[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رشد قاچاق زیر سایه رشد جریمه‌ها ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس ضمن اشاره به عزم جدی دستگاه‌های نظارتی بر کنترل بازار و ممانعت از اقدامات متخلفانه، از افزایش ۱۷۰درصدی پرونده‌های قاچاق سوخت طی ۲ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۲۴۰ فقره پرونده تخلف قاچاق سوخت در شعب تعزیرات حکومتی ویژه قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.
سالاری بیشترین تعداد پرونده قاچاق سوخت را مربوط به شهرستان شیراز و لار اعلام و اضافه کرد: تعداد ۳۲۱ پرونده قاچاق سوخت در تعزیرات حکومتی شیراز و ۲۳۱ پرونده هم در اداره تعزیرات شهرستان لار بررسی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود: قاچاقچیان نیز با حکم شعب تعزیرات استان به افزون بر ۴۰۵میلیارد و ۴۷۷میلیون ریال پرداخت جریمه محکوم شدند که این میزان جریمه نیز با توجه به تعداد پرونده‌های متشکله، افزایش داشته است.
وی یادآور شد که احکام مورداشاره به استناد تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب مجلس شورای اسلامی، مبنی بر ضبط کالا و پرداخت جریمه ۲ برابر ارزش سوخت مکشوفه، صادر و اجرا شده و سوخت توقیف‌شده پس از صدور حکم قانونی، تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان شده است.
سالاری با اشاره به موقعیت جغرافیایی فارس و هم‌جواری با استان‌های مرزی، تأکید کرد: میزان اختلاف زیاد میانگین قیمت فرآورده‌های سوختی در بازار داخلی و کشورهای همسایه، انگیزه متخلفان برای قاچاق سوخت را افزایش می‌دهد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به روش‌های گوناگون متخلفان برای قاچاق سوخت و امکان افزایش آمار این تخلف هشدار داد و گفت: قاچاق کالا به هر دو موضوع مطرح‌شده در شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید آسیب زده و مانع تحقق آن‌ها می‌شود.
سالاری خاطرنشان کرد: مبارزه مستقیم نیروی انتظامی و رسیدگی‌های تعزیرات حکومتی، به‌تنهایی چاره‌ساز نیست و در کنار آن باید اصلاح سیاست‌های تجاری، نظام تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای در سطح کلان و فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه درخصوص آسیب‌های جدی قاچاق به رشد و تعالی بازار داخلی، تولید و جامعه نیز انجام شود.
این مقام مسئول همچنین گفت: تعداد ۲۱ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در فارس وظیفه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را برعهده دارند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس همچنین از تشدید و تداوم نظارت‌ها بر بازار مرغ و اعمال مجازات سنگین برای اخلالگران بازار مرغ خبر داد و گفت: گشت مشترک در راستای تنظیم بازار، از چهار کشتارگاه مرغ در این استان بازدید و بازرسی کرده است.
سالاری خاطرنشان کرد: پرونده تخلف احتمالی در زمینه گران‌فروشی و قطعه‌فروشی این چهار کشتارگاه، در دست بررسی است و در صورت ارائه‌نکردن اسناد و مدارک لازم، متخلفان محکوم می‌شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از تداوم نظارت‌ها تا رسیدن بازار مرغ به ثبات قیمت خبر داد و اضافه کرد: بخش‌های مختلف بازار مرغ، از کشتارگاه تا مصرف در همه شهرستان‌های استان بررسی خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی