[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس دانشگاه پیام نور در شیراز: مأموریت پیام نور منحصربه‌فرد است، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور به‌عنوان یک دانشگاه کم‌هزینه برای کشور دارای مأموریت خاصی است که فقط این دانشگاه قادر به انجام آن مأموریت خواهد بود. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، دکتر ابراهیم تقی‌زاده در جمع رؤسای مراکز و واحدها و اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در شیراز گفت: یکی از موارد مطرح در کارگروه‌های تخصصی این اجلاس بررسی آیین نامه‌ها مرتبط با دانشگاه‌ها بود.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت تدوین کتابچه جامع و متمرکز قوانین و مقررات و یکپارچگی آیین‌نامه‌ها اظهار داشت: بررسی آیین‌نامه استخدامی اعضای علمی و غیرعلمی، آیین‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دستورالعمل پژوهانه و سایر آیین‌نامه‌های مرتبط با دانشگاه از موضوعات اجلاس چندروزه رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در شیراز بود. رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از تشکیل کارگروه آمایش و حکمرانی در سازمان مرکزی دانشگاه خبر داد و افزود: طرح‌های آمایش دانشگاه در کشور به استان‌ها واگذار شده است و سازمان پیشنهادات استانی را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند.
دکتر تقی‌زاده یادآور شد: تمرکز بر رشته‌های مهارتی و فراهم‌نمودن رشته‌های دارای تقاضا برای جوانان، باید از اولویت‌های مدیران دانشگاه باشد. وی با بیان اینکه باید منابع درسی دانشجویان نیز بررسی و در صورت ضرورت بازنگری شود، گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه ایجاد رشته‌محل‌های دارای تقاضا و اشتغال‌محور برای جوانان است. رئیس دانشگاه پیام نور در جمع کارکنان اداری نیز پیگیری مطالبات این قشر را از اولویت‌های دانشگاه دانست و گفت: مواردی که به‌عنوان مطالبات کارمندان مطرح می‌شود، مطالبات مجموعه مدیریت دانشگاه هم می‌باشد و در حال پیگیری موارد هستیم. وی با تأکید بر توجه به بهبود وضعیت معیشتی و صنفی کارمندان به‌عنوان سرمایه‌های انسانی دانشگاه اظهار امیدواری کرد که به‌مرور مطالبات مربوط به یاوران علمی دانشگاه بررسی و مشکلات برطرف شود. رئیس دانشگاه پیام نور همچنین در دیدار صمیمی با فعالان دانشجویی و دبیران انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور فارس میزان قبولی دانش‌آموختگان این دانشگاه در آزمون‌های استخدامی و تحصیلات تکمیلی را قابل‌توجه خواند و گفت: حمایت از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان از اولویت‌های دانشگاه است. دکتر ابراهیم تقی‌زاده اجرای طرح دستیاران فناورانه را از طرح‌های مهم دانشگاه برای حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: اعتبار مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان و همچنین حمایت از قرارگاه‌های راهیان نور در منطقه غرب کشور، قرارگاه اربعین در استان ایلام و قرارگاه راهیان مقاومت در استان کرمان در نظر گرفته شده است. گفتنی است در این جلسات که علی پریمی معاون اداری و مالی و مجتبی سلطان احمدی معاون حقوقی، مجلس و استان‌های دانشگاه پیام نور هم حضور داشتند، شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی