[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

کاهش حضور در کلاس‌های درس ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یادگیری مؤثر دانش‌آموزان در هر ساعت، گفت: مدت‌زمان هر ساعت کلاسی دانش‌آموزان برای آموزش مفید و مؤثر باید کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، حمید یزدانی در گردهمایی معاونان قطب دوم و چهارم آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش کشور در شیراز افزود: در زمان حاضر مدت‌زمان هر ساعت کلاسی بیش از ۵۰ دقیقه است که برای تحقق آموزش مفید و مؤثر این زمان باید کاهش یابد. وی با اشاره به کیفیت مباحث آموزشی، ادامه داد: اگر محتوای آموزشی برای امروز دانش‌آموزان کارآمد باشد، مطالب را دریافت کرده و به حافظه می‌سپارند؛ اما اگر احساس کنند این آموزش‌ها برای آنها بی‌فایده است، یادگیری و تثبیت آن نیز کاهش می‌یابد. مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد: مباحث و مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های نوین به‌ویژه هوش مصنوعی باید از دوره ابتدایی در مباحث آموزشی گنجانده شود. یزدانی اضافه کرد: در برگزاری جشنواره نوآوری در فرایند آموزشی امسال تلاش شده تا در مسیر تلفیق آموزش‌ها برای بهبود کارایی آن گام برداشته شود.
وی گفت: دوره متوسطه اول از اهمیت بالایی در تربیت دانش‌آموزان برخوردار است و باید بر نحوه و مباحث آموزشی آن توجه ویژه‌ای شود. مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: توسعه کارآفرینی در صنایع فرهنگی کشور ضروری است و اگر امروز برای تغییر نوع آموزش‌ها تلاش نشود، دیگر کشورها فرهنگ خود را در قالب محصولات فرهنگی مانند بازی‌های رایانه‌ای به کودکان و نوجوانان ایران تزریق می‌کنند. وی اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای باید با رویکرد فرهنگ بومی و اسلامی تولید شود و در اختیار بچه‌ها قرار دهیم. یزدانی افزود: تغییرات در سبک پوشش نوجوانان که به‌تازگی در فرهنگ لباس جامعه مشاهده می‌شود، برگرفته از تزریق فرهنگ بیگانه از طریق بازی‌های رایانه‌ای است. وی ادامه داد: تجربه‌های ارزشمندی که از آموزش‌های مجازی دوران کرونایی نصیب آموزش‌و پرورش شد را نباید به‌سادگی کنار گذاشت. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی