[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برنامه‌های دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه مراسم‌ها و برنامه‌های ایام دهه کرامت امسال با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می‌شود، گفت: سازوکاری اندیشیده شد تا کار از جنس مردمی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد. حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز گفت: امامزادگان معظم بیش از هزاران سال منشأ انتشار نور، برکت و خیر در مناطق مختلف ایران اسلامی بوده‌اند. خوشحالیم که امروز در خدمت بزرگوارانی هستیم که مدال نوکری و خادمی آستان مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) را برعهده دارند که این شهر و دیار را با خون خود بیمه کرده‌اند.
او ادامه داد: به‌دنبال جریان‌سازی مسائل فرهنگی، قریب ۱۵ سال است که ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای بزرگداشت ایام، از میلاد حضرت معصومه(س) در اول ذی‌قعده تا ولادت امام رضا(ع) در دهم این ماه بیش از پیش گرامی داشته می‌شود. رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت این ایام، روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی(ع) در ششم ذی‌قعده و روز تکریم امامزادگان(ع) نیز در پنجم این ماه در نظر گرفته شد تا با توجه به اینکه مردم اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه را پناهگاه خود می‌دانند، درمورد اولیای الهی بیشتر صحبت شود. خداداده با تأکید بر اینکه مراسم‌ها و برنامه‌های ایام دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می‌شود، گفت: امسال با تدبیری که از سوی نماینده ولی‌فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور انجام شد، سازوکاری با همراهی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی و هماهنگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد و جریان‌سازی و انتشار موارد تبلیغی مضاعف شود.
او، هدف از برگزاری این نشست را هم‌افزایی و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک نهاد‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت ذکر و تأکید کرد: طبق گزارش‌های ارائه‌شده در این نشست، برنامه‌ریزی‌ها و کارهای خوبی انجام شده و شیراز علاوه بر سابقه ادبی و گردشگری، به مرکز معرفتی و زیارتی تبدیل شده است؛ ضمن اینکه نقش‌آفرینی خوبی با محوریت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) با راهبری تولیت این حرم بین نهادهای مختلف در جریان است.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با تأکید بر اینکه امسال جشن‌های ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) باید به‌صورت متفاوت‌تر برگزار شود، اظهار کرد: در تمدن‌های دنیا کمتر سراغ داریم که برای یک زن گنبد و بارگاه بسازند، اما جای‌جای ایران اسلامی حرم‌های مطهری از این بانوان عالمه وجود دارد.
خداداده خاطرنشان کرد: ما وقتی از زن صحبت می‌کنیم، اسامی بابرکت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) در ذهن متبلور می‌شود و ما باید این را قدر بدانیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی