[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گاهی تصاویر با واقعیت مردمان نجیب هم‌خوانی ندارد، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: تصاویری که هر از چند گاهی از این شهر به فضای رسانه‌ای مخابره می شوند، با واقعیت مردمان نجیب این دیار هم‌خوانی ندارد، مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ شب‌های قدر در اماکن تاریخی و مذهبی باید شناخت. مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ در بدرقه شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شهید عبدالله اسکندری باید شناخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،‌ حمیدرضا قانعی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی با اشاره به اینکه، شهر شیراز از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در دوره‌های مختلف تاریخی برخوردار بوده است و مردمان این دیار از دیرباز به محبت و صفا و صمیمیت و دین‌داری شهره بوده اند، گفت: شیراز، شهر امامزادگان واجب‌التعظیم، شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر شاعران و حکیمان و عارفان نامی است که همواره مطمع نظر خناسان و دشمنان بوده است.
وی افزود: شهری که به دروازه قرآنش شهره است؛ شهری که به تعدد کاتبان وحی شهره است، شهری که در هیچ دوره تاریخی، ارادت و اهتمامش به خاندان نور و کرامت حضرات ائمه معصومین(ع) را از دست نداده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: آری شیراز، دارالعلم بوده و هست و شمار مفاخر بزرگانش گواه در قله بودن این شهر از نظر مردمان نیک‌اندیش و دین‌دار و مهربان است.
قانعی گفت: تصاویری که هر از چند گاهی از این شهر به فضای رسانه‌ای مخابره می‌شود، با واقعیت مردمان نجیب این دیار هم‌خوانی ندارد، مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ شب‌های قدر در اماکن تاریخی و مذهبی باید شناخت. مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ در بدرقه شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شهید عبدالله اسکندری باید شناخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: بزرگترین اعتکاف جوانان، بزرگترین مؤسسات قرآنی و حافظان قرآن، تعدد هیئات مذهبی و مردمان مهربانی که علاقه خود را به خاندان ائمه اطهار(ع)، هیچ‌گاه از دست نداده‌اند، ارزیابی ما از سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران‌زمین است.
وی با بیان اینکه، شیراز شهر شهید دستغیب، شهر عبدالله اسکندری، شهید سپاسی، شهید استوار و شهر عالمانی که هیچ‌گاه در برابر ظلم سر خم نکرده‌اند، به شمار می‌رود، تاکید کرد: شیراز، پایتخت نصر عاشورایی، شب شعر عاشورا و شاعران آیینی زیادی است که علم محبت به آل الله را همواره برافراشته نگه داشته‌اند و امروز نیز برگ زرین دیگری بر تاریخ فرهنگ و هنر این دیار به‌نام جشنواره ملی آواها ونواهای رضوی افزوده شد.
قانعی در پایان خاطر نشان کرد: باشد که مورد رضای حضرت آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و برادر گرامی ایشان، حضرت سید‌السادات الاعاظم، احمدبن موسی‌الکاظم(ع) قرار گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی