[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ناکامی دوباره فیلم افخمی در اکران، روزنامه شیراز نوین

 اکران فیلم «فرزند صبح» که بنا بود نیمه خرداد انجام شود، بار دیگر به تعویق افتاد. این فیلم بهروز افخمی که خود آن را بهترین اثرش می‌داند از بدو ساخت در سال ۱۳۸۳ با حاشیه‌های زیادی مواجه بود و حتی با وجود اکران محدود در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۸۹، به سبب اختلاف‌نظرهایی میان عوامل فیلم، از چرخه اکران کنار گذاشته شد.
به گزارش دنیای اقتصاد، سرنوشت این فیلم همچنان نامعلوم بود تا اینکه افخمی به‌ تازگی خبر داد در تلاش است این ساخته‌اش را که روایتی از کودکی امام خمینی(ره) است، از نیمه خردادماه در سینماها نمایش دهد. با وجود این خبر اما وی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از ناکامی این تلاش خبر داد و گفت: از آنجایی که یک‌سری مقدمات و کارهای اداری برای اکران نیاز بود و به‌موقع به سرانجام نرسیدند، اکران فیلم که برای نیمه خرداد تدارک دیده شده بود، به تعویق افتاد.افخمی افزود: پخش فیلم «فرزند صبح» بر عهده حوزه هنری قرار گرفته و مسئولان حوزه در نظر داشتند اکران دوهفته‌ای را برای فیلم فراهم کنند که به خاطر طولانی شدن روند اداری امکان‌پذیر نشد. وی که این روزها در حال تمرین و پشت سر گذاشتن پیش‌تولید فیلم جدیدش با نام «صبح اعدام» است، اضافه کرد:‌ قرار بر این است که فیلم را از اوایل مهرماه هم‌زمان با ولادت امام خمینی (ره) در سینماها نمایش دهیم.
«فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی، اولین بار در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ و در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد که کیفیت پایین فیلم حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت و حتی صدای اعتراض کارگردان را هم بلند کرد چون فیلم در نبود او تدوین و به جشنواره ارائه شده بود. اصل ماجرا هم این بود که محمدرضا شرف‌الدین در مقام تهیه‌کننده فیلم به دلیل طولانی شدن فرآیند تولید، در آن مقطع با تصمیم خود نسخه‌ای از فیلم را تدوین و به دبیرخانه فجر بیست‌ونهم ارائه کرده بود. از آنجا که براساس قانون مالک اصلی فیلم تهیه‌کننده است، اعتراض افخمی به مهدی مسعودشاهی، دبیر وقت جشنواره هم نتوانست مانع اکران آن شود.
اما افخمی پای فیلم خودش ایستاد و دست به اعتراض علنی علیه نسخه تدوین‌شده توسط تهیه‌کننده زد. نشست رسانه‌ای پس از اکران هم فرصتی شد تا افخمی دلایل خود را برای اعتراض به نسخه به‌نمایش‌درآمده، تشریح کند؛ همان نشستی که در آن با صدای بلند اعلام کرد مشکل اصلی «فرزند صبح» که ما دیدیم و از آن عصبانی بودیم، تدوین بوده و اگر فرصت دهیم تا او خود فیلمی را که ساخته تدوین کند، حاصلش بهترین پاسخ به نقدها و فریادها خواهد بود! افخمی سرانجام پس از ۹ سال در سال ۹۸ فیلم را بار دیگر آن‌طور که می‌خواست تدوین و آماده نمایش کرد. هرچند این موضوع هم کمکی نکرد تا این فیلم رنگ پرده به خود ببیند. در فیلم «فرزند صبح»، بازیگرانی چون عبدالرضا اکبری، هدیه تهرانی، آتیلا پسیانی، محمدرضا شریفی‌نیا و الیکا عبدالرزاقی ایفای نقش کرده‌اند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی