[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بخشش کارآفرینان بدهکار، روزنامه شیراز نوین

معاون اقتصادی استانداری خبر داد: آغاز بخشودگی 
جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تأمین اجتماعی
بخشش 
کارآفرینان بدهکار

ربانی‌زاده: طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خردادماه به مدت سه ماه اجرا می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بر اساس بخش‌نامه ابلاغی مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی و به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف، طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خردادماه و به مدت سه ماه اجرا می‌شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، ربانی‌زاده اعلام داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری و به‌منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور، از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه سال جاری این بخش‌نامه 
اجرا می‌شود.
وی افزود: بر این اساس کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به‌صورت نقدی پرداخت کنند یا طی توافق با شعب سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.
معاون استاندار اضافه کرد: در صورت انتخاب پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای با تعداد اقساط ۱۲ ماه، کارفرما از ۱۰۰درصد بخشودگی جرائم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند، از ۸۵ درصد بخشودگی جرائم و در صورت انتخاب تعداد اقساط ۲۴ یا ۳۶ ماه به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.
ربانی‌زاده ابراز داشت: کارفرمایانی که به هر دلیل بدهی بیمه‌ای معوقه دارند و در مشمول جرائم بیمه‌ای شده‌اند با انتخاب اقساط ۱۲ماهه از فرصت بخشودگی ۱۰۰درصدی جرائم استفاده کنند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات اظهار داشت: این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.
وی افزود: همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفندماه ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل‌شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.
ربانی‌زاده در خصوص نحوه ثبت درخواست و تقسیط جرائم بیان داشت: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین ‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مردادماه ثبت کنند و به‌منظور سهولت کار، این عزیزان درخواست خود را به روزهای پایانی مهلت ذکرشده موکول نکنند.
شایان ذکر است، کارفرمایان محترم توجه داشته باشند که بعد از توافق با شعب سازمان تأمین ‌اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط‌شده در سررسید مقرر پرداخت نشود، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم متعلقه، نسبت به مانده بدهی مطالبه شده و مجدداً قابل‌تقسیط نخواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی