[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس: تابستان را بدون خاموشی برق پشت سر می‌گذاریم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه همه تمهیدات برای عبور موفق از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق اندیشیده شده است، گفت: تابستان گرم و پرمصرف را بدون خاموشی برق پشت سر می‌گذاریم.
یدالله حقیقی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در نشستی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی این استان، برخی از شاخص‌های تأمین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با ارائه گزارشی از وضعیت راهبردی و استراتژیک استان فارس و جنوب کشور در تأمین و انتقال برق اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از خطوط گاز کشور از منطقه فارس و جنوب کشور می‌گذرد و با توجه به وابستگی شدید زیرساخت‌های صنایع گاز و برق به یکدیگر، فعالیت همکاران شرکت برق منطقه‌ای فارس در این عرصه شاخص‌ساز است.
حقیقی وجود تنها نیروگاه اتمی کشور در استان فارس و در منطقه مدیریت برق منطقه‌ای را عرصه‌ای مهم و تعیین‌کننده برای مدیریت تأمین و انتقال برق در کشور دانست و گفت: تأمین یک‌هزار مگاوات برق در این نیروگاه فصل جدیدی از اقدامات جهادی برای تأمین و انتقال برق در این منطقه ایجاد کرده است.
او همچنین استان فارس را کارگاه ایجاد امنیت انرژی در جنوب کشور دانست و ادامه داد: استان فارس و جنوب کشور شاهراه تبادل برق و انرژی قلمداد می‌شوند و این فعالیت منسجم، هدفمند و تأثیرگذار در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.
حقیقی با ارائه گزارشی از ظرفیت نیروگاهی تحت‌پوشش در استان فارس و جنوب کشور گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های این منطقه بیش از ۸۳۰۰ مگاوات است، نیروگاه‌های جهرم، کازرون، اتمی بوشهر، عسلویه، پارس جنوبی، فارس، حافظ، شیرینو، گناوه، مبین و دیگر نیروگاه‌ها بیشترین ظرفیت اسمی را در استان فارس و جنوب کشور دارند.
او، ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در استان فارس و جنوب کشور را نیز ۷۳ مگاوات برآورد کرد و با بیان اینکه نیروگاه‌های گازسوز نیز ۱۴۸ مگاوات ظرفیت اسمی دارند، افزود: به‌رغم آنکه استان فارس و جنوب کشور شرایط روزهای آفتابی مناسبی دارند، اما ظرفیت‌های نصب‌شده در این عرصه برای تولید انرژی خورشیدی رضایت‌بخش نیست و می‌طلبد با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها شرایط بهتری برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و استعدادهای موجود فراهم شود.
رئیس شورای انسجام‌بخشی مدیران وزارت نیرو در فارس همچنین با ارائه گزارشی از تأمین و انتقال برای برق تولیدات صنعتی و چرخش چرخ صنعت در فارس و جنوب کشور، در ادامه متوسط بار سالانه صنایع را حدود یک‌هزار و ۱۱۷ مگاوات برآورد کرد و گفت: اقدامات از سال ۱۳۹۸ در این عرصه سیر صعودی پیدا کرد و اکنون شرایط نسبتاً مناسبی برای تأمین برق صنعتی در فارس فراهم است.
او همچنین با ترسیم سیمای مصرف برق صنایع منطقه گفت: در استان فارس و جنوب کشور در مجموع ۵۱ صنعت بزرگ مستقر است که یک‌هزار و ۱۱۷ مگاوات برق مصرف می‌کنند. این صنایع شامل یک واحد آلومینیوم با مصرف برق ۴۵۵ مگاوات، ۱۳ کارخانه سیمان با مصرف برق ۱۶۰ مگاوات، ۲ طرح تولید فولاد با مصرف برق ۲۱۵ مگاوات و ۳۵ صنعت بزرگ دیگر با مصرف برق ۲۴۷ مگاوات است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی