[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فجرِ با تجربه نزدیک به لیگ برتر، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار:
از هفته سی‌و‌یکم‌ لیگ دسته اول، کشور تیم فجر شهید سپاسی شیراز در همدان‌ میهمان تیم شهرداری همدان بود و توانست با یک بازی منطقی و سخت سه امتیاز ارزشمند این ‌مسابقه را  کسب کند.
در این بازی حساس، مهدی رجب‌زاده همان ترکیب برنده بازی گذشته مقابل دریا بابل را روانه زمین مسابقه کرده بود، طیبی‌پور درون دروازه‌، آرام عباسی‌، ایرانخواه، رجبی و عبدی در خط دفاع بودند.
زنده‌روح و بحرایی مهربان و سعید زارع، هافبک‌های فجر شهید سپاسی را تشکیل می‌دادند و در خط حمله هم سیفی و بابایی حضور داشتند.
بازی با برتری نسبی فجر شهید سپاسی آغاز شد، پاس‌های زیاد در میانه میدان و گردش توپ در تمام نقاط زمین باعث شده بود، همدانی‌ها بیشتر دنبال توپ و تصاحب میانه میدان باشند و با فشار و پرس روی فجری‌ها کار تیمی فجر شهید سپاسی را با مشکل ایجاد کنند، همدانی‌ها خیلی زود و از روی یک ضدحمله موفق شدند که به گل اول بازی برسند و در دقیقه ۱۶ روی دفع ناقص طیبی‌پور و در برگشت توپ 
به گل اول دست پیدا کنند.
ولی نقطه‌عطف بازی، برگشت به‌موقع و سریع  فجری‌ها به بازی بو ، احمد زنده‌روح بهترین پاسور تیم فجر شهید سپاسی، این‌بار در نقش گل‌زن ظاهر شد و از روی یک ضربه آزاد مستقیم به زیبایی چهار  دقیقه بعد از گل همدانی‌ها، گل تساوی فجر شهید سپاسی را وارد دروازه حریف کرد.
بازی در ادامه بسیار سریع و درگیرانه در میانه میدان دنبال شد تا نیمه اول با همان نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.
رجب‌زاده که در شروع نیمه دوم، محمد آژیر، مدافع ثابت بازی‌های گذشته خود را به‌جای ایرانخواه وارد زمین مسابقه کرده بود، قصد تقویت خط دفاعی خود را داشت. فجری‌ها باز نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و صاحب توپ و میانه میدان بودند که خیلی زود در دقیقه ۵۶ با هنرنمایی و ضربه کاشته احمد زنده به تور دروازه همدان نشست تا فجر شهید سپاسی به برتری دو بر یک برسد. در ادامه مسابقه هم، بازی منطقی و دفاع خوب فجر شهید سپاسی اجازه خودنمایی به تیم شهرداری نداد، همدانی‌ها که راهی برای نفوذ به هیجده قدم فجر شهید سپاسی پیدا نمی‌کردند، روی به شوت‌زنی آوردند و چندین شوت خطرناک بازیکنان این تیم راهی به چارچوب دروازه فجر شهید سپاسی نداشت. از طرفی، فجری‌ها هم با پاس‌های کوتاه و سرعت دادن به بازی و نفرات پرتعداد در میانه زمین، نبض بازی را در اختیار داشتند، به‌طوری که در دقایق پایانی مسابقه هم فجر شهید سپاسی روی دروازه همدان، پرفشار  ظاهر شد و اکثر دقایق پایانی هم در زمین تیم شهرداری گذشت.
در پایان، این تیم فجر شهید سپاسی بود که توانست برتری خود را حفظ کند و به سه امتیاز باارزش و مهم این مسابقه برسد و با ۴۹ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به تیم استقلال خوزستان ۵۱ امتیازی در رده سوم باقی بماند و در صورت پیروزی در بازی آینده و عقب‌افتاده خود، می‌تواند به رده دوم صعود کند.
حال به چند نکته از این‌ مسابقه اشاره خواهیم داشت : 
۱. فجر شهید سپاسی شیراز در این ‌مسابقه حساس، به‌خوبی توانست در زمین حریف، بازی را اداره کند،  به‌خصوص در دقایق پایانی مسابقه  بازیکنان تیم فجر شهید سپاسی به مراتب باتجربه‌تر و بدون استرس و فشار توانستند بازی را کنترل و به سه امتیاز بازی دست پیدا کنند.
۲.  در این مسابقه، سرعت، تحرک و گردش توپ فجری‌ها در تمام نقاط زمین به‌خوبی انجام شد و زنده‌روح و بحرایی وظیفه بازی‌سازی خود را به‌خوبی انجام دادند‌، ضمن اینکه هماهنگی خوب مدافعان کناری و هافبک‌ها به‌خوبی در این بازی انجام شد. خط حمله فجر شهید سپاسی هم به‌مانند بازی‌های گذشته بسیار انرژیک و با دوندگی زیاد خط دفاع حریف را آزار داد. خط دفاعی هم بدون اشتباه فردی و با تمرکز بالا، روز خوبی را پشت سر گذاشت.
۳. احمد زنده‌روح، هافبک باتجربه و  طراح فجری‌ها در این بازی، چهره درخشان تیمش بود و دو گل زیبا از روی ضربه ایستگاهی، نشان از مهارت و تجربه بالای این بازیکن داشت که تفاوت‌ها را در زمین مسابقه رقم زد.
۴. تیم شهرداری همدان که قبل از این ‌مسابقه در 10 بازی گذشته خود تنها یک پیروزی کسب کرده بود و موقعیت خوبی در جدول رده‌بندی نداشت، در این بازی بسیار پر‌انگیزه و دونده ظاهر شد، در طول مسابقه بارها شاهد  پرس خط دفاعی و هافبک‌های فجر شهید سپاسی از سوی بازیکنان تیم شهرداری بودیم‌که کار بازی‌سازی فجری‌ها را تاحدودی سخت کرده بود.
۵. هفته ۳۱ ام برای فجری‌ها بسیار خوش‌یمن بود، چراکه علاوه بر کسب سه امتیاز خارج از خانه، نتایج سایر رقبای این تیم برای صعود هم به نفع فجری‌ها رقم خورد تا این تیم دیگر سرنوشت صعود را در دست خود داشته باشد و بدون توجه با سایر  نتایج در هفته‌های آینده با سه پیروزی در بازی‌های پیش رو راهی لیگ برتر شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی