[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

موافق تشکیل وزارت بازرگانی هستم ، روزنامه شیراز نوین

برای فعال‌شدن دیپلماسی اقتصادی، باید ظرفیت دولت پای کار بیاید که این امر نشان‌دهنده ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تشکیل وزارت بازرگانی به ایجاد بازارهای باثبات از طریق تعامل با دولت‌ها، تسهیل صادرات و عمق‌بخشی به بازارها، تنظیم بازار و تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضا و متناسب‌سازی قیمت و تجمیع ابزارهای تنظیم بازرگانی داخلی و خارجی کمک می‌کند.
حجت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: از آنجاکه حوزه بازرگانی مربوط به موضوعاتی مانند تأمین مواد اولیه موردنیاز تولید، تنظیم بازار، افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی و... است، نقش حاکمیتی پررنگ‌تر از بخش خصوصی است.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای فعال‌شدن دیپلماسی اقتصادی، رشد صادرات و به‌دست‌آوردن بازارهای جهانی و تأمین کالاها به میزان نیاز مردم، باید ظرفیت دولت پای کار بیاید که این امر نشان‌دهنده ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی است. وی اضافه کرد: در حوزه بازرگانی دولت باید علاوه بر سیاست‌گذاری، اقدامات اجرایی مناسب نیز انجام دهد؛ این در حالی است که بر اساس اصل 44 قانون اساسی در حوزه تولید باید بخش خصوصی فعال شود و ظرفیت این بخش برای سرمایه‌گذاری به کار گرفته شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح تأثیر تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی به ایجاد بازارهای باثبات از طریق تعامل با دولت‌ها، تسهیل صادرات و عمق‌بخشی به بازارهای جهانی، تنظیم بازار و تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضا و متناسب‌سازی قیمت و تجمیع ابزارهای تنظیم بازرگانی داخلی و خارجی کمک می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی