[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

از دستگیری اخاذهای مسلح ۱۰۰سکه‌ای تا کلاهبردار حرفه‌ای مجازی در فارس، روزنامه شیراز نوین

مسئولان انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ نفر که با تهدید با اسلحه قصد اخاذی ۱۰۰ سکه از یک شهروند داشتند و متهمی با ۵۴ فقره کلاهبرداری در فضای مجازی در این استان خبر دادند.
فرمانده انتظامی «کوار» چهارشنبه در این باره گفت: ۲ نفر که با تهدید اسلحه قصد اخاذی ۱۰۰ سکه از یک شهروند داشتند، دستگیر و روانه دادسرا شدند.
سرهنگ «رحمان هاشمی» افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تهدید به قتل و اخاذی توسط ۲ نفر ناشناس، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی بیان کرد: طی بررسی‌های مقدماتی، مشخص شد فردی ناشناس به‌وسیله تلفن همراه با شاکی تماس گرفته و ضمن تهدید به قتل خود و پسرانش و درخواست ۱۰۰ سکه، به سمت خانه او نیز با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی کرده است. فرمانده انتظامی کوار ادامه داد: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده و با انجام یک سری اقدامات تخصصی، موفق شدند در عملیاتی هدفمند و غافلگیرانه، عامل تهدید و همدستش را در مخفیگاهشان دستگیر کنند. هاشمی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس، اعلام داشتند پس از اطلاع از اینکه شاکی اوضاع اقتصادی خوبی دارد، به طمع دریافت ۱۰۰ سکه وی را تهدید به قتل کردیم که قبل از رسیدن به هدف پلید خودمان، توسط پلیس دستگیر شدیم. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهمان ۲ قبضه اسلحه کلاش و شکاری و مقداری مهمات مربوطه قاچاق کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
دستگیری متهم با ۵۴ فقره کلاهبرداری در فضای مجازی
فرمانده انتظامی «کازرون» نیز چهارشنبه از دستگیری فردی با اعتراف به ۵۴ فقره کلاهبرداری از طریق فضای مجازی با اسم مستعار خبر داد.
سرهنگ «اسماعیل زراعتیان» در این‌باره بیان کرد: در پی گزارش چند فقره کلاهبرداری از شهروندان از طریق فضای مجازی با عناوین مختلف (قرعه‌کشی و برنده‌شدن در مسابقه و سایت خودرو، لینک‌های جعلی و...)، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس فتا با بررسی اظهارات مال‌باختگان و به‌دست‌آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را برای دستگیری وی آغاز و با اشراف اطلاعاتی او را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. زراعتیان تصریح کرد: با انتقال متهم به مقر انتظامی و در تحقیقات اولیه، مشخص شد متهم با اسم مستعار از طرق فضای مجازی و ارسال پیامک به شهروندان با عنوان برنده‌شدن در مسابقه، برنده‌شدن در سایت ایران‌خودرو و... اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده است. این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تاکنون از ۵۴ شهروند، ۱۰میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، از مردم درخواست کرد هنگام خرید و فروش اینترنتی، به افراد ناشناس اعتماد نکنند و هر پیامی از شماره‌ای شخصی حاوی لینک با متن برنده‌شدن در قرعه‌کشی، ابلاغیه قضایی، تخلف یا مسدودی اموال که به قصد سرقت اطلاعات حساب بوده را جواب ندهند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی