[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

به‌جا مانده از تساوی سیتیزن‌ها در خانه مادرید سازش در سانتیاگوبرنابئو، روزنامه شیراز نوین

گل‌های دیدنی دی‌بروینه و وینیسیوس نتوانست برنده مسابقه را تعیین کند. به گزارش فوتبال ۳۶۰، با وجود اینکه دربی مادونینا در دیگر بازی مرحله نیمه‌‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به‌خصوص برای هواداران قدیمی‌تر فوتبال، حال‌‌وهوای کلاسیک و جذابی رقم زده، تقابل منچسترسیتی و رئال مادرید را می‌توان فینال زودهنگام این دوره از رقابت‌ها دانست. پرافتخارترین مسابقه تیم تاریخ قاره اروپا در مقابل آماده‌ترین باشگاه این روزهای فوتبال جهان. صف‌آرایی شاگردان گواردیولا مقابل رئال مادرید، چنانچه انتظار می‌رفت پرحادثه و پرگل از آب در نیامد و شطرنج تاکتیکی دو تن از برترین سرمربیان تاریخ اروپا با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نیمه نخست، ضرباهنگ حملات بیشتر به سمت منچسترسیتی می‌چربید، اما ابرگلِ وینیسیوس جونیور، رئال را پیش انداخت و در نیمه دوم، وقتی رئال مادرید بهتر و پردامنه‌تر از ابتدای مسابقه حمله می‌کرد، شلیک زمینی محشر کوین دبروینه منچستر سیتی را به گل تساوی رساند‌. رئال همان‌طور که آنچلوتی قبل از مسابقه گفته بود با روحیه تدافعی و برخلاف حال‌وهوای همیشگی به میدان آمد، اما از اواخر نیمه دوم بازی این تیم به آنچه از رئال مادرید می‌شناسیم، نزدیک‌تر شد و در حملات فضای بیشتری در اختیار ۲ تیم قرار گرفت. این تساوی، تصمیم‌گیری درباره یک پای فینال را به مسابقه برگشت مؤکول کرد که برخلاف سال گذشته در اتحاد برگزار می‌شود. جو وحشتناک برنابئو و حمایت هواداران، مسلماً در سطح فنی بازیکنان منچستر سیتی و روحیه یاران میزبان اثرگذار بوده و باید دید گواردیولا در خانه چه نقشه‌ای برای شکست شکست‌ناپذیرترین تیم اروپا خواهد داشت. 
پرونده رقابت رئال مادرید و بارسلونا بر سر قهرمانی لالیگا از مدت‌ها پیش و با شکست دیرهنگام کهکشانی‌ها در ال‌کلاسیکو بسته شده و شاگردان آنچلوتی، شنبه این هفته، جام حذفی را بالای سر بردند. آنها تا پایان فصل، تنها بازی برگشت نیمه‌نهایی و فینال احتمالی در استانبول را پیش رو می‌بینند، اما منچسترسیتی علاوه بر لیگ قهرمانان در 2 جبهه داخلی علیه آرسنال و منچستر یونایتد می‌جنگد. سیتیزن‌ها در بهترین فرم ممکن برای کسب سه‌گانه تاریخی(به‌عنوان دومین تیم تاریخ انگلیس) مبارزه می‌کنند و باید دید این آتش سه‌شعله تیز رقابت، چه اثری روی عملکرد آنها در مسابقه برگشت خواهد داشت. 
مسابقه رفت 2 تیم در مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان مانند این بازی با گل‌زنی وینیسیوس و دبروینه همراه بود، با این تفاوت که شب به یادماندنی اتحاد با برتری ۴ بر ۳ منچسترسیتی به اتمام رسید. دی‌بروینه در همان دقایق ابتدایی، روی ارسال ریاض محرز با ضربه سر، دروازه کورتوا را گشود و در نیمه دوم، وینیسیوس با عبور از فرناندینیو اختلاف گل را کاهش داد. رئال دقیقاً با همان ترکیب فصل گذشته مقابل سیتی حاضر شد، با این تفاوت که کاماوینگا جای مندی مصدوم را در سمت چپ خط دفاعی گرفته بود. به هر حال، ستاره‌های اصلی ۲ تیم، این بار با روشی کاملاً متفاوت به گل رسیدند. دی‌بروینه تنها ۵۵ لمس توپ به نام خود ثبت کرد و از ۱۳ ارسال او، تنها ۳ مورد به مقصد رسیدند. او در ۵ نبرد زمینی حاضر شد که فقط یک بار موفق بود و در تمام طول مسابقه نتوانست بیش از ۲۵ پاس به هم‌تیمی‌هایش برساند. با این حال، سر بزنگاه و در حالی که ب‌ نظر می‌رسید پای منچسترسیتی رفته‌رفته به باتلاق می‌رود، نقش خود را ایفا کرد. هافبک مرکزی بلژیکی این فصل در لیگ برتر روی ۲۳ گل تأثیر مستقیم داشته و بعد از به ثمر رساندن گل تساوی‌بخش، حالا فقط ۴ گل با رسیدن به آمار صد گل با پیراهن منچستر سیتی فاصله دارد. انگار ۲ سرمربی از فروپاشی دفاع و پرگل شدن مسابقه می‌ترسیدند. فشار دفاعی سنگین و تراکم نفرات ۲ تیم مانع از درخشش ستاره‌ها شد، اما مهره‌های کلیدی در هر شرایطی به داد تیم خود می‌رسند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی