[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معرفی کامل گیاه آرالیا دروغین و شرایط لازم برای نگهداری ، روزنامه شیراز نوین

آرالیا دروغین یا دیزیگتکا گیاهی با شاخ و برگ‌های زیباست که برای رشد نیازی به نور مستقیم ندارد، بنابراین یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی می‌باشد.
به گزارش نمناک، آرالیا دروغین گروهی از گیاهان مربوط به خانواده شفلرا می‌باشند.‌ این گیاهان متعلق به منطقه اقیانوس آرام جنوبی هستند و در شرایط مطلوب تا 6 متر رشد خواهند کرد.‌ این گیاهان دارای شاخ و برگ‌های زیاد و زیبا به رنگ قرمز هستند و هرچه بالغ‌تر شوند، نیازمند به مراقبت کمتری خواهند بود.
این گیاهان دارای انواع و اشکال مختلفی هستند اما با ‌این حال، گونه‌های بالغ ‌این گیاه دارای ظاهر متفاوتی در مقایسه با گونه‌های در حال رشد هستند. در ‌این قسمت از نمناک به ارائه نکاتی برای نگهداری بهتر از گیاه آرالیا دروغین خواهیم پرداخت .
شرایط رشد گیاه آرالیا دروغین
نور
این گیاهان نیازمند نور غیر مستقیم آفتاب هستند و بنابراین از قرار دادن آن‌ها در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. رنگ شاخ و برگ ‌این گیاه معمولاً تحت تأثیر میزان نوری است که از محیط اطراف خود دریافت می‌‎کند.
آب
این گیاه نیازمند آبیاری زیادی نیست و مقدار رطوبت در حد تعادل برای آن ضروری می‌‎باشد اما با ‌این حال لازم به ذکر است که استفاده از گلدان‌های دارای سوراخ‌های زهکشی برای ‌این گیاهان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا وجود آب بیش از حد در بستر گیاه باعث پوسیدگی ریشه‌ها خواهد شد. پژمردگی برگ‌ها نشان دهنده آبیاری بیش از حد گیاه است.
دما
این گیاه را در محیطی دارای دمای بین 18 تا 29 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید و از قرار دادن آن در محیطی با دمای پایین‌تر از 16 درجه سانتی‌گراد اکیداً خودداری کنید چرا که ‌این امر باعث ریزش برگ‌های آن خواهد شد.
خاک
ترکیب خاک با ذغال سنگ نارس و وجود ذرات درشت به منظور جریان یافتن هوا به درون خاک برای ‌این گیاه مناسب است. گیاه آرالیا در خاک‌های اسفنج مانند و بدون زهکشی عملکرد خوبی نخواهد داشت.
کوددهی
استفاده از کود ضعیف مایع، یک یا دو بار در طول فصل رشد برای ‌این گیاهان توصیه می‌‎شود و از کوددهی گیاه در طول فصل زمستان خودداری کنید. زرد شدن برگ‌های ‌این گیاه معمولاً به دلیل کمبود منیزیم کافی در خاک نیز می‌باشد که در ‌این گونه شرایط استفاده از نمک سولفات ‌ایده خوبی به نظر می‌‎رسد.
تکثیر
تکثیر گیاهان آرالیا دروغین معمولاً از طریق کاشت بذر و یا قلمه زنی صورت می‌‎پذیرد. در صورت تمایل به قلمه زنی گیاه، از هورمون‌های ریشه زایی استفاده کنید و قلمه‌ها را به مدت چند هفته در یک مکان گرم و مرطوب نگهداری کنید و همچنین می‌‎توانید در هر گلدان چندین قلمه بکارید.
تعویض گلدان
از آن جایی که گیاهان آرالیا معمولاً دارای رشد سریعی نیستند، معمولاً چند سال یک بار نیازمند تغییر گلدان می‌‎باشند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای تغییر گلدان گیاه مورد نظر قرار دهید ‌این است که گلدان جدید دارای زهکشی مناسبی باشد و همچنین باید توجه کنید که در هنگام انتقال گیاه از گلدان فعلی به گلدان جدید به ریشه‌های گیاه آسیبی وارد نشود.
این نکته که اندازه گلدان باید با توجه به اندازه گیاه تعیین شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که استفاده از گلدان کوچک برای یک گیاه بزرگ، ممکن است منجر به سقوط کردن گیاه شود و همچنین استفاده از یک گلدان بزرگ برای یک گیاه کوچک باعث می‌‎شود که رطوبت برای مدت طولانی‌تری درون خاک باقی بماند و ‌این امر باعث پوسیدگی ریشه و گیاه خواهد شد.
هرس کردن
همان طور که گفته شد، ‌این گیاهان از رشد کندی برخوردارند و بنابراین نیازمند هرس کردن به طور ویژه‌ای نخواهند بود. تنها کافی است که شاخ و برگ‌های خشک شده و پژمرده گیاه را از آن جدا کنید و همچنین در صورت تمایل به داشتن گیاهی در اندازه کوچک بهتر است گیاه آرالیا را در فصل بهار هرس کنید.
آفات و بیماری‌های گیاه آرالیا دروغین
رایج‌ترین آفات و بیماری‌های گیاهان آرالیا دروغین عبارتند از:کنه‌های عنکبوتی، شته‌ها و اشکالات غذایی.
دلایل مختلفی برای ریزش برگ‌های گیاهان آرالیا وجود دارد که عبارت‌اند از:
آبیاری بیش از حد گیاه
نگهداری از گیاه در محیط‌های دارای دمای پایین‌تر از 16 درجه سانتی‌گراد
کمبود رطوبت در زمستان

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی