[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فقر اقتصادی بستری برای فقر فرهنگی نشود، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر لزوم توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: آبادانی روستاها زمینه‌ساز رشد تولید و کاهش مهاجرت‌هاست. به گزارش دریافتی شیرازنوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی‌نژاد با سفر به شهرستان لامرد و دیدار با مسئولان این شهرستان افزود: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلاب اسلامی و برای حمایت از محرومان و مستضعفان شکل گرفته و تا امروز منشأ خدمات بسیاری بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیازهای معیشتی و ضروری خانواده‌های ایتام و نیازمندان و به‌ویژه نیاز به مسکن محرومان تأمین شده است، گفت: امروز چالش پیش روی خانواده‌های ایتام و نیازمندان، تأمین و پرداخت ودیعه مسکن و نیازهای اجتماعی است که به فصل جدیدی از برنامه‌ریزی‌ها نیازمند است.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به نقش مؤسسه‌های خیریه و خیران در تأمین مسکن نیازمندان افزود: در برخی مناطق، مؤسسه‌های خیریه و خیران خود به‌تنهایی کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و برای ساخت مسکن نیازمندان اقدام کرده‌اند. این اقدام خوب است، اما بهتر است کمک‌های مردم در قالب حساب ۱۰۰ امام راحل(ره) تأمین شود و به مصرف تأمین مسکن نیازمندان برسد. برکات حساب ۱۰۰ امام راحل(ره) از ابتدای انقلاب اسلامی جاری بوده است و همچنان در شهرستان‌ها شاهدیم که این برکات تداوم دارد.
وی یادآور شد: مددجویان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، ولی اشتغال و مسکن مهم‌ترین دغدغه نیازمندان است. یکی از نگرانی‌های این نهاد، مسائل و مشکلات فرهنگی خانواده‌هاست و ما تلاش می‌کنیم تا فقر اقتصادی بستری برای فقر فرهنگی نشود؛ از این رو برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز برای این خانواده‌ها تدارک دیده شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین بر لزوم شتاب‌بخشی به تأمین مسکن نیازمندان تأکید کرد و گفت: تأمین مسکن نیازمندان چتر آرامش را بر سر آنان می‌گشاید. در سال‌های اخیر گام‌های مهمی در این عرصه برداشته شده است.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد ادامه داد: لارستان از دیرباز محل حضور روحانیون برجسته و علمای ربانی بوده است. وجود عالمان بزرگ در این شهرستان زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نهضت اسلامی در جنوب فارس بوده است. وی اضافه کرد: روحانیت در این شهرستان همواره در کنار مردم بوده و وجود بزرگان و افراد عالم و دانشمند تضمین‌کننده وحدت شیعه و اهل سنت و تداوم‌بخش آرمان‌های امام راحل(ره) بوده است. نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مسکن در استان و در لارستان، ضمن فراهم‌کردن امکانات، بستر را برای حضور فعال خیران فراهم کنند. حساب ۱۰۰ امام راحل(ره) ظرفیتی کم‌نظیر برای تأمین مسکن نیازمندان ایجاد کرده است که باید از این ظرفیت بیش از پیش 
استفاده کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی