد در حالی که هنرمند هایپررئال یک کیمیاگر است.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: جفایی به سبک هایپررئال می‌شود؛ در تاریخ هنر گفته می‌شود که هایپررئالیسم مانند عکاسی است و هنرمند در آن نقشی ندارد، اما باید هایپررئال را به این شیوه نگاه کرد که یک کیمیاگری است و در قالب کیمیاگری قابل‌مشاهده است. در واقع به هایپررئالیسم جفا شده است و تلاش می‌کنیم هایپررئال را از جفایی که به آن شده است، دور کنیم.
عبادرضا اسلامی کولایی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این مراسم با اشاره به برگزاری این دو نمایشگاه گفت: امیدواریم که بتوانیم در یک جریان فرهنگی و هنری به‌صورت مستمر فعالیت کنیم.
اسلامی افزود: خوشحالم که میزبان جمشید ناصری، همسر زنده‌یاد منیژه میرعمادی هستیم که آثار گرانبهایی را که از عرصه هنر گردآوری کرده بود به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کردد. در این مراسم جمال عرب‌زاده، کیوریتور نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» و امیر راد، مشاور و کارشناس هنری، گزارش‌هایی درباره این دو نمایشگاه ارائه کردند.
در ادامه مراسم با اهدای لوح از جمشید ناصری به‌خاطر اهدای آثار مجموعه منیژه میرعمادی به موزه هنرهای معاصر تهران قدردانی شد.
۶۹۶ اثر از مجموعه گردآوری شده توسط منیژه میرعمادی و جمشید ناصری در سال ۱۳۹۹ به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد که ۱۲۱ اثر از این مجموعه در سال ۱۴۰۰ در اختیار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان قرار گرفت.
در نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» که مروری بر آثار پست‌مدرن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است، ۳۳ اثر و در نمایشگاه «رد پا- درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» ۲۹ اثر خارجی و ۵۴ اثر ایرانی گنجینه موزه به نمایش گذاشته شده است که تا چهارم تیرماه ادامه دارد.
این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از جمله عباس مشهدی‌زاده، طاهر شیخ‌الحکمایی، محمدرضا فیروزه‌ای، سعید معیری‌زاده، حسین نوروزی، داود باقری، مینو اسعدی، مژده طباطبایی، جواد بختیاری،صداقت جباری، بهنام کامرانی، آرمان استپانیان، محمدرضا مریدی، امیر مازیار، داریوش حسینی، روح‌الله شمسی‌زاده، کامیار صادقی و ... افتتاح شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی