[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نسیم آبادانی و شادمانی در رکن‌آباد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
به همت شهرداری منطقه 3 شیراز، آیین کلنگ‌زنی فاز اول پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال در شهرک رکن‌آباد شیراز اجرا شد. این مراسم شامگاه دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه 3 شیراز و جمعی از مسئولان شهری با همراهی پرشور اهالی منطقه و اصحاب رسانه در شهرک رکن‌آباد شیراز برگزار شد.
 عهد محرومیت‌زدایی پابرجاست
در این مراسم، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، خواستار توزیع پروژه‌ها با نگاهی عدالت‌محور شد. سیده مریم حسینی با انتقاد نسبت به این موضوع که برخی از کوچه‌های این منطقه هنوز آسفالت ندارد، اظهار داشت: مناسبت‌های گرانقدری در این هفته است که برجسته‌ترین آنها روز کارگر و روز معلم می‌باشد، پیامبر(ص) دست کارگری را بوسید تا این کار به‌عنوان الگویی مهم پیش روی ما باشد که امیدواریم ما نیز بتوانیم شرایطی را به‌وجود بیاوریم و جایگاه اقتصادی شهر را به جایی برسانیم تا کارگران عزیز ما نیز عزتمندتر زندگی کنند و مشکلات اقتصادی آنان کمتر شود. وی همچنین با توجه به فرا رسیدن روز معلم، گفت: معلمان، سکان تربیت جامعه را به‌دست دارند و همه ما از سختی کار آنان در تربیت فرزندانمان اطلاع داریم. معلمی که به‌جای آموزش 22 نفر در کلاس مجبور است به 42 دانش‌آموز، آموزش دهد و این در حالی است که انتظار معجزه از آنان را داریم.
 شهر موجود زنده است
او با اشاره به اینکه برخی‌ها از اینکه لقب محرومیت‌زدایی به محله‌شان تعلق گیرد ناراحت می‌شوند، افزود: شهر، موجود زنده است و باید در حال تغییر و تحول باشد، شهر شیراز و محله رکن‌آباد همیشه تغییر و تحول را داشته است اما این تغییر و تحول باید در مسیری قرار گیرد که شهر را به‌سمت تعالی ببرد به گونه‌ای که فرهنگ مردم ارتقا یابد و مشکلات مردم کمتر شود و شرایط راحت‌تری را برای خانواده‌ها فراهم نماید، اما متأسفانه یک نگاه بی‌عدالتی از قدیم بوده که شهر شیراز را دارای محله بالا و محله پایین تقسیم کرده است؛ در برخی از محلات امکاناتی قرار گرفته که محلات دیگر فاقد آن امکانات هستند و من به‌عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر شیراز، این کلمه بی‌عدالتی را آن‌قدر تکرار خواهم کرد تا از بین برود. حسینی با بیان اینکه در برخی از محلات، کوچه‌هایی وجود دارند که علی‌رغم گذ‌شت سی سال از احداث آنان، هنوز فاقد آسفالت و یا کانیوا هستند، گفت: آسفالت کردن و کانیواگذاری از کارهای کوچک محرومیت‌زدایی است که به مرور به انجام آنان و در مرحله بعد اقدام به احداث پارک و دیگر امکانات رفاهی خواهیم کرد تا چهره محرومیت از این محلات زدوده شود.
 شیراز تا ایده‌آل‌ها فاصله دارد
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تا رسیدن شیراز به جایگاه مطلوب خویش تلاش خواهیم نمود، افزود: برای رسیدن به این جایگاه، نیازمند تلاش همگانی هستیم. حسینی با بیان اینکه خیلی‌ها دوست دارند که اقدامات محرومیت‌زدایی دیده نشود، عنوان کرد: از شما شهروندان درخواست دارم تا هر کجا که اقدامی در جهت رفع محرومیت را مشاهده کردید، عاملی برای تشویق مسئولان باشید تا بدانند که نگاه مادرانه به شهر، ریزترین مسائل را می‌بیند و به جزئی‌ترین مسائل اهمیت می‌دهد تا به حل مشکلات بزرگتر و اساسی‌تر برسیم.
 آغاز اولین پروژه محرومیت‌زدایی در رکن‌آباد
شهردار منطقه 3 شیراز هم در مراسم گرامیداشت آغاز هفته شیراز وکلنگ‌زنی پروژه های محرومیت‌زدایی و توسعه شهرک رکن‌آباد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها در این بخش از شهر با تقدیر از تمامی دست‌اندرکارانی که برای اجرای این پروژه‌ها و خدمات‌رسانی به مردم این منطقه تلاش کرده‌اند،گفت: امروز و در این مراسم، اولین پروژه محرومیت‌زدایی در رکن‌آباد آغاز می‌شود که این پروژه‌ها شامل لوله‌گذاری، کانیواگذاری و جدول‌گذاری است. دکتر غلامرضا شهریاری با معرفی خانم جهان‌جاه به‌عنوان مدیر پروژه محرومیت‌زدایی شهرک رکن‌آباد با تقدیر از همکاری یاوران شورای محلات منطقه ۳ در اجرای پروژه‌ها و رفع مشکلات این محله عنوان کرد: شهرک رکن‌آباد با ۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه است و کار در اینجا بسیار سخت اما دلچسب است، چون طرف مقابل ما مردمی قدردان هستند. وی تصریح کرد: سال گذشته 30 میلیارد تومان پروژه در رکن‌آباد تعریف و اجرا شد و به‌رغم تورم و چند برابر شدن هزینه‌ها، چرخه عمران و آبادانی شهر توسط شهرداری نه تنها از حرکت نایستاده بلکه به سرعت در حال انجام است.
 قطار محرومیت‌زدایی پیشران است
شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: امسال هم 45 میلیارد تومان پروژه در رکن‌آباد اجرا می‌شود تا شاهد رونق و پیشرفت بیشتر این شهرک باشیم. وی با اشاره به نگاه ویژه در شهر به سعدی و رکن‌آباد که جمعیت زیادی از منطقه را در خود جای داده‌اند، اظهار کرد: البته این آخرین پروژه‌ای نیست که کلنگ آن در منطقه به زمین زده می‌شود و سه هفته دیگر هم کلنگ یک پارک در بلوار تلاش شرقی نیز به زمین زده خواهد شد و پس از آن نیز عملیات بهسازی پارک اصلی شهرک رکن‌آباد که در وضعیت خوبی نیست، آغاز خواهد شد. شهریاری با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز و فضاهای شهری یکی از اولویت‌های این منطقه است هم افزود: یکی دیگر از اتفاقاتی که در سطح منطقه شاهد آن خواهیم بود، سامان‌دهی ورودی شمالی شهر از پلیس راه و به‌ویژه ورودی شهرک رکن‌آباد است که در شأن مردم منطقه نیست و امسال شاهد یک تحول در این بخش خواهید بود و چهره ورودی شهر از پلیس‌راه تغییر می‌کند تا این آشفتگی بصری به‌ویژه مغازه‌های حاشیه ورودی، سامان یابد.
 اخداث بزرگترین پارک کوهستانی شمال شیراز
وی با اشاره به زیباسازی و اجرای فضای سبز پل شهید اسکندری و بلوار پارسیان در این محور به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات امسال منطقه ۳ اضافه کرد: یک نوید عالی هم برای مردم این منطقه و  تمام مردم شیراز و حتی کشور داریم؛ به‌زودی و طی دو هفته آینده، کلنگ عملیات اجرایی بزرگترین پارک کوهستانی شمال شیراز در ارتفاعات کوه نور به زمین زده می‌شود.شهریاری اعلام کرد: مساحت این پارک بالغ بر ۱۱۰۰هکتار است که از ارتفاعات کوه نور آغاز و از آب‌زنگی گذشته و طوری طراحی شده تا شهرک سعدی و مناطقی مانند زیباشهر و رکن‌آباد هم از آن بهره ببرند و تلاش می‌کنیم تا سال آینده، زیباترین شهر بازی را هم در این محل داشته باشیم. وی با اشاره به مذاکره برای اجرای تله‌کابین در این پارک و ساخت پل معلق در آن بیان کرد: یکی از مشکلات امروز رکن‌آباد این است که ما یک سری اراضی ذخیره مسکونی متعلق به مردم را داریم که مجوز ساخت ندارند و دار و ندارشان یک زمین ۱۵۰متری است اما اجازه ندارند آن را بسازند که امسال تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا مجوز ساخت این زمین‌ها را دریافت کنیم تا تکلیف مردم برای ساخت‌و‌ساز مشخص شود.
 شهرداری به‌دنبال رفاه مردم است
شهردار منطقه 3 شیراز با اشاره به رفع مشکل افزایش عوارض خدمات و تعدیل آن به‌عنوان دغدغه دیگر مردم منطقه با اشاره به حضور برخی قهرمانان ملی و بین‌المللی از جمله علی‌اکبر غریب‌شاهی، ملی پوش وزنه‌برداری معلولان و از قهرمانان جهانی این رشته با تقدیر از این ورزشکار اظهار کرد: قهرمان وزنه‌برداری دنیا از این شهرک است اما با تواضع حتی خودش را معرفی نکرد و بعد ما فهمیدیم که او ساکن اینجاست. وی خطاب به اهالی رکن‌آباد گفت: اهالی رکن‌آباد، مطمئن باشید که کارکنان شهرداری منطقه تنها به‌دنبال انجام کار مردم هستند و  باید کار کنند تا مردم محیطی آرام و امن برای زندگی داشته باشند. شهریاری تصریح کرد: مردم اینجا، نیازمند یک پارک بزرگ هستند و نیازمند تملک زمین برای اجرای چنین پروژه‌ای هستیم، در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های مهم این شهرک یک زمین یک هکتاری وجود دارد که سالهاست به تربیت بدنی واگذار شده تا تبدیل به ورزشگاه و باشگاه شود اما تنها ۳۶۰ متر مربع از آن ساخته شده و اداره ورزش و جوانان هم به‌رغم تماس‌های فراوان حاضر نیست آن را به شهرداری واگذار کند تا در آن یک پارک و مجموعه ورزشی و رفاهی برای مردم اینجا بسازیم. وی اضافه کرد: در همین راستا از پایگاه مقاومت بسیج و سپاه و مسئولان می‌خواهیم به ما در واگذاری این زمین برای استفاده در پروژه‌های مردمی مانند پارک و اماکن تفریحی و فرهنگی مردم کمک کنند، حتی اگر زمین را به شهرداری نمی‌دهند، سند آن را به‌نام فعالیت‌های عمومی بزنند و در اختیار مردم بگذارند تا شهرداری بیاید و پروژه‌هایی که مردم نیاز دارند را در این محل اجرا کند.
 اهمیت ترویج نشاط در میان شهروندان
بر‌اساس این گزارش، شایان ذکر است احداث پارک محلی، لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی، جدول تک‌لبه و کانیواگذاری  و روکش آسفالت معابر از جمله پروژه‌های پیش‌بینی‌شده شهرداری منطقه ۳ شیراز در شهرک رکن‌آباد در سال جاری با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال است. شهریاری، شهردار منطقه 3 شیراز با بیان این مطلب در خصوص احداث پارک محله هم گفت: این پارک با هدف ایجاد فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت و نشاط روحی شهروندان احداث می‌گردد و همچنین پروژه جدول تک‌لبه و کانیوا گذاری با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی و افزایش رفاه عمومی و ارائه خدمات هرچه بیشتر به محله‌ها در دستور کار قرار دارد، اما پروژه لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی با هدف جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، تأمین رفاه و آسایش شهروندان و پروژه زیرسازی و روکش آسفالت معابر با هدف تأمین رفاه و آسایش شهروندان، تسهیل در تردد وسایل حمل و نقل، سامان‌دهی و بهسازی معابر و زیبا‌سازی منظر شهری است. شهریاری ادامه داد: پروژه‌های شهرک رکن‌آباد شامل زیرسازی و آسفالت معابر، جدول تک‌لبه و کانیواگذاری، سامان‌دهی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی معابر و محرومیت‌زدایی، تکمیل المان ورودی شیراز- اصفهان در مجاورت شهرک رکن‌آباد، اجرای طرح‌های هندسی ترافیکی، لوله‌گذاری خیابان باستان، زیرسازی و آسفالت همان منشعبات خیابان۱۳ بلوار تلاش غربی، زیر‌سازی و آسفالت منشعبات خیابان۱۱ بلوار تلاش غربی، ادامه لوله‌گذاری کوچه ۵ بلوار تلاش شرقی، زیرسازی و آسفالت کوچه ۷ بلوار تلاش غربی، زیرسازی و آسفالت خیابان ۹ بلوار تلاش غربی و پارک محله خیابان ۱۳ بلوار تلاش غربی هستند.
گفتنی است این مراسم با جشن‌های پرشور مردمی و آیین نکوداشت هفته شیراز همراه بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی