[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز مرمت گنبد امامزاده سیدالحرمین(ع) ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز عملیات اجرایی مرمت ساق گنبد امامزاده سید الحرمین(ع) در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بخشی از کاشی‌کاری در ساق گنبد امامزاده سیدالحرمین(ع) به مرور زمان دچار فرسودگی‌هایی شده بود و نیاز به مرمت و احیای این بخش از کاشی‌کاری‌های گنبد داشت، عملیات اجرایی مرمت زیر نظر کارشناسان فنی و کارشناس ابنیه تاریخی اوقاف فارس و کارشناسان مرمت آثار باستانی میراث‌فرهنگی فارس آغاز شده است.
او افزود: مرمت گنبد در دو فاز اجرایی خواهد شد؛ در فاز نخست عملیات مهاربندی کاشی‌های ساق گنبد و در فاز دوم برداشت کاشی‌کاری‌ها که از نوع کاشی‌های هفت‌رنگ است، انجام می‌شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه تمام استان با هماهنگی کامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس و زیر نظر کارشناسان مرمت ابنیه تاریخی و میراثی اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس اجرا می‌شود، گفت: عملیات مرمت نیز توسط استادکاران خبره مرمت آثار باستانی انجام خواهد شد.
موسوی همچنین با اشاره به حضور گسترده زائران و گردشگران در مسجد تاریخی نصیرالملک و استقبال بسیار زیاد گردشگران از این مسجد زیبای تاریخی، عنوان کرد: مرمت گنبد امامزاده سیدالحرمین(ع) برای حضور زائران، گردشگران و بازدیدکنندگان از این بقعه شریف هیچ‌گونه خللی به وجود نخواهد آورد و تمام تمهیدات لازم انجام شده است تا گردشگران و زائران به‌راحتی بتوانند به زیارت این بقعه متبرکه مشرف شوند.
او با بیان اینکه مساجد تاریخی متعددی در شهر شیراز وجود دارد که همواره مورد استقبال و بازدید گردشگران داخلی و خارجی مختلف است، گفت: لزوم حفظ و حراست از این بناهای ارزشمند معنوی که محل عبادت نمازگزاران و مؤمنان است، همواره موردتأکید است و بخش‌های مختلف مسجد نصیرالملک نیز تاکنون توسط کارشناسان فنی بررسی و ارزیابی شده و هر بخش از آن که نیاز به مرمت داشته باشد، با توجه به برنامه زمان‌بندی در دستور کار 
قرار می‌گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی