[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ساخت کتابخانه مرکزی شیراز طی ۵ سال آینده، روزنامه شیراز نوین

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس بر تأمین بودجه پروژه کتابخانه مرکزی شیراز و تسریع در آغاز مراحل ساخت این کتابخانه تأکید کرد و گفت: کتابخانه مرکزی شیراز طی 5 سال آینده ساخته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس، به ریاست محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس و با حضور مصطفی مشفقیان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و عباس فرج‌زاده، مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس، احمدعلی افکاری، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت فارس، محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمدحسین فیروزی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، سید ابراهیم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، خیرین کتابخانه‌ساز و دیگر اعضای این انجمن برگزار شد.
استاندار فارس در این نشست با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی شیراز عنوان کرد: کتابخانه مرکزی شیراز با ۱۷ هزار متر در بافت مرکزی شهر پیش‌بینی شده است و تصمیم بر این است که کتابخانه طی 5 سال آینده ساخته شود.
محمدهادی ایمانیه بر تأمین بودجه پروژه کتابخانه مرکزی شیراز و تسریع در آغاز مراحل ساخت این کتابخانه تأکید و اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تأمین بودجه این پروژه از محل شهرداری شیراز و اعتبارات استانی و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها است و لازم است اعتبارات ساخت این پروژه ملی به‌صورت ویژه در سفر آتی رئیس جمهور به شهر شیراز پیگیری شود.
وی تأکید کرد: روند واگذاری زمین به کتابخانه‌های عمومی و صدور پروانه ساخت توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تسریع می شود، همچنین نقشه‌کشی و مطالعات زمین هرچه سریع‌تر صورت گیرد تا این پروژه سریع‌تر به مناقصه گذاشته شود. اجرای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان فارس انجام خواهد شد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: شهرداری شیراز پیش‌بینی اعتبارات نیم درصد و کتابخانه‌های عمومی، پیش‌بینی هزینه‌های جاری خود را اعلام نماید تا با بررسی این موارد، روند پرداخت اعتبارات نیم درصد در سال جاری تعیین‌تکلیف شود.
ایمانیه همچنین با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کرد: به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای توجه به جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت حداکثری مکاتبه خواهد شد.
مقام عالی دولت در فارس، همچنین برگزاری جشنواره اهدای کتاب را اقدام ارزشمندی در راستای تقویت کتابخانه‌های عمومی برشمرد و گفت: در این راستا باید ظرفیت دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های ادارات و کتابخانه‌های شخصی شناسایی شود.
استاندار فارس همچنین با تأکید بر راه‌اندازی مجدد دارالکتب شهید مطهری در شیراز، خواستار پیگیری شهرداری شیراز برای ایجاد کتاب‌فروشی و مراکز فرهنگی در نقاط آسیب‌پذیر شد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجمن در سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته،  4 نشست انجمن استان با 35 مصوبه تشکیل شد که از این‌میان، 20 مصوبه اجرایی شده و دیگر مصوبه‌ها در حال پیگیری است.
محمدحسین فیروزی به اقدام مهم کلنگ‌زنی پروژه کتابخانه مرکزی شیراز در آستانه روز شیراز اشاره و عنوان کرد: ایجاد این کتابخانه، مطالبه قدیمی فرهیختگان و شهروندان بود که گام اول آن با تعیین زمین و کلنگ‌زنی انجام شد. ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، بازسازی کتابخانه شهید دستغیب و بازطراحی کتابخانه رئیسی اردکانی به‌عنوان یک کتابخانه استاندارد، سرانه زیربنای کتابخانه‌ای در کلانشهر شیراز را ارتقا می‌دهد.
وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری است هم گفت: این رویداد در سال گذشته با مشارکت 70 هزار نفر  در استان فارس همراه بود و در این دوره نیز می‌توان با حمایت استانداری و فرمانداری‌ها و همکاری دستگاه‌های اجرایی  مشارکت گسترده مردم را در این رویداد رقم زد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی