[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مسکن ملی طرحی مشارکتی است، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا شیراز، با اعلام اینکه ساخت مسکن در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد هم‌اکنون به ۱۲۴هزار واحد رسیده است، اظهار داشت: روند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تأمین مسکن ملی منطبق است.
اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در حاشیه این بازدید، بر لزوم تلاش، هماهنگی و همراهی نهادها و دستگاه‌های مسئول برای شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های نضهت ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور تأکید کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه افزود: تأمین زمین برای ساخت واحد‌های مسکن ملی نیز هم‌زمان در دست اجراست و به‌مرور با آماده‌سازی زمین و معرفی متقاضیان، اتصال به پروژه‌ها انجام می‌شود. روند تأمین زمین و ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهری و روستایی امیدبخش است و بنیاد مسکن منطبق با برنامه زمان‌بندی این طرح را به جلو می‌برد. نیکزاد با اشاره به اینکه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری سرعت می‌گیرد، خواستار رفع موانع تولید مسکن در سال مهار تورم و رشد تولید شد و گفت: برای آنکه به برنامه سالانه بنیاد مسکن و برنامه دولت برای تولید مسکن دست یابیم، نیاز به هم‌افزایی، همدلی و همراهی همه دستگاه‌های مسئول است.
این مقام مسئول در ادامه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی دولت سیزدهم ساخت یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد را تعهد کرده است که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرایی خواهد شد. بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، بیشتر این طرح‌ها جلوتر از برنامه زمان‌بندی در حال اجراست. در برخی از شهرها نیز محدودیت‌هایی اعمال شده که در حال رایزنی برای حل این مشکلات هستیم.
وی، تصویب اعطای تسهیلات 200میلیون تومانی در روستاها را راهگشای شتاب‌بخشی این طرح دانست و افزود: ۳۰۰هزار خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب ۲۰۰میلیون تومانی به هر خانوار در روستاها در حال ساخت است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها افق تازه‌ای برای تأمین مسکن روستایی در این مناطق گشوده شود. نیکزاد ادامه داد: برنامه‌های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به‌خوبی در حال اجراست و در کوتاه‌مدت مردم ایران در نقاط مختلف کشور حلاوت اجرای این طرح‌ها را خواهند چشید. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تأمین مسکن روستایی را از اولویت‌های بنیاد مسکن دانست و خاطرنشان کرد: مسکن روستایی یکی از مسائل مهم و اساسی است و تلاش داریم تا سال 1410 حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در روستا‌ها نداشته باشیم. برای دستیابی به این هدف باید سالانه 200هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شود. در زمان حاضر بیش از 245هزار واحد مسکن روستایی در این مناطق در دست ساخت است و با این روند به هدف‌گذاری سال 1410 دست می‌یابیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی