[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

داروی فاکتور ۸ نوترکیب بیماران هموفیلی، رایگان شد، روزنامه شیراز نوین

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به پیگیری‌های سازمان غذا و دارو، از اصلاح قیمت داروی فاکتور هشت نوترکیب بیماران هموفیلی خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدجواد راعی» گفت: پیرو اطلاع‌رسانی قبلی مبنی بر اصلاح قیمت فاکتور هشت نوترکیب (زینتا) در سامانه بیمه سلامت، خوشبختانه از پایان هفته قبل قیمت این دارو در سامانه بیمه‌های تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز اصلاح شد و بیماران می‌توانند از این پس این دارو را به‌صورت رایگان دریافت کنند.
او با بیان اینکه هموفیلی یک اختلال خون‌ریزی‌دهنده ارثی است که فرد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پایین یا نبود پروتئین‌هایی به نام فاکتورهای انعقادی، قادر به متوقف‌کردن روند خون‌ریزی نیست و در آن خون به‌درستی لخته نمی‌شود، اظهار کرد: شدت هموفیلی با توجه به میزان فاکتور موجود در خون تعیین می‌شود. هر چه میزان این فاکتورها کمتر باشد، احتمال خون‌ریزی بیشتر است که می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی برای سلامتی شود.
دکتر راعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و 600 داروی فاکتور 8 نوترکیب و پلاسمایی ویژه بیماران هموفیلی در واحد‌های تابعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز توزیع شده است، افـزود: با توجه به ضرورت و اهمیت استفاده به‌موقع این بیماران از اینگونه داروها، معاونت غذا و دارو و در رأس آن سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا نگرانی‌ها و کمبود‌های احتمالی دارویی این بیماران مرتفع شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی