[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

خروج از چالش‌های اجتماعی، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل و معاونان بهزیستی فارس ضمن حضور در دفتر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی مجمع در معیت سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بازدید کردند.
به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل بزیستی فارس، محمدرضا هوشیار در این نشست که به‌منظور شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط مشترک جهت همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فی‌مابین بهزیستی فارس و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز تشکیل شد، گفت: سیاست سازمان بهزیستی بر شناسایی ظرفیت‌های مردمی و تقویت ارتباطات درون و برون‌سازمانی است. باید نقاط مشترک که محل همکاری هستند را شناسایی کنیم و از ظرفیت‌های هر دو نهاد برای خدمت‌رسانی بهتر و برون‌رفت از چالش‌ها بهره ببریم. هوشیار با اشاره به اجرای طرح محله‌محور پیشگیری از اعتیاد و تشکیل جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محله قصر قمشه جهت شناسایی نقاط آسیب در محلات و اجرای طرح‌های پیشگیرانه با مشارکت گروه‌های مردمی در محلات، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کار باید جهادی باشد و هرجا کار با مردم، برای مردم و توسط مردم انجام شده، نتایج خوبی در بر داشته است. مدیرکل بهزیستی فارس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز را نمونه بارز و الگوی برتر انجام موفقیت‌آمیز کارها به دست مردم برشمرد و اظهار داشت: با تمام توان و ظرفیت چهار معاونت تخصصی و خدمات‌رسان با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز همکاری 
خواهیم داشت.
عبدالمحمد طاهری استاد دانشگاه و نایب‌رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، درباره جایگاه مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار گفت: توسعه بیشتر بر مبنای مردم‌محوری و نتیجه درگیری مستقیم مردم در امر توسعه است. درحقیقت، مردم ثروت واقعی جوامع هستند و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های مختلف را فراهم نموده که ره‌آورد آن نمایش عملی توسعه در قالب‌ها و ساختار‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی می‌باشد.
سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع نیز ضمن بازدید از طرح همیاران مهربان ترافیک توسط مدیرکل و معاونان بهزیستی فارس تشریح کرد: با در نظر گرفتن آمار بالای مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در کشور، طرح همیار مهربان ترافیک با همکاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز تدوین گردیده تا با مشارکت شهروندان به‌صورت داوطلبانه بتوان گامی مؤثر در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان و حضور مسئولانه آنان برداشت. این افراد داوطلب با حضور در چهارراه‌های پرتردد سطح شهر جهت آموزش و ارتقای فرهنگ در ترافیک و رفع گره ترافیکی به‌صورت انفرادی اقدام می‌نمایند که نتایج اجرای طرح به‌صورت ملموس در سطح شهر مشاهده می‌گردد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز اهم فعالیت‌های این مجمع را در قالب شهرسازی و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در بخش شهرسازی کلیه زیرساخت‌های شهری که به‌شکلی در تسهیل ارائه خدمات به شهروندان اثرگذار هستند و خیران تمایل به مشارکت در آن دارند، از جمله بوستان‌ها، پل‌های عابرپیاده، سالن‌های ورزشی و... موردهدف هستند و در بخش فرهنگ‌سازی می‌توان به سعی بر احیای سنت‌های پسندیده و قانون‌مداری، اشاعه فرهنگ احترام به حقوق فردی و عمومی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و کمک به اشتغال پایدار و سالم اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی