[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«شان پن» با فیلمی خشن همه را شوکه کرد!، روزنامه شیراز نوین

 فیلم «مگس‌های سیاه»، ساخته ژان استفان ساوار با بازی شان پن با تصاویری خشن، کن را تکان داد. به گزارش مهر  به‌نقل از ورایتی، شان پن، روز گذشته بر روی فرش قرمز جشنواره کن هفتادوششم رفت که میزبان چهره‌ها و عوامل فیلم «مگس‌های سیاه» بود.
«مگس‌های سیاه» با بازی شان پن و تای شریدان درباره امدادگران فوریت‌های پزشکی است که پنج‌شنبه با نمایش صحنه‌هایی خشن در اولین اکران جهانی خود جشنواره فیلم کن را به‌هم زد.
مغزهای پاشیده، سگ‌های مرده، معتادی که با سوزن آویزان از بازویش زایمان می‌کند؛ همه و همه بخشی از انبوهی از وحشتی است که پن و شریدان در نقش ۲ امدادگر کهنه‌کار و تازه‌کار در آتش‌نشانی نیویورک با آن روبه‌رو می‌شوند.
تماشاگران ۵ دقیقه فیلمی را که پر از واقعیت ناب بود تشویق کردند؛ فیلمی که در آن شان پن خسته به شریدان می‌گوید: «ما بدبختی را تحمل می‌کنیم». اما به نظر این دست‌کم گرفتن هرج و مرجی است که محله‌به‌محله در پرتره‌ای از یک شهر نابخشوده چهره می‌کند.
در «مگس‌های سیاه»، شریدان در نقش اولی کراس، یک امدادگر جوان در شهر نیویورک که امدادگری باتجربه‌تر به‌نام روتکوفسکی با بازی پن راهنمایی‌اش می‌کند را بازی می‌کند. این دو در طول شیفت کاری خود با خشونت شدیدی روبه‌رو می‌شوند، از زخم‌های خونین گلوله گرفته تا صحنه‌های آزاردهنده از خشونت خانگی و حاملگی‌هایی که زندگی مادر را تهدید می‌کنند. اولی با دیدن این صحنه‌ها، باورهایش درباره مرگ و زندگی را زیر سؤال می‌برد. مایک تایسون بوکسور افسانه‌ای نیز در این فیلم در نقش رئیس و افسر برتر پن بازی می‌کند.
شان پن که با کن غریبه نیست، هوادارانی را که به محض ورود او به محوطه کن ایستاده بودند هیجان‌زده کرد، اما شریدان، بازیگر «بازیکن شماره یک آماده» جمعیت را به خروش آورد. تماشای سکانس پایانی غم‌انگیزی که در خلال تیتراژ نمایش داده می‌شود، تصویرگر آمار خودکشی در میان جامعه اورژانس است که مرگ بیماران را حتی گاهی تحتال‌شعاع قرار می‌دهد.
این فیلم پس از اعلام اسامی حاضران بخش رقابتی یکی از ۲ فیلمی بود که به این بخش افزوده شد تا در برابر فیلم‌های چهره‌هایی چون تاد هاینز، وس اندرسون و … برای کسب نخل طلا رقابت کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی