[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خانه شعر و اندیشه برپا می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: خانه شعر و اندیشه با هدف گسترش فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی برای ایجاد شهر خلاق ادبی با محوریت امیراسماعیل آذر، چهره برجسته ادبی کشور برپا شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر با هدف گسترش فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی برای ایجاد شهر خلاق ادبی با محوریت امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور، اقدام به برپایی خانه شعر و اندیشه کرده است.
به گفته او، این خانه شعر و ادب فارسی با همکاری معاونت فرهنگی و اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در راستای پروژه کلان «شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی» در حال اجراست.
شهردار کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: گسترش فرهنگ شهروندی و ادبیات در بین همه اقشار و شهروندان شیرازی و شناسایی استعدادها در حوزه شعر و ادبیات از اهداف این طرح است.
اسدی عنوان کرد: طرح خانه شعر و اندیشه در ۱۸ گام به‌منظور پیشبرد اهداف موردنظر پیش‌بینی شده است و همه گروه‌های علاقه‌مند به حوزه شعر و ادبیات را در بر می‌گیرد. به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، وبگاه adibanonline.ir در این راستا در حال طراحی است و علاقه‌مندان با مراجعه به این حوزه از بخش‌های مختلف آن، آگاهی پیدا می‌کنند.
او به ویژه‌برنامه‌هایی که با حضور امیراسماعیل آذر، چهره برجسته ادبی کشور و مجری این طرح به‌مناسبت «هفته شیراز» در این کلان‌شهر برگزار شد، نیز اشاره و بیان کرد: شب شعر بین‌الملل شیراز با حضور شعرای برجسته ملی و بین‌المللی در باغ جهان‌نما و ویژه‌برنامه «اردیبهشت غزل» با حضور علاقه‌مندان حوزه شعر و ادب فارسی و همچنین کودکان و نوجوانان‌ فعال در این حوزه با ‌همراهی خانواده‌هایشان در جوار آرامگاه سعدی برگزار شد.
اجرای اشعار مولانا توسط گروه ۷۰ نفره «رندان مست» و اشعار حافظ توسط گروه ۲۰نفره «گلبانگ شیراز» از دیگر برنامه‌های «هفته شیراز» بود که شهردار این کلان‌شهر به آن پرداخت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی