[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کلسیم بدن خود را این‌گونه فول کنید، روزنامه شیراز نوین

کلسیم، نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای اصلی بدن شما دارد؛ بدن شما برای گردش خون، حرکت ماهیچه‌ها و ترشح هورمون‌ها به کلسیم نیازمند است.
به گزارش صدآنلاین، بدن شما به‌طور طبیعی کلسیم تولید نمی‌کند و برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن خود، باید از منابع غذایی استفاده کنید.
در ادامه به معرفی این خوراکی‌ها می‌پردازیم:
محصولات لبنی(شیر، پنیر و ماست)، سبزیجات به رنگ سبز(کلم‌پیچ، اسفناج و کلم‌بروکلی)، لوبیاسفید، لوبیاچیتی، ماهی ساردین، قزل‌آلا، میگو، بامیه، لوبیاسبز، نخودسبز- بادام، گردو، کنجد، دانه چیا، انجیر، آب‌پرتقال، کفیر و ویتامین D هم یکی دیگر از ویتامین‌های مهم برای سلامتی شماست و جالب است بدانید که بدن شما برای جذب کلسیم، به این ویتامین نیاز دارد. نکته جالب اینجاست که ویتامین D باعث جذب کلسیم از روده می‌شود و به این معناست که اگر به‌اندازه کافی ویتامین D در بدن شما وجود نداشته باشد، نمی‌توانید از کلسیم موجود در مواد غذایی بهره ببرید. 
ویتامین D در شیر، زرده تخم‌مرغ، قارچ و ماهی قزل‌آلا وجود دارد، اما آفتاب بهترین منبع این ویتامین است. پوست شما زمانی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد، به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند، اما اگر پزشک شما، برایتان مکمل ویتامین D تجویز کرده، طبق دوز توصیه‌شده توسط پزشک، آن را مصرف کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی