[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چهار علامت نشان‌دهنده ابتلای افراد جوان به سرطان روده ، روزنامه شیراز نوین

چهار علامت، می‌تواند هشدار اولیه سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان باشد.
به گزارش مهر و به‌نقل از مدیسن نت، به گفته محققان دانشگاه واشنگتن، آگاهی از این علائم می‌تواند منجر به تشخیص زودتر برای افراد زیر ۵۰ سال شود.
علائم بارز آن شامل درد شکم، خونریزی مقعدی، اسهال و کم‌خونی فقر آهن است.
به گفته انجمن سرطان آمریکا، میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان روده بزرگ برای چندین دهه در افراد مسن که کولونوسکوپی منظم انجام می‌دهند و درمان آنها بهبود یافته، کاهش یافته است. با این حال، تعداد بیشتری از افراد جوان در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شوند و در حال مرگ هستند. در واقع، تعداد جوانان مبتلا به سرطان روده بزرگ در سال‌های اخیر تقریباً دو برابر شده است.
«یین کائو»، محقق ارشد، گفت: ما می‌خواهیم بزرگسالان جوان از این علائم و نشانه‌های بالقوه آگاه باشند، چراکه افراد زیر ۵۰ سال در معرض خطر کمی قرار دارند.
بزرگسالان جوان اغلب غربالگری معمول سرطان روده بزرگ را دریافت نمی‌کنند. در سال ۲۰۲۱، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، سن توصیه‌شده برای غربالگری سرطان روده بزرگ را از ۵۰ به ۴۵ کاهش داد.
دو علامت خونریزی مقعدی و کم‌خونی ناشی از فقر آهن، نیاز به آندوسکوپی و پیگیری دارد. کم‌خونی فقر آهن به این معنی است که تعداد کمی گلبول‌های قرمز سالم برای حمل اکسیژن وجود دارد.
برای مطالعه جدید، کائو و همکارانش موارد بیش از ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ را بررسی کردند.
این مطالعه افزایش خطر را برای افرادی که یک یا چند مورد از علائم آشکار را بین سه ماه تا دو سال قبل از تشخیص داشتند، نشان داد.
داشتن یک علامت واحد، تقریباً خطر این سرطان را دو برابر می‌کند و داشتن دو علامت، خطر ابتلا به سرطان را سه برابر می‌کند. محققان گزارش کردند که سه علامت یا بیشتر، خطر ابتلا به آن را بیش از ۶.۵ برابر افزایش می‌دهد.
کائو با تمرکز بر شناسایی عوامل خطر دریافت که چاقی، نشستن طولانی‌مدت، سندرم متابولیک، دیابت و مصرف نوشیدنی‌های شیرین‌شده با قند ممکن است در افزایش سرطان روده بزرگ در جوانان نقش داشته باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی