[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

در عصرهای بهار با این آب صیفی کبد چرب را صفرشویی کنید، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، یکی از مهم‌ترین تأثیرات ویتامین آ پیشگیری از بیماری‌های کبدی است. نوشیدن آب‌هویج بلافاصله بعد از بیدار شدن و به‌صورت ناشتا باعث کم شدن اشتهای شما می‌شود.
آب‌هویج همچنین به پاکسازی کبد کمک کرده و پتاسیم موجود در آن از تخریب سلول‌ها پیشگیری می‌کند و برای سلامت کبد مفید است.
یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف انواع آب‌میوه‌های تازه به‌ویژه اگر به‌صورت مخلوط با میوه باشد، باعث جذب بیشتر ویتامین‌ها می‌شود.
سعیده معانی درباره نوشیدنی‌های سالم جایگزین نوشابه‌های گازدار گفت: نوشیدنی‌ها به دو دسته‌ نوشیدنی‌های سالم سنتی و ایرانی تقسیم می‌شوند که می‌توانند جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های گازدار و حتی نوشابه‌های رژیمی و آب‌میوه‌های صنعتی باشند.
وی ادامه داد: نوشیدنی‌های سالم به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند که در گروه نوشیدنی‌های خنک انواع دوغ‌های کم‌نمک جای می‌گیرد.
این کارشناس تغذیه تأکید کرد: از شربت‌های خانگی مانند شربت سکنجبین، خاکشیر، شربت به‌لیمو و آب‌لیمو که با شهد یا شکر کم تهیه شده باشند، می‌توان به‌عنوان دسر بعد از غذا و یا در طول روز استفاده کرد.
وی ادامه داد: مصرف تمام نوشیدنی‌هایی که به آنها اشاره شد به‌دلیل اینکه به شکل طبیعی و از گیاهان طبیعی و تازه تهیه می‌شوند، مفید است و مصرف آن به‌صورت روزی دو فنجان در طول روز هیچ ممنوعیتی برای افراد ندارد.
خواص آب‌هویج برای ریه
معانی همچنین گفت: در نوشیدنی‌هایی همانند آب‌هویج، بهتر است برای جذب بیشتر ویتامین‌های محلول در چربی هویج مثل ویتامین A این نوشیدنی را همراه با غذا یا با کمی بستی مصرف کنند.
وی درباره نوشیدنی‌های گرم و سالم بیان کرد: انواع چایی از دسته نوشیدنی‌های گرم هستند و چای آلبالو، می‌تواند نمونه بسیار خوبی از چایی که هیچ‌گونه اسانسی ندارد برای مصرف در ایام گرم سال بهره برد.
این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود که به اندازه کافی در طول روز آب مصرف شود و افراد می‌توانند بخشی از این میزان را از طریق نوشیدنی‌های گرم و سرد به‌خصوص آب‌میوه‌های طبیعی تأمین کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی