[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کولاک «طارمی» برای طلسم‌شکنی، روزنامه شیراز نوین

«مهدی طارمی» برای اولین‌بار توانست به تنهایی به‌عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال برسد.
به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر پرتغال شب گذشته با قهرمانی بنفیکا به پایان رسید و شاگردان سرجیو کونسیسائو در تیم پورتو ناکام در دبل قهرمانی بودند تا دست ستاره ایرانی هم از عنوان قهرمانی لیگ پرتغال دور بماند. مهدی طارمی که فصل گذشته با پورتو فاتح لیگ برتر پرتغال شد، اما نتوانست عنوان آقای‌گلی را به دست آورد، در فصل 23-2022 شرایطی متفاوت از فصل گذشته را تجربه کرد؛ به‌طوری که ستاره ایرانی شب گذشته کفش طلای لیگ برتر پرتغال را از آن خود کرد، اما ناکام در لمس جام قهرمانی بود!
*«طارمی» و جوایزی که درو کرد
مهدی طارمی که چهارمین فصل حضورش در فوتبال پرتغال را می‌گذراند، شب گذشته برای اولین‌بار با ثبت 22 گل زده توانست به تنهایی به‌عنوان آقای‌گلی برسد که در این مسیر تبحر ویژه طارمی در گل‌زنی از روی نقطه پنالتی هم به کمک ستاره ایرانی آمد. بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که طارمی توانسته 7 گل از 22 گل خود را از روی نقطه پنالتی به‌ ثمر برساند که رکورد جالب‌توجهی محسوب می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که گونسالو راموس مهاجم تیم بنفیکا با 19 گل زده که هر 19 گل در جریان بازی زده شده بود، در جایگاه دوم برترین گل‌زنان فصل قرار گرفت.
طارمی در اولین سال حضورش در فوتبال پرتغال موفق به صدرنشینی در جدول گل‌زنان لیگ این کشور شد، اما در شرایطی برابر با وینیسیوس و پیزی بود که در نهایت با توجه به ‌اینکه هر 3 بازیکن 18 گل به‌ثمر رسانده بودند، به دلیل میزان زمان کمتر بازی و دریافت کارت زرد کمتر، وینیسیوس به عنوان آقای‌گل در فصل 20-2019 معرفی شد.  
ستاره ایرانی، شب گذشته در شرایطی به کفش طلای فوتبال پرتغال رسید که هم‌زمان با کسب 8 عنوان برترین بازیکن زمین، در این زمینه هم در فصل 23-2022 رکورددار شد و توانست با تأثیرگذاری روی 29 گل(22 گل و 7 پاس گل) در قامت مؤثرترین بازیکن فصل لیگ برتر پرتغال کارش را به پایان برساند تا با وجود ناکامی در کسب جام، در جدول عناوین فردی طارمی فصل رؤیایی را گذرانده باشد. به نظر می‌رسد که با توجه به این افتخارات، طارمی بتواند عنوان برترین بازیکن فصل لیگ پرتغال را هم به‌ دست آورد و افتخار تازه به رزومه فوتبالی خود اضافه کند.
مهاجم باتجربه پورتو بعد از آقای‌گلی‌اش در لیگ پرتغال در واکنش به عدم قهرمانی تیمش گفت: «از کسانی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم، اما زمانی که ما قهرمان نیستیم، این اتفاق معنی ندارد. نمی‌توانم خوشحال باشم وقتی بنفیکا قهرمان شده است، آنها خوب کار کردند. ما می‌توانستیم قهرمان شویم، این فرصت را داشتیم، اما امتیازهای مهمی را از دست دادیم. این زندگی است». طارمی در شرایطی توانست آقای‌گل لیگ برتر پرتغال شود که رکورد بیشترین گل زده یک لژیونر ایرانی در طول یک فصل را هم توانست بشکند!
*ضربه آخر را محکم‌تر بزن!
طارمی به‌جز لیگ برتر پرتغال در جام حذفی، سوپرجام و رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هم عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به جای گذاشت. نگاهی به عملکرد مهدی طارمی در فصل 23-2022 نشان می‌دهد که او به‌جز 22 گل و 7 پاس گل در لیگ برتر پرتغال، توانست در لیگ قهرمانان اروپا هم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و در طول 7 بازی، 5 گل برای پورتویی‌ها به‌ثمر رساند و زمینه‌ساز صعود تیمش به مرحله حذفی شد.
مهدی طارمی که در جام حذفی پرتغال هم در 5 مسابقه موفق به 2 با گل‌زنی شده، حالا تنها یک بازی دیگر تا پایان فصل 23-2022 در مقابل خود می‌بیند که آن‌هم دوئل پورتو و براگا در فینال جام حذفی است. بدون‌ شک درخشش در این مسابقه و پایان فصل با عنوان قهرمانی جام حذفی، می‌تواند بهترین سال فوتبال مهدی طارمی در پورتو را در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن به نقطه پایان برسد؛ آقای‌گلی در لیگ برتر، درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و حالا قهرمانی در جام حذفی.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی