[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سریال جدید میرباقری در مرحله اول تولید «سلمان فارسی» در آستانه ورود به ایران، روزنامه شیراز نوین

سریال الف ویژه و مورد انتظار تلویزیون به کارگردانی داوود میرباقری، در روزهای پایانی مرحله اول تولید قرار دارد. به گزارش خراسان، یکی از مجموعه‌های نمایشی مورد انتظار رسانه ملی، سریال «سلمان فارسی» است که توسط سید داوود میرباقری،کارگردان خوش‌نام سریال‌های تلویزیون در مرحله ساخت قرار دارد و هنوز بخش‌های فراوانی از آن باقی مانده تا به تولید برسد. این سریال که چندین سال است در مراحل مختلف پیش‌تولید قرار دارد و حدود 3 سال از آغاز تولید آن گذشته، در آستانه پایان مرحله اول تولید(بیزانس) قرار دارد و به زودی به مرحله دوم تولید(ایران) وارد می‌شود. البته به نظر می‌رسد که ترتیب پخش فصل‌های سریال به این شکل نیست و احتمالاً ایران، نخستین فصل «سلمان فارسی» در پخش تلویزیونی باشد. فصل «حجاز» نیز در بخش پایانی تولید و بخش پایانی پخش قرار دارد.
تغییر قسمت‌ها و گستره زمانی قصه
سریال «سلمان فارسی» که در دی‌ماه 98 به شکل رسمی اعلام شد از تولد سلمان فارسی تا رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در 40 قسمت روایت می‌کند، با وجودی که مدتی پیش، زمان کلی آن به حدود 65 قسمت افزایش یافت، اما طبق گزارش اخیر روزنامه جام جم، ظاهراً با کمی تغییر، تنها تا پایان واقعه غدیر خم را به تصویر خواهد کشید و احتمالاً رحلت پیامبر اسلام(ص) و وقایع آن روزها در سریال «سلمان فارسی» وجود نخواهد داشت.
اواخر بیزانس و به زودی، ایران
آخرین خبری که از پروژه «سلمان فارسی» منتشر شده، متعلق به نیمه فروردین 1402 است که طبق گزارش روزنامه جام جم، گروه سازنده این سریال در لوکیشن کاروانسرای «عقیق» مشغول به کار بودند. طبق پیگیری خراسان از روابط عمومی «سلمان فارسی»، دکور این کاروانسرا که در منطقه آبسرد دماوند واقع شده است، از آخرین دکورهای فصل بیزانس این سریال به شمار می‌آید. فصل بیزانس این سریال به سکانس‌های پایانی خودش رسیده، اما هنوز به اتمام نرسیده است. گروه تولید این پروژه، این روزها مشغول ساخت و تکمیل دکورهای بخش‌هایی از فصل ایران در شهرک غزالی‌اند تا در روزها و هفته‌های آینده، با نقل مکان به شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران(غزالی) ضبط فصل ایران این سریال را آغاز کنند.
گروه جالب بازیگران سریال
همان‌طور که احتمالاً پیشتر خوانده‌اید، گروه بازیگران سریال «سلمان فارسی» در مقیاس یک پروژه تلویزیونی کاملاً ویژه است و بازیگران بسیار پرشماری که در میان آنها نیز چهره‌های شاخص فراوانی وجود دارد، در بر می‌گیرد؛ هنرپیشه‌هایی مانند فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، علی دهکردی، زنده‌یاد چنگیز جلیلوند، مجید مظفری، حسین یاری، داریوش فرهنگ و ...
جالب آنکه با وجود این همه چهره شناخته‌شده، در حالی که انتظار می‌رفت بازیگران اصلی نقش سلمان در این سریال، از میان ستاره‌های سینما انتخاب شوند، گویا داوود میرباقری برای انتخاب‌های خود ایده‌های دیگری داشته و امیر رضایی بازیگر تئاتر را به‌عنوان ایفاگر نقش جوانی سلمان و علی‌رضا شجاع‌نوری، بازیگر کم‌کار و تهیه‌کننده سینما را به‌عنوان هنرپیشه نقش میان‌سالی و پیری سلمان فارسی برگزیده است؛ انتخاب‌هایی که در نوع خود جالب توجه است و البته با توجه به سابقه خوب میرباقری، به درخشش آنها امید می‌رود.
صنعتی‌سازی با سلمان
پروژه «سلمان فارسی» که همراه با سریال «حضرت موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، یکی از دو مجموعه با رده «الف ویژه» در سازمان صداوسیما محسوب می‌شود، دارای تدارکی بسیار ویژه توسط رسانه ملی در امور تولید است. گفته می‌شود در «سلمان فارسی» برای نخستین بار، از ابتدای پیش‌تولید یک سریال تلویزیونی، تمام مراحل مستندسازی شده و تصاویر مفصلی تهیه شده که علاوه بر امکان ساخت فیلم‌های مستند از پشت صحنه سریال، این امکان را برای تلویزیون فراهم می‌کند تا تجربه ساخت سریال عظیم «سلمان فارسی» را برای آینده استفاده کند و در سریال‌های الف ویژه تاریخی پرهزینه بعدی، دیگر چرخ را از نو اختراع نکند؛ اتفاقی که می‌تواند برای صنعتی‌سازی تولید سریال تاریخی در سازمان صداوسیما، مفید واقع شود. بر همین اساس، «سلمان فارسی» نخستین سریال تلویزیونی ایران لقب گرفت که پشت صحنه آن پیش از پخش خود سریال، روی آنتن تلویزیون رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی