[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اطلاع‌رسانی و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس ، روزنامه شیراز نوین


تعامل مؤثر با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌تواند یکی از نقش‌های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد؛ نقشی که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به‌عنوان مسئول اطلاع‌رسانی بایستی به‌خوبی اجرا شده تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد. 
امروزه از دانش و هنر روابط‌عمومی به‌عنوان یک ابزار توانمند در جهت تسهیل ارتباطات دوطرفه بین سازمان‌ها و جامعه یاد می‌شود و با پیچیده‌ترشدن نظام اجتماعی، ضرورت گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش احساس می‌شود؛ تا آنجا که در عصر کنونی کمتر نهاد یا سازمانی هست که در آن واحد روابط‌عمومی وجود نداشته باشد.
در فرماندهی انتظامی نیز به دلیل تنوع مأموریت‌ها و لزوم ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه و زندگی شهروندان وجود واحد روابط‌عمومی و ارتباط با اقشار جامعه موردنیاز بوده و از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
مهم‌ترین رویکرد پلیس در سال‌های اخیر، تحقق اصل جامعه‌محوری و تعاملات هدفمند دوسویه با اقشار مختلف جامعه، نهادها و سازمان‌های اجتماعی است. در همین راستا توجه به پیشگیری اجتماع‌محور مهم‌ترین مؤلفه اثربخش در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است که این مهم فقط با همکاری سازمان‌ها و شهروندان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی پلیس محقق خواهد شد.
بدیهی است حلقه واسط بین سازمان پلیس و بدنه جامعه، عناصر روابط‌عمومی و ارتباطات می‌باشند که هدف از تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در مجموعه فرماندهی کل انتظامی ایفای نقش پل ارتباطی بین مردم و سازمان در راستای تشریح مأموریت‌ها و اقدامات مجموعه‌های مختلف انتظامی با هدف اقناع‌سازی افکار عمومی می‌باشد.
از مهم‌ترین دغدغه‌های روابط‌عمومی پلیس، پیشگیری از انتشار اخبار غیرواقعی در فضای مجازی است که موجب کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود. حساسیت اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های پلیس است که می‌بایست با تصمیم‌گیری سریع و صحیح به مسئله ایجادشده واکنش مناسب نشان داده و با درنظرگرفتن شرایط بحران و مدیریت زمان موضع‌گیری شفافی را به افکار عمومی ارائه داد. در این میان پلیس به‌دنبال شفاف‌سازی اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی است تا با تنویر افکار عمومی، احساس امنیت را برای شهروندان به وجود آورد.
مشارکت مردم به‌ویژه اهل قلم و اصحاب رسانه در تعامل با پلیس به‌مراتب تأثیرگذار خواهد بود. قطعاً تعامل مؤثر با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌تواند یکی دیگر از نقش‌های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد؛ نقشی که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به‌عنوان مسئول اطلاع‌رسانی بایستی به‌خوبی اجرا شده تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد.
در پایان فرصت را مغتنم دانسته و ضمن تقدیر از کلیه دوستان و عزیزانی که طی سال گذشته در اطلاع‌رسانی صحیح اخبار و عملکرد حوزه پلیس فارس با ما همکاری داشتند، این روز را به همه تلاشگران و فعالان مسیر حساس و دشوار روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر منان برای تمامی این عزیزان موفقیت و استقامت در راه خدمت‌رسانی به مردم را مسئلت می‌نمایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی