[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انهدام صیفی‌جات سمی ، روزنامه شیراز نوین

سیروسی: مزارع آبیاری‌شده با فاضلاب در شیراز قلع‌وقمع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: حدود 50 هکتار از مزارع منطقه شرق شهر صدرا مشهور به قره‌پیری که با فاضلاب آبیاری شده بود، با دستور قضایی قلع‌وقمع و کانال‌های آبیاری به‌طور کامل تخریب شد. 
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ذبیح‌الله سیروسی با بیان اینکه 20 هکتار از مزارع که با فاضلاب آبیاری شده‌اند به‌طور کامل معدوم شده‌اند، تصریح کرد: در 30 هکتار باقی‌مانده که احتمال ترکیب پساب تصفیه‌شده با فاضلاب خام می‌رفت، کانال‌های آبیاری به‌طور کامل تخریب و از چرخه تولید خارج شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اراضی منطقه مذکور سال‌هاست که کشاورزی با تأمین آب از چاه و قنات انجام می‌شده است، اظهار کرد: مدتی است که فاضلاب شهر صدرا به‌صورت ثقلی به این سمت هدایت و در مرکز تصفیه فاضلاب پالایش و پسابش برای اراضی کشاورزی استفاده می‌شود.
او با اذعان به اینکه متأسفانه حدود 5 تا 6 سال است که در برخی از مواقع فاضلاب خام با پساب مخلوط شده و به مصرف کشت می‌رسد، اظهار کرد: طبیعتاً فاضلاب باید راه خودش را برود و تصفیه شود و سپس از پسابش استفاده شود که اداره آبفا به‌عنوان دستگاه متولی این موضوع است. 
به گفته وی، دستگاه متولی می‌بایست فاضلاب را به سمت سیستم تصفیه هدایت کرده و از اختلاط پساب با فاضلاب خام جلوگیری کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با تأکید بر اینکه تولید محصول سالم و عاری از هرگونه آلودگی از جمله سیاست‌های اصلی است که به‌طور جدی دنبال می‌شود و مدنظر قرار دارد، افزود: در اقدام بعدی مقرر است به دستور مقام قضایی مزارع آلوده جنوب شیراز بعد از تصفیه‌خانه فاضلاب 
معدوم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی