[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دانش‌بنیان‌ها به راه رسیدند، روزنامه شیراز نوین

تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد و نوآوری راه، مسکن و شهرسازی بین اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و پارک علم و فناوری فارس امضا شد. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: از ظرفیت این مرکز در جهت بهره‌گیری از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی استفاده خواهد شد.
طالبان افزود: از سال گذشته این اهتمام در این اداره کل وجود داشت که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در جهت تحقق شعار سال گام برداریم، یکی از نکات مهم آن تولید مسکن است که در سبد خانوارها هزینه قابل‌توجهی را به خود 
اختصاص می‌دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: لذا این مرکز رشد و نوآوری راه و مسکن و شهرسازی که با همکاری پارک، اکنون به مرحله امضای تفاهم‌نامه رسیده، یکی از کارکردهای آن این است که ما نیازهای فناورانه راه و شهرسازی را استخراج و احصا کنیم و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیانی که می‌توانند در تأمین این نیازها به ما کمک کنند را به همکاری و کمک بطلبیم.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری شعار سال گذشته بحث دانش‌بنیان را نیز مطرح کردند که از همان زمان این مسئله را دنبال کردیم که چگونه می‌توان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: امروز در صنعت ساختمان کشور با توجه به اینکه در حال فاصله‌گرفتن از صنعت ساختمان‌سازی دنیا هستیم، باید توجه بیشتری به استفاده از دانش و فناوری‌های نوین داشته باشیم.
طالبان گفت: اینکه در صنعت ساختمان آنگونه که باید کار نشده، به این مسئله بازمی‌گردد که شاهد همکاری حوزه اجرا و حوزه دانش نبوده‌ایم و این مسئله در سایر بخش‌ها از جمله حوزه صنعت هم همین‌گونه است و حوزه دانش ما آنگونه که باید در خدمت صنعت قرار نگرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: در بحث شهرسازی نیز به‌عنوان مثال بحث تاب‌آوری شهری مبحثی بسیار مهم است که مبحث مقررات ملی ساختمان هم اساساً به آن توجه نکرده است.
طالبان ادامه داد: بسیاری از مباحث علمی هم در حوزه صنعت ساختمان و هم مباحث شهرسازی از شیراز آغاز شده و امیدواریم این تفاهم‌نامه نیز بتواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشد.
امضای تفاهم‌نامه به معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند
رئیس پارک علم و فناوری فارس هم گفت: این تفاهم‌نامه‌ها کمک می‌کند که نیازهای دستگاه‌ها برای ما روشن شود و از سوی دیگر دستگاه‌ها هم با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر آشنا شوند. امین ذوالقدر افزود: یکی از نکاتی که در حوزه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دارای اهمیت است، این است که در فارس جوانان و فارغ‌التحصیلان نخبه‌ای داریم که پتانسیل انجام کارهای بزرگی دارند، اما اگر به این جوانان اعتماد نکنیم و به آنها فضای کار داده نشود، امکان اینکه رشد کنند محدود می‌شود. وی ادامه داد: لذا همکاری‌های مشترک در این حوزه‌ها می‌توان در توسعه فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان بسیار اثرگذار باشد. رئیس پارک علم و فناوری فارس افزود: بر این اساس، با توجه به پیشنهاد مدیرکل راه و شهرسازی استان و با توجه به اینکه فارس در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور مطرح است، امیدواریم بتوانیم در چهارچوب این تفاهم‌نامه در حوزه راه، مسکن و شهرسازی مثمر ثمر باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی