[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ارائه پاداش برای مشترکان خوش‌مصرف، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: قراردادن رایانه، تلویزیون، وسایل صوتی و تصویری، شارژر و مودم و... در حالت آماده‌به‌کار در شرایطی که نیازی به آن نداریم، مصداق مصرف غیر مؤثر است.
مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: قبلاً معنی خاموش و روشن‌بودن وسایل برقی کاملاً مشخص بود، اما الان تعداد زیادی وسایل به‌خصوص دستگاه‌های الکترونیکی در هر خانه وجود دارد که حتی در حالت خاموش برق مصرف می‌کنند. سلاحی گفت: قرار داشتن تلویزیون، لپ‌تاپ، مودم‌ها، اسپیکرها، مایکروویو و... در حالت استندبای، به‌معنای تداوم مصرف انرژی برق است؛ لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم زمانی که از یک دستگاه برقی به مدت طولانی استفاده نمی‌شود، در گام اول دستگاه را کاملاً خاموش نمایند و سپس آن را از مدار برق خارج و کاملاً خاموش کنند یا در صورت توکاربودن جریان برق، دستگاه برقی خود را به یک رابط وصل کنند و از طریق رابط جریان برق را قطع نمایند. وی با اشاره به اینکه شارژرها وقتی در پریز برق باقی می‌مانند، حتی وقتی هیچ وسیله برقی به آنها وصل نیست حدود نیم وات برق مصرف می‌کنند، گفت: از دوشاخه خارج‌کردن اینگونه وسایل به‌لحاظ ایمنی هم لازم است؛ چراکه بسیاری از آتش‌سوزی‌ها و اتفاقات ناگوار به دلیل گرم‌شدن و اتصالی دستگاه‌های الکترونیکی، به‌خصوص شارژرها اتفاق می‌افتد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تأکید صنعت برق بر لزوم مدیریت مصرف، به‌هیچ‌وجه مبنی بر کاستن از سطح رفاه مشترکان نیست، گفت: اقدامات هرچند کوچک هر مشترک مانند قطع جریان برق وسایلی که به آنها احتیاج نداریم، استفاده از سایبان برای کولرها، استفاده از دور کند کولر آبی و دمای آسایش ۲۴ الی ۲۶، استفاده حداکثری از نور طبیعی، تأثیری بزرگ بر تداوم خدمت‌رسانی مطلوب و توسعه فعالیت‌های صنعت برق دارد.
سلاحی با اشاره به اینکه امسال مشترکان به‌ازای هر کیلووات صرفه‌جویی، می‌توانند تا 20 برابر هزینه پرداختی برای برق، پاداش دریافت کنند، گفت: مشترکان محترم با رعایت راهکارهای ساده فوق به‌راحتی می‌توانند علاوه بر رایگان‌شدن برق مصرفی، بستانکار نیز شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی