[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آماده ایجاد اندیشکده آینده‌پژوهی هستیم، روزنامه شیراز نوین

در دیدار رؤسای جهاد دانشگاهی و تبلیغات اسلامی فارس مطرح شد: 
آماده ایجاد اندیشکده 
آینده‌پژوهی هستیم

استقلال: دو سازمان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی فارس ضمن برشمردن ظرفیت‌های مختلف این نهاد انقلابی، به‌خصوص در حوزه‌های فرهنگی و علوم انسانی، برای راه‌اندازی اندیشکده آینده‌پژوهی اعلام آمادگی کرد.
امیرحسین استقلال، در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، گفت: هر دو مجموعه جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و رسالت‌های مشترک دارند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی فارس، استقلال با بیان اینکه این دو سازمان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند، افزود: قطعاً با ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان این دو سازمان اتفاقات بسیار خوبی شکل خواهد گرفت.
استقلال ضمن یادآوری اینکه سازمان تبلیغات اسلامی رسالت بزرگی دارد و اندازه رسالتش امکانات و جایگاه برای آن پیش‌بینی نشده است، گفت: جهاد دانشگاهی امکانات و توانایی‌های زیادی دارد، اما آن‌طور که باید و شاید از ظرفیت آن از سوی دولت‌های مختلف و حاکمیت استفاده نشده است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه اهتمام ویژه این نهاد به رفع نیازهای جامعه و خدمت‌رسانی به مردم است، افزود:‌ جهاد دانشگاهی استان فارس در 10 شهرستان استان دارای شعبه است که به‌خصوص در بخش آموزش‌های مردمی خدمات ویژه ارائه می‌دهد.
وی به تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فارس در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی،‌ اشتغال، صنایع نرم و... پرداخت و گفت: اهتمام ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داریم و قطعاً در راستای تعالی و تقویت این نوع فعالیت‌ها حمایت همه‌جانبه‌ای را انجام خواهیم داد.
استقلال با بیان اینکه به یاری خدا فارس به‌عنوان اولین استان، سازمان قرآنی دانشگاهیان را راه‌اندازی خواهد کرد، گفت: به حمد الهی در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی به‌واسطه فعالیت ایکنا، فارس در کشور سرآمد است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه به‌دنبال جریان‌سازی قرآنی در این استان و کشور هستیم، گفت: حتی تشکل‌های قرآنی مردمی استان فارس هم در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارند که این‌ها نشان از ظرفیت قرآنی و برجسته استان دارد.
وی از آمادگی برای راه‌اندازی اندیشکده آینده‌پژوهی خبر داد و گفت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، پژوهشی، آموزشی، تدبر در قرآن، آموزش قرآن و... می‌توانیم با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کنیم و حتی برای آن‌ها دوره تعریف کنیم.
استقلال همچنین برای همکاری در جریان‌سازی رسانه‌ای اعلام آمادگی و اضافه کرد: البته برای این کار نیاز به اتاق فکر است، اما برای هرآنچه در حوزه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تعریف می‌شود، آمادگی همکاری داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه در حوزه فرهنگی آمادگی برگزاری هر نوع رویدادی داریم، گفت: با حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز همکاری بسیاری نزدیکی داریم و این همکاری را به‌خصوص در معرفی و تکریم شهدای این حرم با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی