[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: نمایندگان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را به نتیجه برسانند، روزنامه شیراز نوین

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اینکه در سال برگزاری انتخابات مجلس قرار داریم، بهتر است طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد تا شاهد انتخابات پرشورتری در اسفندماه باشیم.
«محمد دهقان» در گفت‌وگو با ایرنا، درخصوص «آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات»، اظهار داشت: طرحی پیرامون انتخابات از ادوار گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح بوده که طرح نسبتاً خوبی به نظر می‌رسد که همه اجزا و افراد ذی‌مدخل در آن مشارکت داشته‌اند. اینکه در سال انتخابات لایحه‌ای بخواهد موردبررسی قرار بگیرد، مشخص نیست چقدر به نتیجه بینجامد. وی درباره جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، بیان کرد: امکاناتی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در این طرح پیش‌بینی شده و در خصوص بررسی صلاحیت‌ها نیز چهارچوب مشخصی معین شده است.
به گفته دهقان، در طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات زمان بیشتری به شورای نگهبان اختصاص داده شده تا بتواند صلاحیت داوطلبان را موردرسیدگی قرار دهد و با این شرایط از «عدم احراز» پرهیز خواهد شد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: طبق طرح مجلس برای کسانی که صلاحیت آنها موردتأیید واقع نشود، قاعده‌ای در نظر گرفته شده تا بتوانند با اعضای شورای نگهبان گفت‌وگو‌هایی انجام بدهند تا حق کسی در تأیید صلاحیت‌ها تضییع نشود. دهقان با یادآوری اینکه در زمان حضورش در شورای نگهبان با مجلس در تدوین این طرح مشارکت داشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در برگزاری سال انتخابات مجلس قرار داریم، بهتر است این طرح به نتیجه برسد تا شاهد انتخابات پرشورتری باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی