[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سلامت اداری صیانت می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، هدف از برخورد با جریانات فسادزا توسط مجموعه‌های امنیتی و دستگاه قضایی را صیانت از سلامت دستگاه‌های خدمات‌رسان و بهبود روند ارائه خدمات به شهروندان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی شنبه ۶ خرداد در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌کل امور مالیاتی فارس، بر همکاری و تعامل بیشتر دو مجموعه در مبارزه با فرار مالیاتی، به‌منظور اجرای عدالت مالیاتی و احقاق حقوق عامه تأکید و اضافه کرد: دادگستری فارس با اختصاص شعب ویژه در مراجع گوناگون از جمله دادسرا، دادگاه‌های بدوی و محاکم تجدیدنظر، همکاری خود در راستای تحقق درآمدهای عمومی را با جدیت دنبال می‌کند.
رئیس‌کل دادگستری فارس عنوان کرد: پرونده‌های تشکیل‌شده با موضوعات سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، حساب‌های اجاره‌ای، فاکتورسازی‌ها و دست‌کاری اسناد مالی و همچنین تبعیت‌نکردن برخی اقشار از الزامات قانونی در استفاده از کارت‌خوان‌ها، برای شفاف‌سازی‌های مالی در شعب ویژه رسیدگی می‌شود.
موسوی بر حمایت دستگاه قضایی از اداره‌کل امور مالیاتی در راستای اجرای عدالت مالیاتی و به‌منظور احقاق حقوق عامه و تأمین درآمدهای استان تأکید کرد و همچنین از آمادگی دستگاه قضایی فارس در آموزش اقشار و تعاملات علمی و پژوهشی مرتبط خبر داد. او همچنین با تأکید بر اینکه تدوین برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرائم و شکل‌گیری فساد در ادارات و نهادها برعهده مدیریت است، عنوان کرد: برخورد قاطع دستگاه قضایی و مراجع نظارتی با مفاسد در نهادها و ادارات باید زمینه‌ساز سلامت دستگاه‌ها و دلگرمی کارکنان خدوم و پاکدستی شود که جهادگونه و در سلامت کامل به ارائه خدمت می‌پردازند و هدف ما از برخورد با جریانات فسادزا، در اصل حمایت از سلامت دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
مدیرکل امور مالیاتی فارس نیز به بررسی و پیگیری امور مربوط به همکاری‌های مشترک این اداره‌کل با دادگستری کل استان و همچنین پیشگیری و مقابله با جرائم مالیاتی پرداخت. حمیدرضا محمدابراهیمی ضمن قدردانی از حمایت مرجع قضایی در استان، برای پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اظهار کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اولویت ویژه سازمان امور مالیاتی در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است.
محمدابراهیمی به حمایت و تعامل مؤثر دادگستری کل فارس با این اداره‌کل اشاره و اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کشور، همه مدیران و کارکنان امور مالیاتی اهداف مهمی نظیر مقابله با فرار مالیاتی، کاهش فساد اداری و همچنین ارتقای فرهنگ مالیاتی و حمایت از تولیدکنندگان را برعهده دارند و همکاران خدوم و پاکدست این اداره، هوشیارتر و منصف‌تر از همیشه در عرصه نظام مالیاتی، تحقق عدالت اجتماعی و رضایتمندی مؤدیان ایفای نقش می‌کنند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی