[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تقدیر از استادآواز با نوای سراج و مختاباد، روزنامه شیراز نوین

در مراسم بزرگداشت محمدهاشم احمدوند، استاد آواز ایرانی، هنرمندانی چون حسام‌الدین سراج و عبدالحسین مختاباد، از ویژگی‌های شخصیتی او گفتند و برایش خواندند و نواختند.
به گزارش ایسنا، بزرگداشت یکی از مدرسان آواز ایرانی، محمدهاشم احمدوند در آموزشگاه هنر و اندیشه نوین با حضور جمعی از بزرگان و دوست‌داران این خوشنویس، آوازخوان و نوازنده برگزار شد و هنرمندان از خدمات فرهنگی و هنری، منش، سخت‌کوشی، تعهد، شعرشناسی و دیگر خصایص او گفتند، آوازخواندند و ساز زدند.
در ابتدای این برنامه، علی‌اصغر شاهزیدی از سال‌های کلاس‌های حسین عمومی گفت. او عنوان کرد: جدای از درک آواز و شعرشناسی احمدوند، وی حالات روحی، درونی و آرامش خاصی دارد که من این حالات او را بسیار دوست دارم. 
پس از استاد شاه‌زیدی و هاشم یاوری(خواننده)، حسام‌الدین سراج هم از روزی گفت که در تلویزیون یک جوان بلندبالا را دید که گفت آواز می‌خواند، از شهرستان آمده و می‌خواهد استخدام صداوسیما شود. 
این خواننده گفت: از او خواستم کمی برایم آواز بخواند که او همایونی خواند و من به پهنای صورت اشک می‌ریختم از بس‌که خوب می‌خواند.
سراج پس از اینکه آواز احمدوند را شنید، او را از استخدام در صداوسیما منصرف و به کلاس‌ها و مراکز دیگر معرفی کرد. 
عبدالحسین مختاباد(خواننده) با بیان اینکه به‌خاطر غم از دست دادن برادر هنرمند و روزنامه‌نگارش سید ابوالحسن مختاباد هنوز حال خوشی ندارد، از سال‌های کلاس‌های استاد کریم صالح عظیمی گفت و با اشاره به این شعر حافظ «در کار گلاب و گل، حکم ازل این بود/ کان شاهد بازاری وین پرده نشین باشد» بیان کرد: که تقدیر این بود که ما شاهد بازاری باشیم و استاد احمدوند پرده‌نشین. 
مختاباد بعد از سخنانش با نوازندگی تار موسوی‌زاده آواز خواند.
در پایان برنامه هم هاشم احمدوند از تأثیر برادر بزرگش، قاسم احمدوند گفت که قدم‌های اولیه ورود به دنیای هنر را به آنها آموخته است و از او به روی صحنه دعوت کرد و او نیز قطعه آواز و تصنیفی لری را اجرا کرد.
پایان‌بخش برنامه هم احمدوند با نوازندگی تار برادرش داود و پسرش حسین احمدوند، آواز و تصنیف اجرا کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی