[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روند کاهنده مناطق زرد کرونا ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز خبر داد: 
روند کاهنده مناطق زرد کرونا 

هیچ شهری دارای وضعیت قرمز نیست و شهرهای نارنجی کشور به 
۱۱ مورد کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کاهش شهرهای زرد نقشه کرونا در استان فارس خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهرهای اقلید، آباده، خرم‌بید، خرامه و سرچهان در وضعیت زرد کرونایی بوده و وضعیت دیگر شهرستان‌های استان فارس، آبی اعلام شده است. او با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ شهری در کشور دارای وضعیت قرمز کرونایی نبوده و شهرهای نارنجی کشور نیز به ۱۱ مورد کاهش یافته است، افزود: پس از گذشت بیش از سه سال از آغاز پاندمی کرونا در سطح دنیا و تبعات ناگواری که این بیماری در سراسر جهان به همراه داشت، اکنون خوشبختانه شاهد کاهش چالش‌های ناشی از این بیماری هستیم و سازمان جهانی بهداشت نیز خروج از وضعیت اضطراری درمورد کرونا را اعلام کرده است، اما این موضوع به معنای پایان همه‌گیری نیست. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به همین مناسبت از تلاش‌های جهادگونه و ایثارگرانه مدافعان سلامت در طی این پاندمی و تلاش برای پاسداری از سلامت مردم در روزهای بحرانی و پرتلاطمی که سپری شد، صمیمانه قدردانی کرد. دکتر حسینی همچنین همراهی مردم و حمایت مسئولان استان فارس را دارای نقشی اثربخش در انگیزه‌بخشیدن به مدافعان سلامت استان فارس دانست و موردتقدیر قرار داد.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس اظهار کرد: مجموعه سلامت استان فارس همچنان با رصد و پایش منظم، برنامه‌ریزی، اقدامات عملیاتی در عرصه‌های بهداشت، درمان و پشتیبانی، برای حفظ سلامت عمومی جامعه در برابر این بیماری، تمامی تلاش خود را به کار بسته است.
او با بیان اینکه وضعیت کنونی و اعلام خروج از وضعیت اضطراری به معنای پایان این پاندمی نیست، از مردم استان فارس و به‌ویژه افراد در معرض خطر نظیر بیماران زمینه‌ای، سالمندان، مادران باردار و افراد دارای نقص سیستم ایمنی خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی