[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

محکوم به قصاص در فارس بعد از هفت سال بخشیده شد، روزنامه شیراز نوین


به گزارش ایسنا، رئیس توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس گفت: در راستای پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، اولیای دم در شهرستان مرودشت، یک محکوم به قصاص را پس از هفت سال بخشیدند.
حجت‌الاسلام مصطفی توانی افزود: برای رسیدگی به یک موضوع درگیری که در سال ۱۳۹۴ رخ داده بود، پرونده‌ای در شعبه اول کیفری یک استان فارس مطرح و حکم به قصاص محکوم صادر شد و پس از طی مراحل قانونی، در نهایت با تأیید دیوان عالی کشور این حکم در آستانه اجرا قرار گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، توانی گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و در راستای پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، با همت مسئولان دادگستری شهرستان مرودشت به‌خصوص دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، امام‌جمعه مرودشت و با همکاری و تلاش‌های شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف این شهرستان، رضایت اولیای دم جلب شد و محکوم به قصاص پس از هفت سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به پیگیری‌های مستمر صلح و سازش در پرونده‌های قتل از سوی توسعه حل اختلاف و داوری استان یادآور شد: گذشت و بخشش معامله با خداوند متعال است و اجر و ثواب این کار ارزشمند را خداوند متعال خود در قرآن کریم تقبل فرموده است.
به گزارش ایسنا، پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، ابتکاری از سوی ستاد صبر قوه قضائیه است تا به حرمت میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف‌نظر کرده و ببخشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی