[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آبادانی با پروژه های محرومیت زدایی، روزنامه شیراز نوین

اشاره: منطقه یازده شهرداری شیراز کارگاه بزرگ عمرانی است. از اجرای پروژه‌های عمرانی تا نگهداری و توسعه فضای سبز؛ از بهبود چشم‌انداز شهری تا اجرای تدابیر ایمن‌سازی؛ از تلاش در حوزه ارتقای نشاط شهروندی تا رونق برنامه‌های فرهنگی و ارزشی. همه مواردی که به اختصار از آنها یاد شد در پرتو مدیریتی جهادی و با تلاش خستگی‌ناپذیر کارشناسان و متخصصان امور شهری محقق می‌شوند و دستاورد آن رخت بربستن چهره محرومیت، ایجاد ارزش‌افزوده و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این منطقه از کلان‌شهر شیراز است. در همین رابطه با شهردار منطقه 11 شیراز هم‌کلام شدیم و او از اجرای 20 پروژه مهم عمرانی در سال جاری خبر داد. مهندس علی فراشائیان بر این باور است که پروژه‌های توسعه، احیا و بازآفرینی، نقش ارزنده‌ای در افزایش رضایتمندی شهروندان داشته و به موازات تعریف طرح های جدید نباید از آنها غافل شد. مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 
 تمرکز بر محرومیت‌زدایی است
شهردار منطقه 11 شیراز با اشاره به این موضوع که پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های این منطقه برخوردار هستند، اظهار داشت: در پرتو پروژه‌های ایمن‌سازی به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان می‌اندیشیم. مهندس فراشائیان با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده، افزود: فاز اول پروژه لوله‌گذاری در محور رسول اعظم(ص) به پایان رسیده و لوله‌گذاری محور شهید بنیانی و قناعت‌پیشه در سال جاری انجام خواهد شد. اوخاطر نشان کرد: محله پودونک از مناطق محروم شیراز است و رسیدگی به این محور با انجام عملیات آسفالت، ایمن‌سازی، پیاده‌روسازی، سامان‌دهی تابلو مغازه‌ها، زیباسازی و رسیدگی به سایر نیازها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در حوزه محرومیت‌زدایی، احیای مرکز محله و مسجد در محله پودونک در هفته‌های اخیر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
 توفیق خدمتگزاری به شهروندان اصیل شیراز
وی با یادآوری پشتوانه تمدنی عمیقی که در این منطقه وجود دارد، افزود: در دهه‌های پیشین، محور توسعه‌ای شیراز به سمت جنوب شرق بوده و بسیاری از اهالی این کلان‌شهر بیشتر از 4 دهه است که در این منطقه سکونت داشته و دستاورد آن به مواردی نظیر پرشماری مساجد فعال، تکایای مهم مذهبی و گستردگی فضای سبز بازمی‌گردد. او تأکید کرد: منطقه 11 شهرداری شیراز، از قدمتی بیش از چند سده برخوردار بوده و با در اختیار داشتن غنای فرهنگی فاخر، افتخار میزبانی و خدمت‌رسانی به جمعیت قابل ملاحظه‌ای از شهروندان اصیل شیرازی را داریم. مهندس فراشائیان در همین رابطه اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدویت را در دستور کار قرار دادیم و هر هفته برنامه‌های متنوعی با هدف نشاط‌افزایی، بهبود سرانه سلامت شهروندان، ترویج مفاهیم دینی و ارزشی و پرداختن به ورزش و تندرستی را در سطح منطقه پیگیری می‌کنیم. این مقام عالی شهرداری شیراز با اشاره به این موضوع که استقبال گسترده شهروندان از این برنامه‌ها عزم خدمتگزاران مردم در شهرداری منطقه 11 را برای فعالیت دوچندان می سازد، گفت: توزیع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با نگاهی عدالت‌محور صورت می‌گیرد و هر هفته در یکی از بوستان‌های منطقه، میزبان همشهریان گرانقدر هستیم. او حضور یاوران ارزشمند شورا را موهبتی بزرگ برای مدیریت شهری ارزیابی کرد و افزود: حضور ریش‌سفیدان در محلات و هیئت‌امنای مساجد، نقش ارزنده‌ای در ارتقای فرهنگ شهروندی و تعریف و پیشبرد پروژه‌ها نقش تأثیرگذاری دارند.
 احیا و بازآفرینی در بوستان‌های فرامنطقه‌ای
شهردار منطقه 11 شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از رویکردهای اصلی در سال جاری مربوط به توسعه فضاهای فرهنگی و احیای فضای سبز است. مهندس فراشائیان افزود: منطقه 11 شهرداری شیراز دارای جاذبه‌های گردشگری خاص و منحصربه‌فردی است؛ پارک‌های سایه و نماز در محیط کوهستانی آرام، با امکاناتی ویژه و چشم‌انداز طبیعی منحصربه‌فرد دارای کارکرد فرامنطقه‌ای در سطح کلان‌شهر شیراز و در ابعاد ملی بوده و بر جاذبه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) افزوده‌اند. او با اشاره به گوشه‌ای از جذابیت‌های این قطب‌های گردشگری گفت: آبشار پارک نماز در شیراز بی‌همتاست و زیپلاین و پل معلق پارک سایه، جذابیت‌های زیادی را در اختیار مخاطبان قرار داده و دید پانورامای آرامش‌بخشی را از شیراز به نمایش می‌گذارند. فراشائیان با اشاره به این موضوع که سرانه فضای سبز در شهرداری منطقه 11 در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به استقبال شهروندان، طرح گسترش پارک سایه در مراحل مطالعاتی قرار دارد و پیوند آن به میدان نصر و بلوار سرداران در دست بررسی است. علاوه بر بوستان سایه و نماز، پارک‌های ارغوان و رضوی هم دارای کارکرد فرامنطقه‌ای بوده و در ستاد تسیهلات نوروزی هم نقش چشمگیری در خدمترسانی به زوار سومین حرم اهل بیت(ع) ایفا کردند. او با اشاره به اینکه جاذبه‌های منطقه 11 وجهه گردشگری کلان‌شهر شیراز را تقویت می‌کنند، اظهار کرد: مرکز تربیت معلم و موزه تاریخ طبیعی از دیگر پتانسیل‌های این منطقه هستند.
 بازسازی فضاهای فرسوده شهری 
مهندس فراشائیان در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلاش‌های شهرداران پیشین منطقه 11 که نسبت به گسترش فضاهای سبز ممارست داشتند، گفت: با توجه به بررسی‌ها و کارشناسی‌های به عمل آمده، یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری منطقه 11 شیراز بر احیا و بازسازی فضاهای فرسوده شهری استوار شده است.او با اشاره به این موضوع که حفظ و نگهداری از ظرفیت‌های موجود نقش ارزنده‌ای در افزایش رضایتمندی شهروندان دارد، اظهار داشت: در این محدوده از کلان‌شهر شیراز نیاز به حفظ و نگهداری از امکانات شهری بیش از توسعه احساس می‌شود. در همین راستا احیای بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است. شهردار منطقه 11 با ارائه مثالی در این رابطه افزود: با قدم زدن در پارک ارغوان متوجه نشانه‌های فرسودگی به شکل مشهود و آشکاری می‌شویم و این در حالی است که این بوستان فرامنطقه‌ای با دارا بودن درختان برافراشته از پتانسیل‌های ارزشمندی در حوزه فضای سبز و محیط زیست برخوردار است. این مقام عالی شهرداری شیراز، از اجرای فرآیندهای آسیب‌شناسی نیازهای هر منطقه مبتنی بر مطالعات کارشناسی خبر داد و گفت: منطقه 11 شهرداری شیراز دارای تعداد زیادی از بوستان‌های کوچک محله‌ای است و رسیدگی به آنها نظیر پارک شهرک‌های آزادگان و کاووسیه  در دستور کار قرار گرفته است.
 عمران و آبادی؛ از مهر بانو تا شهدای حج
مهندس فراشائیان در ادامه عنوان کرد: در سال 1402 افتتاح باغ بانوان مهربانو را در دستور کار داریم که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. این باغ در فاز اول دارای فضاهایی نظیر نمازخانه، زیرساخت‌های تفریحی، ورزشی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین والیبال و سایر امکانات است و در روبه‌روی بوستان سهراب سپهری واقع شده است. شهردار منطقه 11 شیراز افزود: پارک شهدای حج با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. این مجموعه مجهز به اولین زمین والیبال و فوتبال ساحلی بوده و پیست اسکیت و دوچرخه در آن احداث خواهد شد. او با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام شامخ شهدا در رأس مدیریت شهری خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری پاسداشت مقام و منزلت شهداست و در همین راستا از نام شهدای حج در این مجموعه بهره خواهیم برد. مهندس فراشائیان افزود: زیباسازی پارک‌های حاشیه‌ای در مجاورت رودخانه خشک در زیباسازی منظر شهری و ارتقای نشاط شهروندی نقش قابل‌ملاحظه‌ای دارد. به همین دلیل، کارگروه‌های کارشناسی به این حوزه وارد شده و به دنبال ارتقای فضای شهری هستیم.  
 20 پروژه با اعتبار 260 میلیاردی
شهردار منطقه 11 شیراز در ادامه با ارائه آمار و ارقامی از موفقیت در حوزه صدور پروانه خبر داد و بیان داشت: در سال جاری شهرداری منطقه 11 شیراز بیش از 20 پروژه مهم عمرانی با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد دارد. مهندس فراشائیان در بخش پایانی سخنانش پیرامون اهمیت پروژه‌های ایمن‌سازی گفت: دو پل هوایی در محورهای تخت جمشید و سرداران ساخته و آماده اجراست که با هماهنگی با اداره برق نصب خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی