[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نشاط عمرانی در جغرافیای مأیوس، روزنامه شیراز نوین

پروژه‌های عمرانی متعددی در شهرداری منطقه 5 شیراز در مرحله احداث و در آستانه بهره‌برداری قرار دارند. آیین بازدید از این پروژه‌های عمرانی که نقش ارزنده‌ای در کیفیت زندگی شهروندان دارند با حضور دکتر افسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت‌رئیسه و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 5، شهردار این منطقه و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 منطقه پنج، قطب ورزشی و خاستگاه قهرمانان
در این بازدید، ناظر شورا در منطقه ۵ شهرداری شیراز، این منطقه را قطب ورزشی کلان‌شهر شیراز توصیف کرد و گفت: شورای اسلامی شهر شیراز بیشترین سرمایه‌گذاری ورزشی را در این منطقه سیاست‌گذاری کرده است. دکتر افسانه خواست‌خدایی از منطقه ۵ به‌عنوان یکی از قطب‌های جمعیتی کلان‌شهر شیراز یاد و خاطر نشان کرد: همین موضوع ضرورت توجه و سرمایه‌گذاری در حوزه تفریحات سالم و نشاط جوانان را گوشزد می‌کند.وی با اشاره به احداث سالن غیرتوپی در مجاورت سالن پهلوانان نصیری گفت: این سالن هم‌اکنون با ۹۰۰ متر مربع مساحت، ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز احداث این سالن غیرتوپی را یک اتفاق خوب در منطقه ۵ توصیف کرد و ادامه داد: این سالن علاوه بر اینکه می‌تواند مکمل سالن پهلوان نصیری باشد در جذب علاقه‌مندان به ورزش در منطقه ۵ و دیگر مناطق اثرگذار خواهد بود. خواست‌خدایی از برنامه‌ریزی برای احداث یک سالن غیر‌توپی دیگر در پارک مادر خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سال جاری چندین پروژه ورزشی و تفریحی به منطقه ۵ شهرداری افزوده می‌شود. وی تحقق این مهم را با اهداف مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و پروژه‌ها در سطح منطقه هم‌راستا دانست.
 نیازسنجی پروژه‌ها براساس مطالبات شهروندان
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، هدف از حضور یاوران شورا در بازدید از پروژ‌ های منطقه ۵ شهرداری را تبیین و روشنگری در خصوص اجرای پروژه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: نیازسنجی اجرای پروژه‌های جدید با مشارکت یاوران شورا نیز از دیگر اهداف این گردهمایی بود. ناظر شورا در شهرداری منطقه ۵ در بخش دیگری از سخنان خود به احیا و بازسازی پارک شهدا به‌عنوان یکی از پارک‌های نوستالژیک مردم شیراز در منطقه ۵ اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی سال‌ها، تأسیسات این پارک مستهلک و حتا کف‌سازی آن فرونشست کرده بود که در یک برنامه‌ریزی جدید، احیا و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.
 پارک نوستالژیک بر  ریل نوسازی
دکتر خواست‌خدایی با اشاره به اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی و پیشرفت حدوداً ۳۰ درصدی پروژه احیا و بهسازی پارک شهدا ابراز داشت: در حوزه شادی‌آفرینی و نشاط‌افزایی شهروندان باید عدالت را رعایت کنیم و با توجه به اینکه منطقه ۵ از مناطق کمتربرخوردار شیراز است باید در این زمینه اقدامات بیشتری را شاهد باشیم. به گفته وی، ۶ سالن ورزشی همچون فوتسال، والیبال و دیگر ورزش‌های به‌روز به این پارک اضافه شده است و به زودی برای بهره‌برداری در اختیار شهروندان منطقه ۵ قرار می‌گیرد. ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۵ شهرداری در جریان بازدید از محله ده‌پیاله نیز این محله را یکی از محلات کم‌برخوردار منطقه عنوان کرد و گفت: این محله، کمترین سرانه فضای سبز و فضای ورزشی را دارد و در این راستا با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، محدوده‌ای به وسعت ۲۰ هزار متر مربع و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با کاربری محلی پیش‌بینی شده که فضای سبز آن نیز به‌زودی اجرایی می‌شود. علاوه بر این‌ها، زیرساخت‌های ورزشی در اینجا تأمین شده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. خواست‌خدایی با تأکید بر اینکه سرانه فضای سبز این محله باید افزایش یابد از اهتمام ویژه شهرداری منطقه ۵ و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز به این موضوع خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته، طرح کاشت درختان بهار نارنج از محلات کم‌برخوردار و محله ده‌پیاله آغاز شد. وی هدف‌گذاری فضای سبز مناطق محروم را ۱۵ متر مربع عنوان کرد و گفت: در حال حاضر و با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده، سرانه فضای سبز از ۸ به ۱۰.۲ متر مربع رسیده است.
 شمیم نشاط و اشتغال‌زایی در مهربانو
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در جریان بازدید از باغ بانوان منطقه ۵ نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این باغ به وسعت ۶۷۰۰ متر مربع با هدف افزایش تعامل اجتماعی، ورزش و همچنین آموزش و اشتغال بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواست‌خدایی پیشرفت باغ بانوان منطقه ۵ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به‌زودی این باغ در اختیار بانوان این منطقه قرار می‌گیرد و از آنجا که به لحاظ دسترسی شهری شرایط خوبی دارد، بانوان سایر مناطق نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. به گفته وی تا پایان سال ۱۴۰۴، یازده باغ بانوان در ۱۱ منطقه شهرداری احداث می‌شود. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در جریان بازدید از زیرساخت‌های فرهنگی منطقه ۵ نیز گفت: سرای مطالعه به‌عنوان فضای تعاملی با هدف افزایش سرانه مطالعه در منطقه پیش‌بینی شده که یک کتابخانه و فضای فرهنگی را در درون خود دارد. خواست‌خدایی با بیان اینکه ساخت سرای مطالعه در حوزه مسئولیت و وظایف شهرداری‌ها نیست، اظهار داشت: این کار در راستای ارتقای فرهنگ عمومی انجام می‌شود و تا پایان سال نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
 چاره‌اندیشی برای گسترش فضاهای تعاملی
وی با اشاره به حضور خود در شهرک گل‌ها نیز ابراز داشت: سعی ما بر این است که هفته‌ای یک یا دو بار بازدید از محلات را در دستور کار داشته باشیم و یک فضای تعاملی را با هدف شناخت نیازهای اساسی شهروندان فراهم و برای آن چاره‌اندیشی کنیم. عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز، حضور یاوران شورا در بازدید اخیر را آگاهی آنها از چگونگی صرف اعتبارات و همچنین میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی سطح منطقه عنوان کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است که عدالت در خدمات شهری را در منطقه ۵ ایجاد کنیم و به منصه ظهور برسانیم. دکتر خواست‌خدایی با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات منطقه ۵ شهرداری شیراز هم گفت: این افزایش اعتبار، نویدبخشِ اجرای پروژه‌های بهتر و تداوم پروژه‌های در دست اجرا می‌باشد‌. به گفته وی، تأمین برخی زیرساخت‌ها همچون روشنایی معابر در حوزه وظایف شهرداری قرار ندارد، اما تلاش شده با اجرای طرح‌های نورپردازی در معابر برای رفع این مشکل نیز مساعدت شود.
 تمرکز بر پروژه‌های زیرساختی و ایمن‌سازی
وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های اجرایی، جنبه زیربنایی دارند و روبنایی نیستند، اظهار داشت: برخی پروژه‌ها مانند عملیات لوله‌گذاری و دفع آب‌های سطحی کمتر دیده می‌شوند، اما اثربخشی زیادی دارند. عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در منطقه ۵ شهرداری تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی فعالیت دارد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، دو ایستگاه دیگر شامل پایگاه و ایستگاه بنی‌هاشمی و یک ایستگاه هم در خیابان سپاه، تقدیم شهروندان خواهد شد. به گفته وی، ایستگاه بنی‌هاشمی در حال حاضر ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال وارد مرحله بهره‌برداری خواهد شد و عملیات احداث ایستگاه آتش‌نشانی خیابان سپاه نیز سال آینده آغاز خواهد شد.
 هدف، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است
در ادامه این بازدید، شهردار منطقه 5 شیراز هم از رونق پروژه‌های عمرانی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خبر داد. مهندس رضا مسعودی با تشریح گوشه‌ای از پروژه‌هایی که در این منطقه پهناور از کلان‌شهر شیراز در دست احداث هستند، بیان داشت: براساس بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد که محدوده شهرداری منطقه 5 شیراز، از لحاظ استعدادهای ورزشی از پتانسیل ارزشمندی برخوردار است و بنا بر تأکید دکتر خواست‌خدایی، ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه، گسترش زیرساخت‌های ورزشی در دستور کار قرار گرفت.وی در همین‌رابطه افزود: یکی از پروژه‌های فاخر در سطح منطقه 5 شهرداری شیراز، سالن تیراندازی ساره جوانمردی است که در فضایی به مساحت 3800 زیربنا در دو طبقه احداث گردیده و دارای سه سالن تیراندازی با تفنگ 10 متر، 25 متر و 50 متر است و در پشت مجموعه فضای روباز و امنی برای تیراندازی با کمان هم در نظر گرفته شده است. این پروژه پس از آنکه سال‌ها به‌صورت متروکه رها شده بود در دست انجام قرار گرفت و در چند روز آینده آماده بهره‌برداری است.
 پیشتازی پروژه‌های ورزشی شیراز در جنوب کشور
این مقام ارشد شهرداری شیراز، پروژه ساره جوانمردی را در جنوب کشور بی‌نظیر خواند و افزود: مجموعه ورزشی ساره جوانمردی از نظر سطح امکانات با بهترین سالن‌های کشور رقابت می‌کند و آمادگی میزبانی از مسابقات بین‌المللی را دارا بوده و مجهز به خوابگاه برای ورزشکاران نیز است. در چشم‌انداز کلی این مجموعه یک دهکده ورزشی دیده شده است که پیست موتورسواری آن در دهه فجر 1401 به بهره‌برداری رسید و دارای میدان اسب دوانی و پیست اسکیت نیز می‌باشد. او در ادامه با اشاره به این موضوع که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، سرانه فضاهای ورزشی رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت، به یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی در سطح منطقه اشاره کرد و بیان داشت: در مجاورت سالن توپی، سالن ورزشی غیرتوپی هم برای ورزش‌هایی نظیر کشتی، کاراته، تکواندو و غیره در دو سانس برای خواهران و برادران در دستور کار قرار گرفته است.
 گسترش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق کم‌برخوردار
مهندس مسعودی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت گسترش زیرساخت‌های ایمنی اشاره کرد و بیان داشت: در زمانی که کار را در منطقه 5 آغاز کردیم فقط یک ایستگاه آتش‌نشانی در این محدوده پهناور از شهر شیراز وجود داشت و دیر رسیدن آتش‌نشانان جان و مال شهروندان را در معرض تهدید قرار می‌داد. بر همین اساس، عملیات احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی جدید در خیابان بنی‌هاشمی آغاز شد و علاوه بر آن یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر هم در دستور کار قرار خواهد گرفت. با احداث این پروژه‌ها، سرانه ایمنی منطقه به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. شهردار منطقه 5 شیراز با تشریح مشخصاتی از این پروژه افزود: پروژه ایستگاه آتش‌نشانی در محله بنی‌هاشمی در فضایی به مساحت حدود 1500 متر مربع و زیربنای 780 متر مربع با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان احداث خواهد شد. علاوه بر احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، از دیگر پروژه‌های ایمن‌سازی که در خیابان بنی‌هاشمی انجام می‌شود، می‌توان به لوله‌گذاری و بهسازی جداول با اعتبار 15 میلیارد تومان اشاره کرد. پس از پایان پروژه‌های لوله‌گذاری و احداث جدول، عملیات پیاده‌رو سازی در این محور در فضایی به وسعت 4400 متر اجرا می‌شود.
 بوستان شهدا در دست بهسازی و بازآفرینی
تداوم عملیات مرمت و بهسازی بوستان شهدای شیراز هم از دیگر پروژه‌های مهمی بود که شهردار منطقه 5 شیراز به آن اشاره کرد. او در این‌ رابطه افزود: پارک شهدا مزین به نام بهترین سربازان میهن عزیز اسلامی است که جان خود را برای پاسداری از اسلام و خاک مقدس کشور در طبق اخلاص قرار دارند. به همین دلیل، باید فضایی را مهیا کرد که در خور نام بزرگ این عزیزان باشد. وی اضافه کرد: پارک شهدا از سالیان دور به حال خود رها شده و از اجرای عملیات بهسازی عقب مانده بود. بنابراین عملیات بازآفزینی آن به شکل ویژه در دستور کار شهرداری منطقه 5 قرار گرفت. این پروژه، شامل توسعه و ترمیم فضای سبز، احداث سرویس‌های بهداشتی، پیاده‌رو سازی وکف‌سازی، احداث ساختمان نگهبانی، اتاق شیردهی نوزدان و ایجاد زیرساختی برای فعالیت‌های تجاری مورد نیاز شهروندان نظیر کافی‌شاپ و رستوران است. هدف از ایجاد زیرساخت‌های تجاری در این مجموعه پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندانی است که برای تفریح به بوستان شهدا می‌آیند و به موازات آن، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید هم خواهیم بود. شهردار منطقه 5 شیراز هدف از اجرای این پروژه را ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان، توسعه فضای سرانه فضای سبز، تقویت نشاط و تعاملات شهروندی، ایجاد فضایی مفرح برای کودکان و نوجوانان و مواردی از این‌دست اعلام کرد.
 توسعه زیرساخت‌های ورزشی از پتانک تا شطرنج
مهندس مسعودی در همین رابطه گفت: زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع که به حال خود رها شده بود به این مجموعه اضافه شده است و با اتمام عملیات مرمت و بهسازی در بوستان شهدا، تعداد 6 زمین ورزشی در این مجموعه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این زیرساخت‌های ورزشی در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، اسکیت و پتانک‌، فضای بازی کودکان، بدنسازی، میزهای شطرنج و تنیس است. او با اعلام این خبر که شبکه آبیاری قدیمی در بوستان شهدا به‌طور کامل بهسازی شده است هم اظهار کرد: این مجموعه، مرکز مناسبی برای استقرار و مدیریت موکب‌هایی است که در شیراز برای ایام محرم، اربعین و سایر آیین‌های مذهبی آماده می‌شوند. و میداورایم با تلاش‌های صورت‌گرفته این مجموعه تا هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسد.
 قطار عمرانی به ده‌پیاله رسید
رسیدگی به نیازهای شهروندان در منطقه ده‌پیاله یکی دیگر از مواردی بود که شهردار منطقه 5 شیراز به آن اشاره کرد. مهندس مسعودی در این رابطه گفت: محله ده‌پیاله در زمره کم‌برخوردارترین محلات شیراز قرار می‌گیرد که دارای کمترین فضای سبز شهری است. بر همین اساس، شهرداری منطقه 5 عملیات احداث پارک فرح‌بخشی به وسعت 20 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان را در منطقه ده‌پیاله در دستور کار قرار داد که این پروژه تا به‌حال 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پارک مجهز به مسیر دوچرخه‌سواری، زمین‌های ورزش‌های توپی، سرویس بهداشتی، رختکن، نمازخانه و سایر نیازهای مجموعه بوده و عملیات کف‌سازی این پروژه در حال پایان است و در مرحله تأسیسات قرار داریم. او خاطرنشان کرد: این پارک در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث می‌شود و با احداث این پارک در محله ده‌پیاله، سرانه فضای سبز در منطقه 5 افزایش چشمگیری یافته و در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 منطقه 5 پرچ‌مدار توسعه فضای سبز
این مقام ارشد شهرداری شیراز با یادآوری موضوع مهمی، گفت: روزی که سکان شهرداری را در این منطقه در دست گرفتیم، سرانه فضای سبز در حدود هشت‌و‌سه دهم بود که امروز ده متر را پشت سرگذاشته و در آینده نزدیک، سرانه فضای سبز از 14 متر مربع هم عبور خواهد کرد.
احداث عملیات پارک بانوان یگی دیگر از پروژه‌هایی بود که شهرداری منطقه 5 شیراز در دستور کار قرار داده است که شهردار منطقه 5 شیراز در این رابطه گفت: این پروژه در محله کوشک میدان که جمعیت قابل ملاحظه‌ای را در خود جای داده، احداث می‌شود و قسمتی از این مجموعه برای عموم شهروندان در نظر گرفته شده و مجهز به زمین ورزش‌های والیبال، بدمینتون، بسکتبال و امکاناتی نظیر وسایل ورزش، زمین بازی و غیره است. مهندس مسعودی با اعلام جزئیاتی از این طرح هم گفت: این پروژه در فضایی به مساحت 6700 متر احداث خواهد شد و مجهز به مواردی نظیر آب‌نما، سرویس بهداشتی، نگهبانی و غیره است.
 مجاهدت عمرانی در مناطق کم‌برخوردار
براساس این گزارش، شایان ذکر است که پروژه‌های شاخص منطقه ۵ جهت افتتاح در سال ۱۴۰۲ شامل تکمیل سالن تیراندازی ساره جوانمردی، پیاده‌رو بلوار عدالت شرقی، پیاده‌رو سازی خیابان گلزار، احداث پارک ورزش و تفریحات سالم، باغ بانوان، احداث مسیر دوچرخه خیابان رحمت-رضوان- ارتش، پارک کودک شهدا، احداث ادامه بلوار ذاکر عباسعلی، پارک حاشیه احمدبن موسی(ع)، سرای محله مطالعه، تکمیل پارک پیوند، بهسازی پارک هاشمی، پیاده‌رو سازی بلوار رحمت، سامان‌دهی محور خلیج فارس، پیاده‌رو سازی خیابان عدالت جنوبی، تکمیل و تعریض خیابان قائم حدفاصل خیابان فکوری تا میدان دولت، احداث مجتمع رفاهی و خدماتی بین‌راهی پارک مادر، سالن ورزشی غیرتوپی نصیری، احداث ایستگاه آتش‌نشانی بنی‌هاشمی، تملک زمین‌های پروژه نواب کمربندی، عملیات جدول‌گذاری، کانیواگذاری و زیرسازی و آسفالت انشعابات کوشک میدان، احداث، سامان‌دهی و مقاوم‌سازی ابنیه و معابر کوشک میدان، دسترسی حاشیه پارک و کمربندی حد فاصله شهرک گل‌ها، احداث پارک محلی منطق، احداث پارک حاشیه مهراب و سامان‌دهی حرم حضرت امامزاده سید محمد ابوذر غفاری(ع) جزو ۲۸ پروژه قابل افتتاح در سال جاری است.
 نسیم عمرانی در جنوب شیراز می‌وزد
همچنین تعداد ۳۴ پروژه که در سطح منطقه در حال فعالیت است که شامل احداث پارک ورزش و تفریحات سالم ابوذر غفاری که دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به مساحت ۲ هکتار شامل زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال و بسکتبال، قسمت بازی کودکان و ورزش‌های همگانی و وسایل ورزشی و بدنسازی و کف‌سازی فضای سبز می‌باشد. خاطر نشان می‌شود، تکمیل سالن تیراندازی ساره جوانمردی دارای پیشرفت ۹۳ درصد فیزیکی است و دارای سه سالن ۱۰۲۵ و ۵۰ متری جهت تیراندازی می‌باشد، اما عملیات احداث سرای محله مطالعه واقع در غرب بلوار گل گفتار با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی شامل احداث ساختمان بتنی با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع است که شامل کلاس آموزش کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق مشاور و اتاق ورزش و رختکن است. احداث پارک موضوعی کودک شهدا با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مساحت ۵ هکتار، شامل اضافه شدن چشمه، سرویس بهداشتی، زمین‌های والیبال و فوتسال، فضای سبز و کف‌سازی به مساحت بیست هزار متر مربع فضای بازی کودکان صحت، بدنسازی و ۱۰۰ مترمربع تجاری است. پیاده‌رو سازی خیابان گلزار با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد هم شامل اجرای کف‌سازی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع و به طول ۸۰۰ متر و اجرای لوله‌کشی آب فضای سبز به طول ۸۰۰ متر است. همچنین احداث سالن غیرتوپی پهلوانان نصیری با پیشرفت فیزیکی ۱۵%  با زیربنای ۹۰۰ متر مربع شامل سه سالن ورزشی به مساحت ۷۵۰ و۷2۰ متر مربع و شامل مدیریت نگهبانی رختکن و سرویس بهداشتی عملیات لوله‌گذاری کوچه تجلی و خیابان صاحب‌الزمان(عج) با پیشرفت ۲۵ درصد عملیات جابه‌جایی شبکه برق مورد مسیر احداث پل هوایی رحمت با پیشرفت ۸ درصد احداث عملیات نمازخانه پارک مادر و محوطه اطراف آن با ۱۰ درصد از جمله پروژه‌های در حال فعالیت این منطقه است. همچنین عملیات احداث ایستگاه آتش‌نشانی بنی‌هاشمی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و عملیات احداث ادامه بلوار ذاکر عباسعلی و عملیات احداث نمازخانه بوستان حجاب و محوطه اطراف آن در حال تجهیز کارگاه است.
 جنوب شیراز کارگاه بزرگ عمرانی
همچنین احداث پارک حاشیه احمدبن موسی(ع)، حدفاصل صنعت تا حرم امامزاده محمد(ع)، شامل احداث سالن غیرتوپی کوشک میدان، عملیات احداث راه دسترسی بنی‌هاشمی به پارک مادر، حد فاصل شهرک گل‌ها تا ۳۲ متری ضلع غرب پارک مادر، عملیات بهسازی پارک پیوند و بهسازی بوستان سعدی در حال تجهیز کارگاه است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی