[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز: هدف ما سربلندی فوتبال دوستان شیرازی است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز برای بازگشت به لیگ برتر، منتظر لغزش نماینده خوزستان است. فجر شهید سپاسی شیراز، امروز در همدان به میدان می‌رود و استقلال خوزستان هم میهمان چادرملو اردکان یزد است.
فجر شهید سپاسی شیراز در 5 هفته گذشته، دومین تیم برتر لیگ بوده و با کسب 10 امتیاز، توانسته از سایپا و خیبر خرم‌آباد پیشی بگیرد و به رتبه سوم جدول برسد. اما جدی‌ترین رقیب فجر شهید سپاسی شیراز در راه صعود، تنها تیمی است که در این 5 هفته عملکردی بهتر نسبت به آنها داشته. شاگردان سیروس پورموسوی در تیم استقلال خوزستان، تنها تیمی هستند که 4 بازی از 5 دیدار اخیر خود را برده‌اند و با کسب 12 امتیاز، شرایط بهتری برای صعود دارند.
اما حریف امروز فجر شهید سپاسی شیراز، شرایطی کاملاً معکوس دارد؛ شهرداری همدان دومین تیم ضعیف 5 هفته اخیر بازی‌ها بوده و تنها دو امتیاز کسب کرده است. به‌ همین دلیل شرایط این تیم به ‌خطر افتاده و حتی بیم سقوط دارد. فقط خلیج فارس ته‌جدولی است که عملکردی ضعیف‌تر از همدانی‌ها داشته. نماینده ماهشهر در 5 بازی گذشته هیچ امتیازی کسب نکرده و بدترین شرایط را برای بقا دارد.
در صدر جدول، حساب شمس آذر هفته‌هاست که از سایر تیم‌ها جدا شده. تیم سعید دقیقی با کسب 61 امتیاز از 29 بازی، یکی از مقتدرانه‌ترین صعودهای تاریخ لیگ یک را به نام خود ثبت کرده است. جالب اینجاست که طبق بررسی‌های انجام‌شده در خصوص وضعیت داوری و مقدار اشتباهاتی که صورت گرفته، نماینده قزوین می‌توانست هم‌اکنون 70 امتیازی باشد!
طبق بررسی‌های صورت‌گرفته و نظر کارشناسان داوری در طول مسابقات جام آزادگان، شمس آذر قزوین از ابتدای فصل تا پایان هفته سی‌ام، ۹ امتیاز خود را به‌دلیل اشتباهات تأثیرگذار داوری از دست داده تا متضررترین تیم مدعی لیگ یک از اشتباهات داوری لقب بگیرد، نکته جالب‌تر اینکه از هفته نخست تا هفته سی‌ام، ۱۰ پنالتی محرز به سود شمس آذر از سوی داورها اعلام نشده است! البته در این میان استقلال خوزستان، فجر شهید سپاسی شیراز و خیبر خرم‌آباد بهترتیب با زیان ۵، ۴ و ۳ امتیازی در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند. جالب‌تر اینکه تیم سایپا با وجود اینکه بیشترین سود امتیازی را از اشتباهات داوری برده، اما هیچ ضرری به‌لحاظ امتیازی ندیده است!
در حقیقت، تیم فجر شهید سپاسی شیراز می‌توانست حالا با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز با استقلال خوزستان فاصله داشته باشد و در هفته‌های باقی‌مانده، دست بالا را داشته باشد، اما با توجه به اختلاف سه امتیازی و تفاضل گل بهتر استقلالی‌ها، همچنان آنها هستند که ابتکارعمل را در دست دارند و در صورت پیروزی در بازی‌های آینده لیگ برتری می‌شوند.
حالا فجر شهید سپاسی شیراز در 4 بازی باقی‌مانده باید 12 امتیاز ممکن را کسب کند و در انتظار یک لغزش از آبی‌های اهواز باشد.
سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز هم به صعود امیدوار است و تیمش را دارای پتانسیل لازم برای این امر می‌داند و می‌گوید: همه بازیکنان ما این توانایی را دارند که به‌عنوان یار ثابت به میدان بروند.؛یعنی مصدومیت چند بازیکن، نمی‌تواند خللی در کار ما ایجاد کند و بازیکنان جانشین، به‌خوبی جای آنها را پر می‌کنند.
مهدی رجب‌زاده می‌افزاید: شرایط روانی، جسمانی و تیمی ما خوب است و سعی می‌کنیم این روند را حفظ کنیم و چه در همدان و چه در بازی‌های بعدی، بهترین عملکرد را داشته باشیم و به موفقیت نهایی دست پیدا کنیم.
وی درباره حمایت مسئولان استان هم اظهار می‌کند: در اوایل فصل، شاهد حضور مسئولان در تمرینات بودیم، اما ما توقع نداریم که لزوما ًاین مسئولان در تمرینات ما حاضر شوند. همین‌که حس کنیم آنها پشت ما هستند و در مواقع مورد نیاز از ما حمایت کنند، کافی است. حالا هم استاندار فارس و هم مسئولان ورزش و شهرداری شیراز، هرچیزی از دستشان برمی‌آمده و در توانشان بوده را در اختیارمان گذاشته‌اند و ممنونشان هستیم.
کاپیتان پیشین تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و ذوب آهن ادامه می‌دهد: باید از سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس تشکر کنم که با حضور در بازی‌های خانگی، به بازیکنان و کادر فنی انگیزه می‌دهد. سرهنگ مفتاحی هم که به‌عنوان مدیرعامل باشگاه، تلاشی شبانه‌روزی برای حل مشکلات و فراهم کردن امکانات دارد. هیئت مدیره و تمامی ارکان باشگاه برای ایجاد آرامش و فضای مناسب برای موفقیت تلاش می‌کنند و کادر فنی و بازیکنان نهایت تلاشمان را می‌کنیم که جواب این زحمات را به بهترین شکل ممکن، داده و باعث سربلندی و افتخار این عزیزان و مردم شیراز شویم.
دیدار فجرشهیدسپاسی و شهرداری همدان از ساعت 17:30 دقیقه در همدان آغاز و از شبکه اینترنتی آنتن به‌طور زنده پخش خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی