[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

در انتظــار لغــزش آبی‌های اهواز، روزنامه شیراز نوین

درحالی که فجری‌ها می‌توانستند قبل از اینکه کارشان برای صعود به اما و اگر کشیده شود و بار خود را برای لیگ برتر ببندند، اما با مساوی برابر شهرداری آستارا شانس خود را کمتر کردند تا کار به یک معادله چندمجهولی در هفته آخر کشیده شود.  
به گزارش ایرنا،‌ فجری‌ها پس از سقوط از لیگ برتر که خیلی زود رقم خورد در لیگ کنونی جام آزادگان جای گرفتند و با روحیه‌ای آسیب‌پذیر در این جام توپ زدند، سقوط از لیگ برتر برای یک تیم، شرایط را از نظر روحی روانی سخت می‌کند.
در ادامه لیگ، باشگاه فجر شهید سپاسی شرایط خوبی را برای تیمشان فراهم کرد و از حاشیه‌ها کاملاً به دور بودند، شاگردان مهدی رجب‌زاده هم طی ۳۱ بازی نشان دادند که تیم خوبی هستند و از همان ابتدا مدعی شدند و به نظر می‌رسد کارنامه کادر فنی تیم فجر شهید سپاسی در این فصل خوب بوده است، هرچند تیمشان را برای صعود به لیگ برتر نبسته بودند.
*زرد پوشان فجر شهید سپاسی چگونه لیگ برتری می‌شوند؟
تا پایان لیگ، یک بازی دیگر باقی مانده و در این آوردگاه فجری‌ها در شهر بابک باید به مصاف تیم مس این شهر بروند که نیاز به هرسه امتیاز این بازی دارند تا در صورت توقف تیم استقلال خوزستان، آن‌گاه فجری‌ها با ۵۶ امتیاز لیگ برتری خواهند شد.
استقلال خوزستان هم‌اینک در جدول رده‌بندی ۵۴ امتیازی است و برای صعود به لیگ برتر حتماً در خانه باید آرمان گهر سیرجان را شکست دهد وگرنه در صورت تساوی و یا شکست احتمالی این تیم، آن‌وقت فجری‌ها با شکست تیم مس شهر بابک می‌توانند به لیگ برتر صعود کنند.
*دورنمای یک معادله چندمجهولی 
به نظر می‌رسد شانس صعود استقلال به لیگ برتر بیشتر است چراکه با تیمی بازی دارند که خطر سقوط این تیم را تهدید نمی‌کند. البته همین هم می‌تواند باعث شود اهوازی‌ها بازی سختی در خانه داشته باشند و شاید اسیر بازی جوانمردانه گل گهری‌ها شوند، اما در هر حال، صعود آبی‌پوشان اهوازی دست خودشان است.
*سایپا تهران چگونه صعود می‌کند؟
اما تیم سایپا تهران که درجدول رده‌بندی ۵۲ امتیازی هستند در صورتی می‌تواند به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کند که استقلال خوزستان و فجر شهید سپاسی، بازی خود را واگذار کنند و آن وقت، سایپا با شکست دادن استقلال ملاثانی اهواز در تهران می‌تواند لیگ برتری شود و باید خیلی خوش‌شانس باشند تا این اتفاق رقم بخورد که البته این اتفاق در فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است.
به هرحال صعود یکی از تیم‌های استقلال اهواز، فجر شهید سپاسی شیراز و حتی سایپا تهران برای کسب دومین سهمیه لیگ برتر به هفته آخرکشیده شده و باید منتظر ماند و دید تا پایان بازی‌ها چه تیمی جشن صعود به لیگ برتر را خواهد گرفت.
اگر فجری‌ها از این معادله چندمجهولی گذر کنند و لیگ برتری شوند، دست به کار بزرگی زده‌اند اما اگر این اتفاق هم نیفتاد، مدیران باشگاه به ویِژه سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس که بهترین پشتوانه این تیم بوده است با یک برنامه‌ریزی خوب و گرفتن چند بازیکن خوب و مطرح که بتوانند نتایج بازی‌ها را به سود خود رقم بزنند برای فصل آینده تیمی مدعی‌تر ببندند.
*شخصیت دسته‌یکی
تنها نماینده فارس در لیگ آزادگان، نباید شخصیت دسته‌یکی پیدا کند چرا که، قطعاً کار صعود به لیگ برتر در آینده سخت‌تر خواهد شد و برای همین هم اگر امسال صعود کردند که چه بهتر در غیر این صورت، تیمی قوی را باید روانه لیگ دسته اول در فصل آینده کنند.
تیم فجر شهید سپاسی در آخرین هفته از مسابقات فوتبال دسته‌یک جام آزادگان، روز سه‌شنبه دوم خردادماه در شهر بابک به مصاف تیم مس خواهد رفت.
هم‌اینک در پایان هفته سی‌ویکم، تیم شمس آذر قزوین با ۷۰ امتیاز از مدت‌ها قبل صعودش را به لیگ برتر قطعی کرده است، استقلال خوزستان با ۵۴ امتیاز در رده دوم ایستاده و با توجه به اینکه بازی آخر این تیم در اهواز برابر آرمان گهر سیرجان که سقوط نمی‌کند، است، تیم استقلال می‌تواند با برتری در این بازی خانگی با ۵۷ امتیاز به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کند.
فجری‌ها با ۵۳ امتیاز و سایپا هم با ۵۲ امتیاز به ترتیب سوم و چهارم هستند.
در انتهای جدول هم سقوط تیم چوکا تالش به دسته‌دوم قطعی شده و از بین تیم‌های شهرداری همدان و خلیج فارس ماهشهر هم یکی دیگر در هفته آخر به دسته‌دوم می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی