[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» خوانش و بررسی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نشست خوانش و بررسی کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، نشست خوانش و بررسی کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید»، 11 خردادماه با حضور زهرا اکبری، نویسنده اثر و بیژن کیا، منتقد ادبی به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.
همچنین در این نشست رؤیا منوچهری، حمیدرضا افسری، محسن فروغان، حمیدرضا هاشم‌پور، علی نیری و محمد استرحام از راویان کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» به گفت‌و‌گو درباره این اثر خواهند پرداخت. 
این ویژه‌برنامه روز پنجشنبه 11 خردادماه ساعت 16 در مرکز شیرازشناسی بوستان بعثت شیراز برگزار خواهد شد.
گفتنی است، کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» نوشته‌ زهرا اکبری شامل روایت‌هایی درباره اوضاع و احوال کودکان در زمان جنگ ایران و عراق در شهر شیراز است. کتاب حاضر مجموعه‌ای از خاطرات افرادی است که دوران کودکی خود را در زمان جنگ هشت‌ساله‌ ایران و عراق در استان فارس سپری کردند.
زهرا اکبری در کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید»، روایت‌های متعددی راجع به بمباران شهرها، ساخت پناهگاه و سنگر، اوضاع آوارگان جنگی و کودکان در آن دوران را جمع‌آوری کرده است. این کتاب به ‌نوعی در زمره‌ آثار مرتبط با تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس قرار می‌گیرد. چهل نفر از کودکان متولدِ دهه‌‌‌ 60 که دوران خردسالی خود را در ایام پرالتهاب جنگ سپری کردند، در این اثر روایت‌های تلخ و شیرینی را تعریف می‌کنند که خواندن آنها برای هر مخاطبی نکته‌ای در بر دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی