[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دیدار جامعه ورزش فارس با خانواده شهدای ورزشکار ، روزنامه شیراز نوین

 به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و آغاز هفته کرامت، جامعه ورزش و جوانان فارس با خانواده شهدای روزیطلب، شهیدان ورزشکار دیدار و گفت‌وگو کردند و از مقام شامخ این شهدای والامقام ورزشکار تجلیل شد.
رئیس بسیج ورزشکاران استان فارس روز پنجشنبه در حاشیه این دیدار در مصاحبه با ایرنا گفت: ‌سوم خردادماه روز ایثار، مقاومت و ایستادگی جان‌برکفان اسلام است که با ریختن خون خود درخت آزاد دفاع از میهن اسلامی را آبیاری کردند.
شکرالله مسکویی افزود:‌ سازمان بسیج ورزشکاران و اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ورزشکار و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه ورزشکار استان، با خانواده معزز شهدا دیدار می‌کنند.
وی اضافه کرد:‌ برای حضور پرشور خانواده معظم شهدای ورزشکار در کنگره بزرگ سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس که در سال جاری برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
مسکویی تأکید کرد:‌ مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان در قالب خانوادگی، محله‌محور در استان برگزار می‌شود و وظیفه خود می‌دانیم از همه ظرفیت‌ها برای شناساندن سیره و منش و زندگی شهدا به نسل جوان ورزشکار استفاده کنیم.
همچنین در این مراسم، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان فارس هم اعلام کرد: ‌نفس‌کشیدن در مکانی که متبرک به نام و نفس شهدا بوده است، برای ما موجب افتخار است.
علیرضا امینازاده ادامه داد:‌ باید با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت، یاد و نام شهدای عزیز را گرامی بداریم و منش و سیره و زندگی و رشادت شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی اضافه کرد:‌ برنامه داریم با همکاری و محوریت هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی آنها را با چنین فضای معنوی مأنوس کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز هم گفت: ‌زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای والامقام ورزشکار، از اولویت‌های اداره ورزش وجوانان شیراز است.
رحیم خداجو بیان کرد: همه مکان‌های ورزشی شهرستان شیراز با نصب تصاویر مبارک شهدای ورزشکار به تناسب رشته ورزشی برای حضور در کنگره بزرگ سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس آماده خواهند شد.
همچنین محمدحسین روزیطلب برادر شهیدان والامقام محمدحسن، محمدجواد و محمدمحسن روزیطلب و متولی بیت‌الشهدای روزیطلب زندگی‌نامه و خاطرات برادران شهیدشان را بازگو کرد.
وی بیان داشت:‌ متأسفانه تابلوی خوبی برای آیندگان و نسل جوان موجود جامعه ترسیم نکرده ایم و همانگونه که مقام معظم رهبری درمورد تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان اشاره کردند، نسل جوان ما با الگوبرداری از دنیای غرب در دامن شبیخون فرهنگی قرار گرفته اند و امروز ما وظیفه داریم با جهاد تبیین و روشنگری جلو این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی که دشمنان قسم خورده مردم ایران ترسیم نموده اند را بگیریم.
روزیطلب اضافه کرد:‌ قطعاً خون شهدا نجات‌بخش این کشور امام زمان(عج) است و باید با کار فرهنگی و فعالیت جهادی و خدمت به مردم خصوصاً اقشار کم‌برخوردار جامعه در زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) و ادامه راه شهدا گام برداریم.
به گزارش ایرنا، ‌پاسدار شهید محمد حسن روزیطلب درعملیات فتح‌المبین، پاسدار شهید محمدجواد در عملیات کربلای پنج و طلبه بسیجی شهید محمدمحسن در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شدند. ‌

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی